Yosemite -> Mammoth Lakes -> Lone Pine

22 mei 2012 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Dag 6

We zijn er weer vroeg bij vandaag, lekker ontbijten, uitchecken en op naar de volgende bestemming. Om 8.30 uur zitten we in de auto en  rijden we naar de Tiogapas. Wat is het toch mooi hier...bij iedere bocht weer een ander uitzicht en soms zelfs een heel andere omgeving.  Zo kijk je tegen enorme rotspartijen aan en 1 minuut later een hele grote vallei, of een supermooi meer... Kortom, we vervelen ons geen minuut.

Als we net uit Yosemite zijn, stoppen we even voor koffie. Het is een klein
tentje, met erachter een paar kleine hutjes waar je kan overnachten.
Heel knus allemaal. De koffie en de koeken die we bestellen smaken heerlijk.
Bij de kassa staat een foto van het huisje waar we in staan, maar dan van begin juni vorig jaar... het hele huisje onder de sneeuw...3 meter hoog... je kan het eigenijk niet geloven als je hier zo staat...Maar de Tioga pas is niet voor niks meestal gesloten in de wintermaanden t/m mei/juni. We hebben dus geluk dat we hier nu kunnen rijden!!

We rijden verder de pas af, we zijn op 8000 feet. De hemel is blauw, vanaf de dag dat we hier aankwamen. Omdat we zo hoog zitten voelt het wat kouder door de wind, maar als je uit de wind zit, voel je de zon branden.

We rijden verder naar onze bestemming: Mammoth Lakes. Eenmaal daar aangekomen, kunnen we links en rechts. We kiezsen rechts en komen boven bij een ski dorp. Mensen met ski's en boards lopen naar de skiliften. Grappig om te zien, maar meer valt hier niet te beleven. We gaan terug om naar het dorp te rijden. Het ziet er best leuk uit, maar wel uitgestorven. Het is ca. 12.00 uur.
De bedoeling was om hier te overnachten, maar aangezien er niet echt wat te doen is, besluiten we maar om verder te rijden.

Ook deze weg is weer geweldig, het is hier zo mooi. We rijden door de Siera Nevada. Onderweg stoppen we in het plaatjes Bishop. We zien bij Mc Donalds
"free wifi"  en aangezien we al bijna 3 dagen zonder zitten, hebben we al lichte afkickverschijnselen. Ik heb al 2 dagen onze blog niet kunnen plaatsen, en onze ouders beginnen zich vast zorgen te maken, dus snel online!!!

Daarna rijden we verder naar het plaatsje Lone Pine. Ik had al eerder gelezen dat dit een leuke plek is om te overnachten, dus dat gaan we dan maar uitproberen. Eenmaal aangekomen om ca. 15.30 uur, even zoeken naar een hotel. We stappen uit....WAT IS HET HIER WARM!!!!!!!!! Ca. 97 ft, is ca. 36 graden. Nou het voelt als 50 graden. Ik wil een echte cowboy hoed,  goede bescherming tegen de zon.  Geregeld! We lopen nog een stukje verder en komen langs een echte Saloon. We gaan naar binnen. De dame achter de bar begroet ons hartelijk en we bestellen wat te drinken. Nu voel ik echt dat ik in Amerika ben!
In een echte saloon. Jukebox aan, gezellig!  Precies zoals je dat ziet in films, geweldig!! We kletsen wat met de bardame, over het leven hier en ze verteld honderduit, geeft ons allemaal handige tips.
Er komen wat stamgasten binnen, eentje met een hond die op Levy lijkt.
Ik kan het niet laten om even te knuffelen.
Als ik terug kom zit er een man op de kruk naast ons.
Ik vraag of hij hier vandaan komt. Hij komt uit Engeland. Hij reist alleen.
Hij komt uit de richting waar wij nog naartoe gaan. En dus ook net uit Death Valley. Ik vraag hem hoe het daar was, hij zegt: VERY VERY HOT!!!!!
Hij vertelt over wat hij al heeft meegemaakt, en wij hem wat wij allemaal hebben gezien, want daar gaat hij nog naartoe.
Ondertussen hebben we al aardig wat borrels op en het wordt echt tijd om iets
te gaan eten. Aangezien ik na 3 wijntjes al aardig aangeschoten ben, wordt
het snel en simpel: weer de Mac!
Dan terug naar het hotel. Omdat we morgen heel vroeg willen vertrekken, gaat John alsvast water inslaan bij de supermarkt. Voor Death Valley moet je echt zorgen dat je veel water bij je hebt!!!
Spannend, we zijn erg benieuwd hoe het zal zijn in Death Valley.....
Dus lekker naar het hotel, douchen, oogjes dicht en snaveltjes toe....

1. Rob &Anja:
    23 mei 2012
    Lieve allebei, wat een belevenissen, zo leuk om te lezen dat jullie zo genieten, fijn weer wat gehoord te hebben!
  2. Ria van elk:
    Hallo cowboy's,
    Wat maken jullie toch veel leuke dingen mee,en wat leuk dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Ik dacht dat wij lekker weer hadden met 27 graden maar jullie overtreffen alles, wat zal het heet zijn bij jullie.
    Trouwens mooie foto's hebben jullie al gemaakt.
    Ik ga zo even bij de tuinman kijken hoe ver hij al is.
    Tot mails liefs Ria.
  3. Mattie:
    Klinkt goed allemaal!!! Mooie verhalen! Geniet van jullie trip! Xx
  4. Eetje:
    24 mei 2012
    Hey clau en John, ik hoorde dat ik gewoon kon aanmelden voor mooie verhalen en foto's van jullie geweldige reis. Dus even gelijk geregeld! Clau wat schrijf je leuk!! Heerlijk om de lezen en we kijken uit naar jullie volgende avontuur!! Lekker genieten!! X eet