Zion NP -> Bryce NP

28 mei 2012 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Dag 13

BryceBrycebrycebrycebryce

We hebben de wekker gezet, omdat we niet weer zo laat in de middag aan willen komen. Om ca. 9.30 uur zitten we in de auto. We moeten door Zion Park rijden naar onze bestemming, maar wel een andere route dan gisteren met de shuttle bus. Het is hier prachtig mooi, na iedere bocht weer een ander plaatje.

We blijven ons verbazen over de vele verschillende soorten landschappen hier.
Iedere dag, ieder park is weer totaal anders.
Het is totaal niet erg om in de auto te zitten met zulke mooie uitzichten!

Na ongeveer 3 uur rijden komen we aan in Bryce NP. We kunnen onze hotelkamer nog niet in, dus we rijden maar meteen door het park in.

Bij het eerste uitzichtpunt stoppen we meteen. En weer een totaal ander plaatje....en wat voor eentje, Wow wat is dit gaaf zeg!!!!
Het is zo bijzonder, dat je bijna niet kan geloven dat dit puur natuur is....
De uitzichten laten gigantisch veel "hoodoos" zien, pilaren van steen in fantastiche vormen, gevormd door erosie. Het uitzichtpunt heet het "Amphi theater", nou een theater is het zeker!!

Ik maak heeeel veel foto,s (nu al meer dan 650 in totaal). John noemt me al Jopie (Van Tellingen).  Voor degene die onze foto's gaan bekijken, er zullen misschien veel foto's op elkaar lijken (blader maar gerust snel door hoor!) maar we willen zoveel mogelijk vastleggen natuurlijk!

Het hoogste uitkijkpunt is op meer dan 9000 feet. Het is hier dus ook wat koeler en er staat een aardig windje. Het is wel bijzonder hier, want als je door het park rijdt, zie je helemaal geen bergen, het is een beetje heuvelachtig met bossen en ertussen weide's. Maar als je afslaat naar een uitkijkpunt (klein stukje rijden maar) dan zie pas hoe hoog je staat en kijk je naar de hoodoo's en vergezichten. Heel bijzonder!

Er zijn 14 uitzichtpunten, de een nog mooier dan de ander.
We vragen ons af of er nog iets is wat dit kan overbruggen...misschien Grand Canyon!?!?

Onderweg zien we nog 2 x een hert lopen, volgens de folder is het de Pronghorn... nou ja, het is duidelijk familie van het hert.

Om 16.30 uur hebben we alles gezien en rijden we het park weer uit. We halen wat te drinken in de supermarkt en gaan inchecken.
We staan eerst bij het verkeerde blok kamers (John al met de koffers op de 1e verdieping) maar we zijn verkeerd. Een stel uit Nederland hoort ons en zegt waar we moeten zijn. We raken aan de praat over onze belevenissen. We vertellen dat we morgen naar Page gaan. Zij heeft hier in de buurt een jaar gewoond en ze vertelt ons dat het daar ook errug mooi is! We zijn benieuwd!

Dan vinden we onze kamer, met aan de voorkant een gallerij. We zetten een stoel in het zonnetje, heerlijk!
We zouden gratis wifi moeten hebben, maar het werkt helaas niet...
Maar ik heb wel even de tijd om mijn verslag van gisteren en vandaag te typen.
dan is het alweer tijd om te gaan eten, er is niet veel keuze in restaurants hier. Aan de overkant zit een BW hotel met buffet, daar kiezen we voor. Het is best lekker eigenlijk, lekker veel groente, is ook wel weer eens lekker :)
Na het eten gaan we terug naar onze kamer en met een kop koffie gaan we nog even buiten zitten en we zien de zon onder gaan, hoe romantisch!!

Ik heb opeens wifi van een hotel naast die van ons, maar is erg langzaam en ik moet op de galerij gaan staan om verbinding te krijgen. Maar doe het toch, want we kunnen onze "followers" niet terleurstellen natuurlijk!!
Ik plaats eerst het verhaal van gisteren in Zion, dat duurt al een eeuwigheid
(staand op de gallerij), laat staan het uploaden van de foto's.
Voor posten van dit verslag in Bryce wacht ik maar totdat we in Page zijn.
Hopelijk hebben we daar een goedwerkende verbinding.

1. Rob &Anja:
    30 mei 2012
    Wat is het toch heerlijk voor ons,om te lezen hoe jullie genieten van deze reis, we "beleven" elke dag mee!!
    XXX
  2. Ria van elk:
    30 mei 2012
    Lieve Claudia en John,
    Wat een mooie foto's, en wat is dit toch leuk om mee te maken.
    Ik geniet elke keer weer van je verslag, en van de foto's zoals jullie van je reis genieten.
    Liefs Ria xxxxx
  3. Ria van elk:
    31 mei 2012
    Hoi Claudia en John,
    Wat een leuk verslag weer, het is zo leuk om te lezen ik geniet er elke keer weer van.
    Nog fijne dagen en verslagen gewenst.
    Liefs Ria.
  4. Aimée:
    2 juni 2012
    Het is in Noord-Holland behoorlijk fris dus geniet van de warmte... we krijgen figuurlijke trek in Californie maar letterlijk lijkt het mij erg zoet op de drank na! veel liefs