"Rocky Mountains High"

30 augustus 2015 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Dag 2 - Rocky Mountains

Aantal km gereden: 277 km

Watch out for wildlife Post

Om 20.00 uur zijn we in slaap gevallen gisteravond. Toen ik wakker werd, dacht ik dat het al ochtend was en wilde mijn bed al uitspringen, maar toen was het nog maar 22.00 uur. We zijn nog een aantal keren wakker geworden en om 3.00 uur waren we echt klaar wakker. John heeft nog wel even geslapen, maar mij lukte het niet meer. Om 5.30 uur had ik er genoeg van en ben ik onder de douche gesprongen.
Even later zaten we aan het ontbijt en om 7.15 uur zaten we al in de auto.
Mooi op tijd dus!

Uitzicht Rm Uitzicht Rm

We gaan vandaag naar de Rocky Mountains. We nemen een omweg, maar volgens zeggen een hele mooie route, de Trail Ridge Road. Bij de eerste trail stoppen we meteen, een korte wandeling langs de Colorado River, waar veel dieren leven, maar we zien er helaas geen een. We vragen aan een park ranger of hier ook beren leven. Ze verteld dat er hier 24 zwarte beren leven die de laatste tijd vooral bij Estes Park worden gesignaleerd (laat ons hotel daar nou net zitten) en dat ze op zoek zijn naar eten. We zijn benieuwd of we ze gaan ontmoeten.

Trail Colorado

Tijdens de route stoppen we op verschillende plekken om even te kijken naar de vergezichten. Ongeveer halverwege zijn we op het hoogste punt. We stappen hier uit, eten een hotdog en maken een wandeling helemaal naar boven. We zitten hier op 12000 feet, 3700 km. We merken allebei wel tijdens deze klim aan onze ademhaling dat we zo hoog zitten. Het uitzicht hierboven is zeker de moeite van de klim waard.
We vervolgen onze route met de auto langs steile afgronden, best een beetje eng en ik ben blij als we weer iets lager komen tussen de bomen.

Wandeling naar 3700 feet 3700 feet

Aan het eind van de route komen we aan in het dorpje waar we overnachten. We kunnen meteen inchecken en gaan daarna even het dorpje in. Veel winkeltjes en restaurantjes, heel gezellig. Daarna rijden we even langs de supermarkt om wat proviand in te slaan. Het is niet hier niet goedkoop, een zak Lays chips kost $ 6.
We rijden terug naar ons hotel waar we even heerlijk gaan zitten, lekker drankje erbij, muziekje op en genieten van het uitzicht.

Hotel Estes Uitzicht hotel Estes

Onze rust wordt aangenaam verstoord door een kudde van Elks die over de golfbaan lopen die tegenover ons hotel ligt. Eerste wildlife is gespot!

elk rm 3 elk rm 4 elk rm 2

's Avonds gaan we een hapje eten in het dorp. Daarna gaan we weer terug naar ons hotel. Dan komt onze buurman naar ons toelopen en zegt dat hij iets gezien heeft. Wij denken dat hij een moose heeft gezien. Opgetogen lopen we achter hem aan, maar als hij wijst, bedoelt hij de maan. Ook mooi, maar we zijn toch beetje teleurgesteld.
Vandaag genoten van de prachtige Rocky's, morgen nog een dag om de rest van de omgeving te verkennen.

maan

1. Rob &Anja:
    30 augustus 2015
    Inderdaad vroeg aan dag 2 begonnen,de komende nacht gaat het slapen beter,vermoed ik.
    Mooi is het verhaal,de foto's.
    Fijne dag morgen!!
    XX
  2. Ria van elk:
    30 augustus 2015
    Het is te hopen dat jullie vannacht beter hebben geslapen.
    En kunnen jullie weer fris en fruitig aan de derde dag alweer beginnen. Claudia dit is weer een mooi verslag en geniet maar van de trip. Liefs ma.
  3. Ria van elk:
    30 augustus 2015
    Hopenlijk hebben jullie deze nacht goed kunnen slapen, zodat jullie vandaag weer fris en fruitig aan jullie reis kunnen beginnen.
    Claudia weer een mooi verslag en mooie foto's.
    Geniet verder van jullie reis, liefs ma.
  4. Aimée:
    30 augustus 2015
    3700 km is een heel pittige klim, zo niet onmogelijk ;) The way up to heaven.
    Wat een grote auto hebben jullie, zeg! Be carefull , kisses Aimée
  5. Martijn en Joey:
    30 augustus 2015
    Hoi Claudia en John, leuk om te lezen!! En hahaha de maan is ook mooi om te zien ;-) Hopelijk zitten jullie alweer wat beter in het goeie ritme!! Is toch altijd wel lastig. Lekker genieten en we zien jullie verhaal weer verschijnen!! X Martijn en Joey
  6. Simon:
    30 augustus 2015
    Ziet er mooi en indrukwekkend uit.
    Misschien komen jullie beren tegen. Kijk uit ! Niet aaien hoor !
    En er komt nog veel meer moois
    Geniet!!!
    liefs
  7. Robbie:
    30 augustus 2015
    Het is toch wat het was hier ook volle maan was het een Belg,het was weer een mooi verslag toppie.
  8. Lia en Martin:
    Hoi John en Claudia,