Las Vegas -> Zion NP

27 mei 2012 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

zionzion

Dag 11

We worden vandaag pas om 10.00 uur wakker en een klein uurtje later zitten we in de auto. Gelukkig is Vegas uitkomen een stuk makkerlijk als erin.
We zitten al snel op de highway, eerst nog even tanken en een bak koffie.
Dan rijden we verder. Het eerste stuk snelweg is een beetje saai. We zien op een gegeven moment een bord met: no hitchhiking, prison area, jammer genoeg zien we geen gevangenen aan een ketting met elkaar verbonden, zoals je dat in films ziet.

De TomTom geeft aan 4 uur, maar volgens onze informatie is het maar 3 uur..
Hopelijk komt het goed.. Al snel veranderd de saaie weg weer in een prachtige omgeving. In het begin van de rit was ik mijn verslag van Las Vegas nog aan het typen, maar die leg ik meteen aan de kant!

Behalve de mooie omgeving komen we ook door meerdere leuke, echt Amerikaanse dorpjes.
Om 15.30 komen we aan in Zion. We hebben er 3 uur over gedaan, maar er is dus 1 uur tijdsverschil hier.
Omdat de middag al aardig opschiet, leggen we snel onze spullen op de hotelkamer en gaan meteen op pad. Er is ons versteld dat we het beste met de shuttlebus het park in kunnen gaan, dus daar luisteren  we braaf naar.

Eenmaal in het park stappen we over in een andere shuttle. Deze rijdt langs allemaal wandelroutes.... nou dan zitten wij in de verkeerde bus :)
Als er een spelletje was: zoek de niet-wandelaars, dan had iedereen het in 1 keer geraden denk ik.. De enige zonder wandelschoenen (ik op slippers) zijn wij haha. Iedereen helemaal uitgerust met wandelstokken, schoenen, grote rugtassen etc.. We rijden wel de hele route, het is hier ook weer erg mooi in het park!!
Op de terugweg stappen er heel veel wandelaars in onze bus. Wij zitten, maar de bus zit al snel vol en de zweetlucht van de wandelaars  die naast ons komen staan kunnen we helaas niet ontvluchten...

Het is dus niet ons ding, maar voor de wandelaars die dit lezen: je kan je hier wel een weekje goed vermaken. Mooie lange wandelingen in een prachtige omgeving!!

We gaan terug naar het hotel. We nemen een drankje mee uit de supermarkt en gaan lekker op ons balkon zitten. Ik moet mijn verslag van Vegas nog bijna helmaal typen, foto's nog uploaden en natuurlijk even mail en Facebook bekijken. Om een uur of 8 gaan we lekker hapje eten en daarna beetje tv kijken en ik nog weer aan mijn verslag.

Morgen gaan we weer een deurtje verder, naar Bryce NP.

1. Rob &Anja:
    29 mei 2012
    Ha ha leuk,wandelen is niet jullie ding!!
    Tot morgen!
    Dikke knuffel van ons en Levi!
  2. Ria van elk:
    Hoi Claudia en John,
    Allereerst mijn complimenten dit is weer een leuk verslag,en echt iets voor jullie verdwalen in hotels en de verkeerde bus pakken.
    Veel plezier nog en een dikke kus, Ria.
  3. Jan mulder:
    29 mei 2012
    Na Vegas is natuurlijk alles saai, dus logisch dat jullie de weg saai vonden.
    Jullie begrijpen nu dat Vegas eigenlijk met niets te vergelijken is, dat maakt het ook zo aantrekkelijk.
    Alles is nagemaakt zelfs de sexy meisjes, maar heel leuk om te beleven.
    jullie kunnen zeggen dat je er geweets bent en dat nemen ze niet meer af.
    Echte wereldreizigers stappen ook wel in verkeerde bussen en treinen dus dat is zo gek niet.

Na het verslag heb ik jullie aangemeld voor de vierdaagse er waren nog 2 plekken vrij, geluk dus.

Veel pelzier nog en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Jan
  4. Aimée:
    29 mei 2012
    Die zweetlucht was dus niet Las Vegas achtig ( nep) maar lekker prikkelend in de neusgaten!Een goede autotrip naar het volgende verslag :)
    Groetjes,
    Simon en Aimée
  5. Anja:
    29 mei 2012
    Jullie kennen me niet maar lees met veel belangstelling jullie reisblog. Wij gaan bijna dezelfde reis maken in Juli. Las dat jullie roken (wij ook) Is dat nog te doen of moeten we veel nicotine pleisters meenemen!!
    Goede reis nog verder en veel plezier!!!
    Anja