"On the road again"

1 september 2015 - Hot Springs, South Dakota, Verenigde Staten

Dag 4

Aantal km gereden: 590 door 3 staten: Colorado, Wyoming en South Dakota.

Voor de verandering weer een onrustige nacht gehad en om 5.30 uur wakker.
Nog even uit een raam gekeken of er een Elk liep,  maar zag er geen een.
Een uur later liep er alleen een vrouwtjeselk. Het is dus niet dagelijks dat ze 's middags en 's morgens vroeg voorbij lopen en we hebben dus geluk gehad dat wij ze wel gezien hebben.

Onderweg vanuit rm Onderweg vanuit rm
Vandaag een reisdag. Voordat we aan de lange rit beginnen, rijden we even langs de supermarkt om een broodje te halen. Het eerste stuk rijden we nog door de bergen langs een rivier. Overal staan hele schattige huisjes, mooie plek om te wonen!
Na een half uur maken de bergen plaats voor een redelijk vlak landschap.

Cheyenne
Na een kleine twee uur rijden komen we in het countrystadje Cheyenne aan.
Het is even zoeken na het centrum. We vragen de weg aan een man die we tegenkomen. Hij pakt meteen twee kaarten uit zijn pick-up en wijst ons de weg.
We mogen 1 kaart houden. We rijden naar het centrum en parkeren de auto.
Het is 10.00 uur en behoorlijk uitgestorven. We nemen een kijkje in een een grote Wrangler store met allemaal authentieke country spullen.
Daarna lopen we nog een rondje, maar er valt verder weinig te beleven, dus we stappen snel weer in de auto om onze route te vervolgen.

On the road
Vier uur lang rijden we door een enorm uitgestrekt landschap. Beetje heuvelachtig met heel af en toe een kudde koeien of een afgelaten huis. We stoppen onderweg nog een keer om iets te eten te halen en te tanken.
Om 15.00 uur komen we aan bij ons hotel. De eigenaar, een hele aardige man die oorspronkelijk uit Polen komt, heet ons welkom.
We zetten de koffers op onze kamer en bekijken in de folder wat we nog kunnen doen vanmiddag. We zien dat je na ca. 20 minuten rijden kunt zwemmen bij een waterval.
We rijden er naartoe. Er staat een bord waar op staat "Warning: Rattle Snakes".
Voorzichtig lopen we het pad af en schrikken van iedere beweging, maar gelukkig geen slang gezien. Bij de waterval aangekomen valt het toch wel tegen. Er is 1 jongen aan het zwemmen en er zitten een paar jongeren langs de kant. We besluiten om toch maar niet te gaan zwemmen en rijden weer terug naar ons hotel.
We hebben gezien dat er een midgetgolf baan is bij ons motel, dus we gaan de strijd met elkaar aan.
John wint (niet overduidelijk). Natuurlijk moet zijn overwinning gevierd worden, dus we nemen een lekker drankje, zittend op een bakje voor onze motelkamer.

Falls Golf

Nadat we een drankje gedronken hebben, maken we ons gereed voor het avondmaal.
Net als bij onze vorige roadtrip, zijn wij meesters in het vliegensvlug omtoveren van een nette hotelkamer naar een zwijnenstal. Alles ligt overal en nergens. Maar we kunnen ook heel snel opruimen, inpakken en wegwezen.
Voor het avondeten hebben we een tip gekregen van de moteleigenaar. Een bbq restaurant. We rijden er naartoe. Er is verder weinig te bekennen, dus we gaan daar maar eten. We bestellen bij een dame bij de kassa (ze hebben geen bier/wijn, alleen maar water en frisdrank), moeten meteen afrekenen en als we zitten komt ze 5 minuten later ons eten al brengen. Op plastic bordjes met plastic bestek. John heeft een rack met mac and cheese en ik een halve kip met aardappelsalade en een klein zakje chips...
Ik hoop maar dat ik niet ziek wordt van de kip. De sfeer is ver te zoeken en we zijn dus heel snel weer weg daar.

Eenmaal terug in ons motel, onder het genot van een lekker bakje koffie kijken naar US open en ondertussen ons blog schrijven.
We kijken uit naar morgen. We gaan dan naar Custer State Park.
Een druk programma: 3 mooie routes in het park, waar de kans op het zien van kuddes bisons heel groot is en waar we Mount Rushmore en Crazy Horse gaan bekijken.

1. Rob &Anja:
    1 september 2015
    Dus je hebt geen cowboy laarsjes gescoord ,ha ha
    Slangen eng hoor!
  2. Mattie:
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet lekker! Xx
  3. Audje:
    1 september 2015
    Super leuk om elke ochtend op mijn werk jullie verhaal te lezen! Veel plezier vandaag. XXX
  4. Ria van elk:
    1 september 2015
    Jullie maken wel veel mee hoor en dit is pas dag 4 wat komt er nog meer uit je pen.
    En weer een prachtige omgeving en een leuk verslag xxx.
  5. Simon:
    1 september 2015
    Bij zo'n uitgestrekte prairie met koeien denk ik altijd meteen aan Cint Eastwood
    Hit 'em up, move 'em on, ride 'em in. Rollin' rollin' rollin', Rawhide.
    Mooi dat jullie dat allemaal meemaken.
    Liefs
  6. Jan mulder:
    1 september 2015
    Klinkt allemaal goed, als je veel reist maak je leuke dingen maar het kan ook wel eens tegenvallen.
    Tot nog toe erg leuk, goede verhalen.