Yosemite NP

21 mei 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 5

Ik zit momenteel in het bioritme van een dj met een vroeg ochtendprogramma.
Ben steeds om 4.00/4.30 wakker.... Als we in Vegas zijn zal dat wel
veranderen :)
Om 8.00 uur zitten we aan het ontbijt en een uurtje later gaan we op pad.
Op de kaart hebben we gezien dat je hier vlakbij kunt tanken, dat eerst maar even doen dus. Maar daar aangekomen is het tankstation verdwenen...
John denkt dat we het wel moeten redden met de branstof, dus we rijden toch maar het park in.

Glacier Point c Glacier Point

Ook hier is zoveel te zien, dus we weten eigenlijk niet waar we moeten beginnen.... We besluiten naar Glacier Point te rijden. Onderweg denk ik er zeker van te zijn geweest dat ik een beer zag... Maar we konden niet stoppen, dus we zullen het nooit zeker weten..
Eenmaal boven aangekomen, worden we verrast door de gigantische uitzichten die we voorgeschoteld krijgen...wat is het hier supermooi!!!
We lopen een stukje verder en zien nog veel meer mooie plaatjes.
We maken veel foto's maar zien meteen dat een foto lang niet weergeeft hoe mooi het hier echt is....
We halen wat te eten en gaan op een mooi plekje zitten, zodat we alles
nog eens goed kunnen bekijken. Eekhoorntjes lopen vrolijk voorbij (we waren zo blij toen we er gisteren 1 zagen, maar het is hier bijna zo normaal als een kat bij ons volgens mij). Verder een enorme grote zwarte vogel (denk een kraai) dus ik hou mijn zilver goed in de gaten...

wolf

We gaan weer terug en plotseling stoppen er auto's voor ons. We zien eerst niet waarom maar John zegt opeens: KIJK ES FF, EEN WOLF!!
Ik heb mijn camera constant in mijn hand, voor t geval we iets zien onderweg.
Ik zet m snel aan, maar de wolf begint te lopen, dus ben m even kwijt.
Maar dan heb ik m!! Hij loopt nog wat verder en hij staat op de film. Ik wil ook een foto maken, maar dan is de batterij leeg, zal je net zien....Stress!! Snel zoek ik de andere batterij en vervang m meteen. Gelukkig blijft de wolf staan, en ik kan kan nog een paar mooie foto's van dichtbij maken!
Zo die kunnen we ook op t lijstje zetten!! We zitten alle2 met een big smile in de auto!

We rijden weer verder, ook onderweg zijn alle uitzichten prachtig. Dan zie ik een enorme waterval. We zetten snel de auto aan de kant en lopen er naar toe.
Gigantisch, wat een water komt hier naar beneden...Ook hier weer een paar foto's natuurlijk en we gaan weer verder.

We rijden weer een andere kant op naar een gedeelte waar ook grote Sequoia bomen staan. Eenmaal aangekomen staat dat de wandeling ruim 3 uur duurt en best zwaar is. Geen schaduw of andere voorzieningen onderweg.
Dat gaan we dus maar niet doen.. We rijden terug naar ons hotel.
We halen wat te eten bij de supermarkt, gisteren al pizza hier gegeten en verder is er alleen een veel te duur restaurant. Het geld vliegt er met bakken uit, dus we houden het vanavond eenvoudig.
Nog even lekker een borrel op het terras aan de rivier en ons verslag schrijven.

Morgen gaan we via de Tioga pas het park uit. Gelukkig is de pas open. Niet
alleen omdat de pas op zich al heel erg mooi moet zijn, maar als hij nog dicht was geweest (wat vaak wel zo is deze tijd van het jaar) hadden we via een andere (veel minder mooi en ca. 200 km omrijden) weg moeten rijden en hadden we niet naar Mammoth Lakes gekund, waar we graag heen wilden, maar ergens bij het ongezellige (naar zeggen) Bakersfield moeten overnachten, voordat we verder gaan naar Death  Valley.

1. Ria van elk:
    22 mei 2012
    Hallo John en Claudia.
    Wat kan je de reis toch fantastisch beschrijven of ik er zelf bij ben. Wat zal je moe zijn als je zo slecht slaap, maar jullie maken een geweldige reis als ik dat zo leest.
    Hier is het nu ook mooi weer 27graden
    Nog veel plezier en tot mails
    Groetjes en veel liefs ria
  2. Aimée:
    22 mei 2012
    mooie en spannende natuur reportage! Nu de wolf nog.. zwart op wit. Durfden jullie wel 3 uur te wandelen in deze natuur met al die wilde dieren en een kraai die als een dief rond je fladdert? Ik niet alleen met een wapen!Liefs, Simon en Aimée