San Francisco -> Yosemite

20 mei 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 4

Vanmorgen al om 4.00 uur wakker....naja zijn we tenmiste op tijd :)
Om 7.30 zitten we aan het ontbijt en een half uur later checken we uit.
We vragen of ze een taxi voor ons willen bellen, hij zegt dat het wel even kan duren....we gaan voor het hotel zitten, John op de uitkijk.
We kijken onze ogen uit, want vanwege de run die er vandaag is, zien we allemaal mensen voorbij lopen, helemaal uitgedost, ieder groepje is op zijn eigen manier verkleed. Iedereen is uitgelaten. Is echt grappig om te zien, de een ziet er nog gekker uit als de ander. Soort Koninginne dag lijkt het wel.
Na een klein half uur stopt er een taxi. Zonder oponthoud brengt hij ons naar het verhuurbedrijf. We zijn meteen aan de beurt en binnen 10 minuten hebben we onze auto, een mooie Jeep!!! John is helemaal in z'n element. Ze raden ons aan om via de Golden Gate de stad uit te rijden, want via de brug die we normaal zouden nemen, is het erg druk vanwege de run.
Na een paar kleine misverstandjes :) zitten we op de goede weg.
Na een uurtje stoppen we even voor een bak koffie. Dan weer verder.
Country muziek op de radio, onze roadtrip is nu echt begonnen!!
We willen graag naar de Grand Sequoia's. Deze zijn onder in Yosemite.
Dus we nemen een iets andere route en gaan eerst daarheen, i.p.v. eerst naar ons hotel.
Eenmaal daar aangekomen, nemen we de korste wandelroute. Ca. half uurtje lopen naar de Grizzly Sequoia. Dit is de grootste boom in het park, 1800 jaar oud en de stam heeft een diameter van 2 mtrs. Het is hier echt prachtig!!! Onderweg zien we meteen een eekhoorntje en even verder een hert!! Nu nog een beer....

Eenmaal terug weer in de auto en vervolgen we onze route naart ons hotel.
Op een gegeven moment, wanneer we een tunnel uitkomen, hebben we echt
een super mooi uitzicht, ook wel bekend als "tunnel view" en zien meteen een paar highlights van Yosemite, waaronder een grote waterval en enorme rotspartijen. We voelen ons hier superklein....

Een half uur later zijn we bij ons hotel. De kamer is echt mega groot, met een etage en een extra 2 persoonsbed, dus als we ruzie krijgen... :)

We zoeken een terras op en vinden een plekje aan de rivier....
Heerlijk, even bijkomen met een koud biertje/wijntje.
Wat zijn we uit!!!!!
We eten een pizza en daarna gaan we lekker ons mandje opzoeken.