Thank god I'm a country boy/girl!

5 september 2015 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 8

Aantal km gereden: 260

Vandaag hebben we een, voor Amerikaanse begrippen, goed ontbijt.
Voor het eerst met scrambled eggs en ham. Lekkerrr!
Na het ontbijt zitten we om 9.00 uur in de auto.

Bighorn Np
Het leuke aan een roadtrip is dat je wel in grote lijnen weet wat de planning is, maar dat je toch iedere dag weer onverwachte dingen meemaakt.
Zo ook vandaag. We verwachten qua landschap een zelfde rit als gisteren, maar als onze navigatie ons na 15 minuten een andere weg op stuurt, duurt het niet lang of we rijden de bergen in.  We rijden door Bighorn National Forest. Wat een schitterende weg is dit! Plotseling zien we een hert de weg oversteken. Helaas zit de camera in mijn tas en tegen de tijd dat ik de camera in mijn hand heb, is het hert al over de vangrail gesprongen. Eigenlijk moet je je camera hier altijd in je hand hebben, zodat je alle onverwachte dingen kunt vastleggen.
Na een tijdje zien we een "point of interest", het zijn watervallen.
We stoppen en lopen naar een paar plekken waar je de waterval verschillende kanten kunt zien. Prachtig!

Waterval Waterval 1
Wanneer we het park uitrijden, rijden we al snel weer door het glooiende landschap met vergezichten.
Om 12.30 uur komen we aan bij ons hotel in Cody, maar we kunnen nog niet inchecken. De aardige dame achter de receptie geeft ons een aantal tips wat we hier vanmiddag allemaal kunnen doen.
Een daarvan is het Buffalo Bill museum. Vier musea onder een dak. We beginnen bij het firearms museum, met heeeeel veel soorten geweren, pistolen etc, van eeuwen geleden tot heden, waaronder ook de 1e wereldoorlog en de Vietnam oorlog.
Daarna gaan we naar het volgende museum, Western Art Museum. Hier is allerlei kunst te vinden, waaronder veel indrukwekkende schilderijen.
Vervolgens gaan we naar het museum van de beroemde Buffalo Bill. Hier loop je langs de hele geschiedenis van deze legende. Erg indrukwekkend.
Als laatste het Natural History Museum, waar je allen kunt zien en lezen over wildlife en de natuur in dit gebied en vooral in Yellowstone. Heel erg interessant, zo hebben we weer veel opgestoken vandaag!

Tot zover het educatieve gedeelte. Van het twee uur slenteren door de musea hebben we moeite voetjes gekregen. We rijden naar ons hotel en checken is.
Wat een supermooie kamer hebben we! We kijken alvast waar we vanavond zullen gaan eten en wat we morgen allemaal kunnen gaan doen.
We hadden gehoopt dat we in Cody een echt rodeo konden bijwonen, maar helaas is het seizoen hiervan al voorbij. Afgelopen weekend was de grote finale show.
Echt heel erg jammer, maar het is niet anders.

Gunfight volkslied Gunfight
Om 18.00 uur gaan we eerst naar een "gunfight" bij the Irma Hotel. Dit hotel is begin 1900 gebouwd door Buffalo Bill himself en genoemd naar zijn dochter Irma.
Het is een grappige show om te zien. De cowboys gaan de strijd met elkaar aan in een "shoot out". Aan het begin van de show wordt er gevraagd of er veteranen aanwezig zijn. Hen wordt gevraagd te gaan staan en iedereen begint te klappen.
Vervolgens komen de acteurs achter elkaar ten tonele met de Amerikaanse vlag in hun hand. Iedereen moet gaan staan en het volkslied wordt gespeeld. Iedereen zingt mee. Typisch Amerikaans, maar wel indrukwekkend om mee te maken.

Als we op zoek gaan naar een restaurant zien we 3 hertjes de weg oversteken, vlak voor onze auto. Weer zit de camera in mijn tas.....Ezel....steen!
We gaan eten bij een bbq restaurant. Weer heerlijk gegeten!
Another nice day, echt in de country sfeer. Morgen gaan we naar Yellowstone, de thuisbasis van Yogi Bear.
We zijn heel benieuwd hoe het daar is en wat we allemaal gaan zien.

1. Rob &Anja:
    5 september 2015
    Het is zo fijn wakker worden, om elke dag te lezen ,wat jullie allemaal meemaken.
    XX
  2. EstherB:
    5 september 2015
    Gezellig hoor, die verslagen steeds! Veel plezier nog! Lfs!
  3. Julischca:
    5 september 2015
    Blijf genieten van al het moois en van elkaar!!!
  4. Ria van elk:
    5 september 2015
    Wat zijn daar veel mooie parken!!!, en weer een leuk verslag.
    Clau bedankt daarvoor want zo zijn wij ook een beetje in Amerika.xxx
  5. Simon:
    5 september 2015
    John en jij hebben onverwachte ontmoetingen met herten: dit betekent dat er ook verstopplaatsen voor die dieren dus bossen zijn onderweg naast het bergachtig landschap. Ontmoeten jullie nog andere roadtrippers van Nederlandse afkomst in het hotel? Hier in NL regent het bij ons de hele dag :( . Gisteren een wandeling door Amsterdam gemaakt itijdens de slagregens. Jullie temperatuurtje zal wel warm tot heet zijn. Liefs..
  6. Steffie:
    5 september 2015
    Wat leuk, mijn beste vriendin Carine en haar man hebben ook deze reis gemaakt. Carine heeft een nicht wonen in WYOMING.
    Prachtig gebied. Woont daar al jaren en komt niet meer terug naar ons dicht bevolkt landje.
    Fijne reis verder, gr. Steffie
  7. Carlijn:
    7 september 2015
    Deze titel kon natuurlijk niet uitblijven :-))) leuk verhaal weer!! xxx