Dag 1 - Vertrek van Schiphol naar San Francisco

17 mei 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

VERTREK 0M 9.50 VANUIT AMSTERDAM NAAR SAN FRANCISCO :)

Eindelijk, het is zover!! Vroeg opgestaan, afscheid genomen van Levy..
Rob en Anja zijn zo lief om ons naar Schiphol te brengen. Om 7.00 uur zijn we er. Alleen onze koffers afgeven en we kunnen door de paspoortcontrole.
Eerst even koffie en een sigaretje. Dan ff wat rondneuzen om de tijd te doden. Nog maar een sigaret, kan straks 11 uur niet meer..
Dan kunnen we boarden. Alles loopt voorspoedig. Bij de ingang van he vliegtuig zijn we meteen bij onze stoelen (relaxed hoor, bij de nooduitgang!!)
John heeft al vaker ver gevlogen, het wordt mijn 1e lange vlucht.
Entertainment bij de hand, ik vermaak me wel! We zitten meteen gezellig te kletsen met een stewardess tijdens op opstijgen. Onze eerste maaltijd smaakt prima, wijntje erbij :) we hebben tenslotte vakantie! Daarna komen ze met koffie, en voor de liefhebber (rara wie is dat :) een glaasje cognac.
Top, we vliegen alleen nog maar ver vanaf nu!
Als we ongeveer ruim 3 uur onderweg zijn,  vliegen we boven Groenland, prachtig uitzicht van de enorme sneeuwvlaktes en bergen.  Verder gelukkig een rustige vlucht gehad.

Eenmaal geland (na vlucht van 11 uur) duurde het nog 2 uur voordat we door de douane waren...Na even zoeken uiteindelijk onze hotelshuttle gevonden. De spullen op onze hotelkamer gelegd en meteen maar weer op stap, anders vallen we in slaap....

We zijn naar Fishermens Warf gewandeld, ca. 15 min.  Daar zagen we in de verte Alcatraz al liggen, daar gaan we morgen naartoe. Verder even sfeer geproefd, wat gegeten, wat winkeltjes gekekeken, maar we zijn behoorlijk moe.
Dus lekker terug naar het hotel en  even rustig bekijken hoe we onze dagen hier gaan vullen (keuze`s maken!!) Dan lekker douchen en om 19.00 uur konden we echt onze ogen niet meer openhouden....dus lekker gaan slapen zodat we morgen weer helemaal top fit zijn!

1. Rob &Anja:
    Hoi lieverdjes ,
    Fijn dat het zo voorspoedig is gegaan, hiet ook alles goed, met Levi uiteraard ook, die wil alleen maar knuffelen!
    Vandaag naar overvecht geweest , wat leuke dingen gekocht bij H&M, en ik ben naar de kapper geweest, straks naar de tennis baan!
    Geniet!!!!!
    Tot morgen, love you!!!!XXX.
  2. Ria van elk:
    Hallo John en Claudia,
    Wat fijn dat jullie zo'n goede vlucht hebben gehad.
    En na dat cognacje kon de reis voor John niet meer stuk.
    En hebben jullie nog lekkere vis gegeten?
    Ik ben reuze benieuwd naar je verslag over alcatras lijkt me een hele mooie ervaring.
    Lieverds tot ziens en heel veel plezier.
    Tot mails liefs Ria.
  3. EstherB:
    18 mei 2012
    Leuk hoor, zo'n verslag! Ga ik weer even van terug in de tijd... ;) Keep up the good work en veel plezier verder!
  4. Simon:
    19 mei 2012
    hoi claudia en John,
    Gelukkig hebben jullie een goede reis gehad, misschien nog geslapen onderweg?
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
    Veel plezier.
    Liefs en groeten