Bryce NP > Page

29 mei 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 13

hagedis

Vandaag maar weer de wekker gezet. Om 9.00 uur zitten we in de auto.
Na een uur stoppen we voor koffie en een broodje.

Het is weer een prachtige dag. Vanaf dat we zijn geland hebben we alleen nog maar zon gezien. Op sommige plekken was het wat frisser door wind en hoger gelegen gebieden, maar de zon was er tot nu toe steeds bij!

We gaan weer verder, voor de verandering weer een mooie omgeving :) en rond 12.00 uur arriveren we in Page. Weer zijn we te vroeg om in te checken.

We rijden naar het Visitor Centre voor wat meer informatie.
Dit is bij een aangelegde, enorm grote dam, beter bekend als de Glen Canyon Dam, deze Glen Canyon Dam is 216 meter hoog (178 meter boven de rivier), 475 meter lang en 91 meter breed. Echt mega groot als je er zo voorstaat!!

daamdamdam

We gaan verder naar de Colorado River om te kijken of we een bootje kunnen huren. Nou dit kan wel, maar vanwege de prijs, 200 dollar voor 2 uur, ex tax en brandstof, laten we dit bootje aan ons voorbij varen....

coloradocolorado

We rijden nog verder naar een ander uitzichtpunt,  maar we lopen niet helemaal naar beneden. Het is een heel stuk naar beneden lopen (en terug dus ook weer een heel stuk stijl omhoog) en het is goed warm, ruim 35 graden, we hebben geen water meer, dus we doen het maar niet.

page

Omdat het na een paar dagen lange broekenweer (voor mij dan) eindelijk weer lekker warm is, besluiten we om lekker een paar uurtjes bij het zwembad te relaxen, heerlijk!!
Ook hebben we hier snel internet, dus kunnen weer even alles updaten.

's Avonds gaan we in het dorpje wat eten, en dan weer terug naar ons hotel.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon, benieuwd of het zo mooi is als iedereen zegt....moet haast wel, zin in!!

De dagen vliegen hier echt voorbij, San Francisco lijkt al weken geleden i.p.v. 1,5 week.. Volgende week om deze tijd zitten we alweer in het vliegtuig terug naar Nederland.

Time flies when you're having fun!!!!

1. Rob &Anja:
    30 mei 2012
    Ja, volgende week terug naar huis , maar eerst nog genieten van wat er komen gaat, geniet nog maar een weekje!XXXX
  2. Martin Hooimeijer:
    30 mei 2012
    Grand Canyon
    Is ook indrukwekkend mooi.
    Ik was er vorig jaar.
    Erg leuk om jullie uitgebreide verslag te lezen.
    Heel veel plezier nog.
    Geniet er van
    Gr Martin Hooimeijer
  3. Ria van elk:
    31 mei 2012
    Hello kids,
    De dam deed mij een beetje denken aan de dam in Zwitserland was ook zo gigantisch, ik ben zeer benieuwd of jullie de Grand Canyon net zo mooi vinden als zo vele.
    Hive à Nice time and see you.
    Liefs Ria