Lone Pine -> Death Valley

23 mei 2012 - Death Valley, California, Verenigde Staten

Onderweg naar Death Valley

Dag 7

Allereerst willen we even zeggen hoe leuk we het vinden dat er zoveel mensen met ons "meereizen". Leuk al jullie reacties, is voor ons ook net of jullie er een beetje bij zijn!!!

Vandaag extra vroeg opgestaan. Eerst even mijn vader bellen, want hij is vandaag jarig!!
Om 7.30 uur zitten we al in de auto.
Eerst de tank vol gooien. Bij het hotel was geen ontbijt en behalve het tankstation is er nog niks open, dus we halen hier maar iets te eten.

En daar gaan we, op naar Death Valley. We zijn blij dat we gisteren niet in Mammoth Lakes zijn gebleven, maar helemaal zijn doorgereden naar Lone Pine. Hierdoor zijn we dicht bij DV,  en als we er vroeg zijn, is het nog niet zo heet.

Ik val in herhaling, maar ook deze rit is weer geweldig!! Je denkt bij DV misschien aan saai en eentonig, maar het is alles behalve dat.
Het ene mooie uitzicht na het andere. We nemen veel foto's, dat geeft een beeld van hoe mooi het hier is, maar je moet het echt met eigen ogen zien allemaal....

Death valley, flat dunesWe stoppen bij Flat Dunes, enorme zandduinen van 150 foot, die uit het niets lijken te zijn herrezen. We stappen uit en lopen een klein stukje, maken een paar foto,s en snel weer terug naar de auto.

We komen aan bij ons hotel om ca. 10.30 uur. We kunnen helaas pas om 16.00 uur inchecken. Dan gaan we eerst even langs het Visitor Centre om wat informatie te verzamelen. Als we erheen rijden zien we een Coyote lopen!!!

We volgen een route waar een aantal highlights te zien zijn.
Als eerste stoppen we bij Golden Canyon, een canyon van kleurrijke rotsformaties. We lopen er een klein stukje doorheen en gaan dan weer terug, want het is warm!!!!! De auto geeft aan dat het 38 graden is....

Death Valley Vervolgens rijden we door een "loop" de "Artist Drive". Een leuke route van 9 mile, ook weer prachtig gekleurde rotsen, en nog leuker, een aantal "dips" (hoogte verschillen in de weg) en pittige bochten. Wooohoooo!
We komen hier ook langs "Artist Pallete", rotsen van zeegroen, lemon, blauw en zalm steken af tegen de dorre achtergrond. Had ik al gezegd hoe mooi het hier is??? :)

Dan rijden we een klein stukje door naar "Devils's Golf Course". 2000 jaar geleden was dit nog een meer, nu is het net een maanlandschap van 200 sq miles. Maar je ziet ook veel gevormde kristallen door al het zout.

Even verder stoppen we bij "Natural Bridge". Is een stukje lopen (heuvel op) voordat we er zijn. De zon doet meer dan z'n best en als we de brug zien, nemen we snel een foto en vluchten meteen weer terug naar de auto, snel airco aan!!

Badwater Dan weer verder naar "Badwater", het laagste punt in Amerika, 282 feet beneden zeeniveau. Het is een gigantische oppervlakte van wit, puur tafelzout.
Ook hier best een stukje lopen om dichtbij te komen, afzien weer.....maar wel indrukwekkend.

We hebben genoeg gezien vandaag. We gaan terug naar het hotel om wat te eten, want dat hadden we nog niet echt gedaan. John besteld een heerlijke burger en ik ga voor spicey chicken..stom, veel en veel te spicey! Probeer de saus er zoveel mogelijk van af te halen, maar het is al helemaal  in mijn broodje ingetrokken, jammer....John is zo lief en z'n laatste stukje hamburger aan mij te geven!

We checken in, we hebben een mooie ruime kamer, met balkon in de zon.
Nou, als je daar gaat staan, smelt je echt letterlijk bijna weg...

We gaan lekker naar het zwembad, even een frisse duik, heerlijk!
Er liggen mensen volop in de zon...respect, zelfs in de schaduw is het bloedje heet!

We gaan weer terug naar ons hotel en later even een hapje eten. Het is buiten nog steeds tegen de 40 graden en er staat een soort warme fohn, pfff echt niet lekker (ff lekker klagen over het weer als echte Nederlanders). Dan halen we nog een slaapmutsje voor op de kamer en daarna weer lekker slapen, want morgen moeten we fit zijn, VEGAS here we come!!!!!

1. Bianca:
    Veel plezier in Vegas!
  2. Rob &Anja:
    Geluk in Vegas!!!!
  3. Julischca:
    24 mei 2012
    lieve Claudia en John, ja dat is genieten zo'n rondreis !
    Jullie zien zo ontzettend veel. En er komt nog veel meer.
    leuke reisverslagjes van jullie, dank daarvoor!
    Hier in Nederland is het ontzettend warm, net als bij jullie.
    vanavond ga ik met mijn smartlappenkoor door de grachten van Utrecht varen. Uiteraard ook gezellig, alhoewel ik liever in Las Vegas vertoef.
    Geniet van al het moois en van elkaar!
    Dikke knuffel van Juul. Tot schrijfs.
  4. Carlijn:
    24 mei 2012
    het klinkt echt geweldig allemaal!
    Leuke verhalen en leuke foto's!
    Ik ga vanavond bij Takumi eten, ook leuk hahaha ;-)
    En denk erom, er wordt niet getrouwd als ik er niet bij ben!!!!!

dikke pakkerd van Loes
  5. Ria van elk:
    Lieve Claudia en John,
    Wat een belevenissen allemaal en wat zullen jullie dankbaar zijn dat er een airco bestaat, want die heb je daar hard nodig.
    Gisteren nog bij de tuinman geweest hij had alleen het stenen terras afgemaakt met banden erom en was bezig met de bloembakken.
    Volgende week begint hij aan het houten terras zijn jullie weer op de hoogte.
    Heel veel plezier in Vegas, en dat jullie je reissom terug kunnen winnen.
    Liefs Ria xxxxx
  6. Monique:
    24 mei 2012
    Veel plezier in Vegas, maar pas op jullie knip! Het zal er uit vliegen!
    Ben al weer benieuwd naar jullie nieuwe verhalen. Gr. Monique
  7. Rogier:
    24 mei 2012
    Zooo, ik ben weer bij (paar dagen weg geweest dus ik liep wat achter..). Hier is het songfestival nu op tv dus heb even de tijd on rustig te lezen.. :-) Mooie verhalen en foto's, erg leuk om te lezen allemaal. Veel plezier in Vegas!
  8. Aimée:
    24 mei 2012
    Wat een bijzonder landschap Death V.Mooie foto's hebben jullie gemaakt en dat geeft een goed beeld van de verlatenheid en uitgestrektheid.Jullie krijgen de groeten van Friedel en Herma.We zaten op Simons' verjaardag tot laat in de tuin. Ongelooflijk na de winterse temperaturen.Jullie kunnen in Vegas vast op de foto verkleed als geldschieters, VIP's of als look-a-like van Elvis! Ik ben benieuwd... liefs Simon en Aimée
  9. Rob &Anja:
    25 mei 2012