Rocky Mountains

31 augustus 2015 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Gisteravond vielen onze luikjes alweer snel dicht. Ook deze nacht zijn we weer aantal keren wakker geweest, maar toen ik om 6.30 uur wakker werd en even door de luxaflex naar buiten keek en ik weer een aantal Elks zag lopen, 5 meter van ons hotel, was ik meteen klaar wakker. Ik wilde meteen met de camera in mijn hand naar buiten rennen toen ik me bedacht dat het misschien wel beter zou zijn wanneer ik me even snel aan zou kleden. Ik was namelijk niet de enige die de beesten wilde fotograferen.
The leader of the pack, een mannetje met een enorm gewei, wil vermoedelijk met zijn luide gebrul duidelijk maken dat alle vrouwtjes bij hem horen.
Indrukwekkend begin van onze dag!

Elk Elk Elk
Eenmaal aangekleed moesten we ergens een ontbijt gaan regelen, aangezien dat niet bij ons hotel werd aangeboden. We zijn naar "Egg and I" gegaan.
Echt Amerikaans ontbijt: heel veel! Bij de helft van mijn omelet zat ik al propvol.
John heeft het wel op kunnen krijgen, maar had toen ook echt genoeg. Daarna nog even een kop koffie en ons gereed maken voor de nieuwe dag.

Rn Rm
We rijden de Rocky's weer in en gaan naar Bear Lake. Er staat een bord dat de parkeerplaats daar vol is, maar je er met een shuttlebus naartoe kunt rijden. Dat doen we dan ook. We maken een mooie wandeling van ca. 1,5 uur. Dwars door de bossen, omhoog en omlaag. We komen meerdere malen langs een stromend  beekje, die steeds groter wordt. Uiteindelijk komen we bij een waterval aan. Altijd mooi om te zien.
We lopen daarna nog een stukje omhoog, maar het pad wordt slechter en er staan geen bordjes meer, dus voordat we verdwalen, besluiten we om weer terug te lopen.

Wandeling bear lake  Wandeling bear lake Waterval
Eenmaal terug pakken we de shuttlebus weer terug naar onze auto en rijden naar een andere mooie plek. Een meer waar we helemaal omheen lopen.
Onderweg nog een praatje gemaakt met een stel uit Texas. Ze waren met hun zoon en de man wilde een foto maken van zijn vrouw en zoon, dus ik bood aan om een foto van hen 3 te maken. Ze vroegen waar we vandaan kwamen en we raakten aan de praat. Iedereen is hier zo aardig, behulpzaam en geïnteresseerd!
Maakt niet uit waar we komen. De negatieve verhalen over Amerikanen kunnen wij gelukkig niet beamen.

Meer Meer Meer
Daarna rijden we weer verder en zien heel veel auto's langs de weg staan, dat kan maar 1 ding betekenen: wildlife! En ja hoor, weer een hele kudde Elks in de bossen.
Toch weer een paar foto's genomen, blijft mooi om te zien.

Elk Elk

Als we later over een "meadow" rijden en uitstappen, lezen we dat we midden in Bear area zitten. Geen wandeling dus.  Als we verder rijden zien we nog een aantal hornsheep lopen.

Sheep Sheep
Dan rijden we het park uit, halen even een snack bij Kentucky welke we voor ons hotel lekker opeten. vervolgens even lekker relaxen. We merken dat we toch nog een beetje last hebben van de hoogte (2500-3000 meter) in combinatie met de jetlag.
Het plan om nog uit eten te gaan, veranderd dan ook in een afhaalmaaltijd bij het sjieke Mc Donalds. Morgen maar weer ons best doen om een beetje gezond te eten!
We hebben dan een lange rit voor de boeg van 525 km. Op naar Hot Springs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob &Anja:
    31 augustus 2015
    Ja 2500-3000 m is hoog, maar het is daar wel prachtig.
    Dat is genieten!
    XX
  2. Julischca:
    31 augustus 2015
    Al zoveel gezien en gedaan in die paar dagen....dat belooft wat!
  3. Eetje:
    31 augustus 2015
    Iedere morgen een ontbijtverhaal uit mijn boek John en Clau op reis helemaal top, je schrijft erg leuk Clau
  4. Ria van elk:
    31 augustus 2015
    Ik kan me nu voorstellen dat jullie graag terug wilde naar Amerika, wat heb je daar een natuurschoon erg mooi.
    Ik ben benieuwd naar de foto's van morgen.
    Liefs ma.
  5. Marjolein:
    31 augustus 2015
    Wat super leuk om mee te lezen! Krijg helemaal zin om ook zo'n mooie trip te maken... Geniet er van en ik blijf mee lezen!
  6. Sandra:
    31 augustus 2015
    ...en schreef iemand op zijn blog: 'Vanmorgen weer vroeg uit de veren om de natuur te zien ontwaken. Gespannen wachtend, met mijn reeds op scherp gestelde camera, verscheen daar de eerste Elk, luid brullend naar alle vrouwtjes uit zijn roedel, die daar uiteraard direct op reageerden. Totdat er plotseling uit het nabijgelegen hotel een schaars geklede dame aan kwam snellen. Vastberaden stapte deze wonderschone vrouw op de kudde af. Camera's worden opnieuw ingesteld..'

Hoi Claudia en John! Wat heerlijk dat jullie de Amerikaanse draad weer hebben opgepakt. En wij ook een beetje mee op reis mogen.

Dikke kus (op zijn Amerikaans) van Sandra
  7. Simon:
    31 augustus 2015
    prachtige natuur. Mooie hoed !!
    liefs
  8. Astrid:
    1 september 2015
    Hoi lieve Clau!

Superleuk om jullie avonturen weer mee te kunnen lezen! Fijne vakantie, liefs! Astrid