Dag 17 - Smoky Mountains, Tennessee ​

17 september 2017 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag zetten we de wekker weer vroeg want de rit van vandaag duurt zeker 4 uur. Ook gaan we vandaag weer aan andere tijdzone in, wat betekent dat het een uur later is op onze eindbestemming. Na drie nachten op dezelfde plek pakken we als geroutineerde roadtrippers binnen no time al onze spullen weer in die de hele hotelkamer bezaaien.

We rijden al snel door een mooi en groen landschap, licht heuvelachtig. Na twee uur stoppen we voor een kop koffie. Het voelt hier al zo anders dan de afgelopen dagen in de steden, we snuiven de frisse berglucht op.

Dan weer door voor het laatste stuk van onze route van vandaag. Op de planning staat de "Cade Coves Loop" in de Smoky Mountains. Dit is een route waar je wildlife kunt spotten. Eerst gaan we even een supermarkt in om lunch in te slaan. Ik wil meteen ook wijn meenemen voor eind van de middag maar eenmaal bij de kassa zegt de kassiere dat er in Tennessee op zondag geen wijn verkocht mag worden, alleen bier. Even later rijden we langs een drive-in waar staat: icecold beer. Raar land, geen wijn kunnen kopen in de supermarkt maar wel terwijl je in de auto zit koud bier kunnen kopen...

Eenmaal aangekomen bij het park gaan we eerst lunchen. We spotten een mooie picknickplek langs een rivier. De broodjes die we gekocht hebben zijn echt niet lekker, maar naast onze tafel staat een bbq nog na te smeulen, dus we leggen onze broodjes er even op om te roosteren. Iets beter maar nog niet echt lekker. Maar de plek waar we zitten maakt alles goed! Heerlijk om weer zo te zitten in de natuur. Na het eten stappen we in de auto en beginnen we aan de Cade Coves Loop.

Meteen staan we stil achter een paar auto's. Ik stap uit om te zien wat er aan de hand is en ik zie opeens dat ik nog geen 10 meter van een beer af sta! Wauw, goed begin! Er lopen er twee, een grote en een kleinere maar ze zijn lastig te zien door de dichte bebossing. Het lukt me om een foto te maken waar een beer op te zien is. John roept heel hard dat ik snel terug in de auto moet komen, maar door alle opwinding wil ik zo graag de beren zien en mooie foto's maken, dat ik me niet besef dat het wel gevaarlijke dieren zijn en ik echt veel te dichtbij sta. Gelukkig gebeurt er niets.

We moeten verder rijden want er staan allemaal auto's achter ons te wachten. De rest van de route is prachtig, maar we zien, behalve mensen, geen levende wezens meer. Jammer maar we hebben in ieder geval een beer gezien!

We rijden verder door het park op weg naar ons hotel. We stoppen af en toe bij een waterval, rivier of gewoon een mooi uitzicht. Eenmaal bij ons hotel aangekomen kunnen we meteen inchecken. We hebben een kamer met balkon en uitzicht op de rivier, topplek!

Begin van de avond lopen we het gezellige dorpje in. Overal winkeltjes en restaurantjes. Na het eten lopen we weer langzaam terug maar ons hotel en nemen nog een drankje op ons balkon. Heerlijk rustgevend met het geluid van de stromende rivier op de achtergrond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    18 september 2017
    Heerlijk de natuur en de wildlife! Let je wel een beetje op je zelf? Beren zijn echt gevaarijk hoor!
    Wat een prachtige omgeving weer! En wat een heerlijk stekkie met balkon👍
  2. Sandra:
    18 september 2017
    De obstakels voor het nuttigen van alcohol, worden steeds groter voor je Clau! En word je later op de dag alsnog getrakteerd op een beer :)
  3. E.Vianen-v d Wal:
    18 september 2017
    heerlijk om jullie belevenissen te volgen.
  4. Ria van Elk:
    18 september 2017
    Wat hebben jullie weer een mooi stekkie, en wel wat voorzichtiger zijn in de bossen.