San Francisco

18 mei 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 2

Gisteravond om 19.00 uur gaan slapen. maar we werden alle2 om 22.00 uur alweer wakker, met t gevoel dat het al ochtend was..vaak wakker geworden, maar gelukkig toch genoeg geslapen. Om 6.00 uur waren we klaarwakker. Omdat we t nog wel heel vroeg vonden, toch nog maar even blijven liggen. Om 7.30 uur zaten we aan het ontbijt (wat eigenlijk niet zo genoemd mag worden) Waar is de kaas????

Nou ja, dan maar een zelfgemaakte wafel en wat zoete cakejes, vult ook...
Om 9.00 uur liepen we alweer bij Fishermens Warf. Nog lekker rustig!
Om 12.00 uur gaat onze boot naar Alcatraz, dus we hebben alle tijd om alles ff rustig te bekijken. Het is prachtig weer, het waait gelukkig niet zo hard als gisteren! Even lekker bakkie koffie gedronken en daarna zijn we afgegaan op het geschreeuw van de zeeleeuwen. Die liggen daar lekker te chillen in het zonnetje en af en toe ruzie met elkaar te maken als er eentje bij wil komen liggen die niet welkom is.
Vervolgens komen we bij Pier 39, ziet er knus uit, allemaal winkeltjes, restaurantjes etc. Hier even rondgelopen en vervolgens richting het vertrekpunt van de boot naar Alcatraz. De overtocht duurt ca. 20 min.
Eenmaal aangekomen op het eiland lopen we niet achte de meute aan, maar gaan onze eigen weg. In het gebouw van de gevangenis krijgen we een koptelefoon, met hierop nederlandstalige rondleiding.
Het is echt indrukwekkend om hier rond te lopen....wetend wat hier allemaal gebeurd  is vroeger, en wat voor boeven hier gezeten hebben.
De cellen zijn echt superklein. Het moet geen pretje zijn om hier gezeten te hebben....(maarja eigen schuld....)
Na 2 uur rondgelopen te hebben nemen we de boot weer terug. Als we in nederland zijn gaan we The Rock nog maar eens kijken, toch extra leuk als je
er zelf ook geweest bent!

Op het programma staat nu de 'Golden Gate Bridge'.
Vraag is alleen, hoe gaan we erheen...We besluiten om een fiets te gaan huren.
Lijkt ons leuker dan met de bus te gaan. We krijgen een fiets, routekaart en off we go....Het is een leuke rit, langs de kust, door een park, een paar flinke klimmen erin (mooi, alle calorieen van het ontbijt zijn weer verdwenen)
en ja hoor, daar rijden we dan....op de Golden Gate!! We fietsen de brug helemaal over. Eenmaal erover heen hadden we door kunnen fietsen en ergens een ferry teug kunnen nemen, maar we besluiten om weer terug de brug over te fietsen. Zo vaak zijn we hier tenslotte niet...Het uitzicht vanaf de brug richting de stad is echt supermooi!!! Het is ook best een gek idee, fietsen we gewoon over de GG... Op de terugweg komen we bij de steilste klim van de heenweg. Er staat een bord verboden ingang voor fietsen, John wil er toch in, maar ik zeg dat t niet mag en er stopt een man die ook zegtdat we beter om kunnen fietsen..dat doen we dan maar (alhoewel John t er niet mee eens eens) Eenmaal beneden zien we een fietser die t wel heeft gedaan, aangehouden door een politieagent, die een boete aan t uitschrijven is......Na 2,5 uur leveren we onze fietsen weer in. Was een superleuke ervaring!

We besluiten om naar Chinatown te gaan en pakken een taxi.
Als we uitstappen hebben we geen idee waar we heen moeten.
Misschien hadden we te hoge verwachtngen, maar t valt ons een beetje tegen.
Maar we hebben best honger en gaan op zoek naar een restaurant.
Wanneer we ergens langslopen, zegt John, hier is het druk, moet vas goed zijn, we besluiten naar binnen te gaan en zien bij de ingang een foto hangen van Obama die daar gegeten heeft...Nou voor de sfeer is hij er zeker niet geweest, want die  is ver te zoeken, maar het eten is echt erg lekker!! We nemen de dag nog eens door onder t genot van een biertje/wijntje.
Als ze ons hoofdgerecht weghalen, krijgen we meteen de rekening (eten Chinezen hier geen toetje???)

We gaan weer terug naar het hotel. De taxichauffeur is een aardige vent en hij verteld dat hij een boek heeft geschreven over z'n ervaringen als taxichauffeur en dat hij al 50.000 boeken heeft verkocht...Misschien hadden we toch een handtekening moeten vragen?? Hij heet M.C Mars, we krijgen nog een kaartje van hem.

Onze 1e 'volle' dag zit erop. Eerst nog even onze blog bijwerken en straks weer lekker slapen. Het was super vandaag en we zijn benieuwd wat we morgen allemaal weer gaan beleven....

1. Ria van elk:
    John en Claudia,
    Wat vind ik dit toch leuk, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan en dit is nog maar dag twee dat wordt nog wat voor ons lezers.Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag,nog veel plezier en tot morgen.
    Veel liefs Ria.
  2. Aimée:
    19 mei 2012
    Leuk dat jullie als echte Hollanders gefietst hebben. Kijk uit op de fiets in de drukke stad want niet overal zijn ze gewend aan fietsers zoals bij ons! Geweldig leuke ervaring dat Ch. restaurant.De sfeer moet je zelf maar maken tussen de kakelende Chinezen.Het weer is hier heerlijk ik hoop bij jullie ook!
    Liefs Aimée ( Simon is op pad).
  3. Rob &Anja:
    19 mei 2012
    Erg leuk verhaal over het fiets uitje, wat een ervaringen zo op een dag, die Taxi chauffeur , wij gaan het opzoeken!
    Tot morgen!
    Een hele dikke knuffel van Levi, en uiteraard ook van ons!
  4. Astrid:
    Hoiiii!!!

Cool om allemaal te lezen, herkenbaar ook, Kenneth zijn zus woonde een jaar in SF en Kenneth is er geweest toen ik hoogzwanger was van Colin. Lekker genieten saampies! Take care!! Dikke kus!
  5. Monique:
    19 mei 2012
    Wat bijzonder jullie fietsavontuur! Geweldig hoe je schrijft! Heb bijna het gevoel er bij te zijn. Ben een beetje jaloers; maar gun het jullie van harte, hoor! Gr. Monique
  6. Sandra:
    20 mei 2012
    Hey Clau, wat schrijf jij leuk! Leest lekker weg en wij leven met jullie mee. Floortje Dessing kan op zoek naar een andere baan. Take care, Sandra