Leaving on a jetplane

29 augustus 2015 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Dag 1 - Onderweg naar Denver

Na onze vorige rondreis door het westen van de USA, wisten we het meteen: we hebben er nog lang geen genoeg van en willen graag nog veel meer zien.
En eindelijk is het nu zover, na ruim 3 jaar gaan we weer!
Najaar van 2014 zijn we al voorzichtig begonnen met de planning en de route.
Al snel bleek dat in de bekende nationale parken zoals Yellowstone, de (betaalbare) hotels al vol waren. Het was dus niet echt overdreven om al zo vroeg te reserveren.
De voorbereiding bracht ons al een aardig in de stemming, maar nu gaan we het eindelijk zelf weer in levende lijve beleven.

Vliegtuig
Nadat Jeroen ons heeft weggebracht naar Schiphol en we door de douane zijn, gaan we even shoppen, ontbijten en vervolgens naar de Gate waar we nog klein uurtje moeten wachten. We zitten naast een ouder echtpaar. Ik hoor aan hun accent dat ze uit   Amerika komen en vraag of ze onderweg naar huis zijn. Ze komen uit Denver en zijn in Zuid Afrika geweest op vakantie geweest. Nou, aan wie kan je beter vragen wat je kunt doen in een stad, dan aan de mensen die hier wonen? Precies! De dame begint meteen te vertellen en haar man pakt ondertussen zijn boek, scheurt en een blaadje uit, waar hij allerlei "must sees" opschrijft. How nice!?
Vervolgens kunnen we boarden. We hebben de stoelen helemaal achterin bij het raam. Schuin naast ons zit een man die er qua uiterlijk een beetje angstaanjagend uitziet. Maar aangezien we in totaal op Schiphol denk ik wel 10 x onze boarding pass en paspoort hebben moeten laten zien, ga ik er toch maar vanuit dat het goed zal gaan.
En dat gaat het natuurlijk ook! Na een prima vlucht van 8,5 uur landen we in Minneapolis. Onderweg, om alvast een beetje in de countrystemming te komen, het levensverhaal van Johnny Cash gekeken, "Walk the line".

De vorige keer hadden we een rechtstreekse vlucht, maar helaas moeten we deze keer genoegen nemen met 1 overstap in Minneapolis. We hebben slechts 1 uur en 45 minuten voor de overstap. We moeten zelf de koffers van de band halen en opnieuw inchecken. Van te voren maakte we ons wel een beetje druk of we de overstap wel zouden redden, aangezien de douane hier uitgebreid de tijd neemt om je 'te leren kennen'. Gelukkig was er geen vliegtuig voor ons wat net geland was, zodat we redelijk vooraan in de rij stonden. Maar ondanks dat duurde het toch wel lang en was het spannend of we wel op tijd zouden zijn. Maar gelukkig ging alle goed en waren we op tijd voor onze 2e vlucht.

Na een vlucht van 1,5 uur zijn we eindelijk bij onze eindbestemming aangekomen: Denver. We zwaaien onze "vrienden" uit Denver nog even gedag. Zij zijn eindelijk thuis na ruim 24 uur onderweg te zijn geweest. We gaan snel onze koffers ophalen en vervolgens onze auto voor de komende 3 weken. We hebben een mooie rode Jeep. We rijden snel door naar het hotel wat nog geen 10 minuten rijden is. We settelen ons op de mooie en ruime hotelkamer. We zijn bekaf. Het is hier nu 17.00 uur, in Nederland is het 1.00 uur. Ik zet mijn horloge ook maar eens op de locale tijd. John heeft ondertussen wat drinken gehaald. We moeten nog even een paar uurtjes wakker blijven om zo snel in het juiste ritme te komen. Zo kunnen we morgen fris en fruitig beginnen aan onze roadtrip!

Jeep

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob &Anja:
    29 augustus 2015
    Hoi lieverds, goed aangekomen lees ik, mooi verhaal weer, welterusten voor straks, dikke knuffel van ons!
  2. Julischca:
    29 augustus 2015
    Fijn dat jullie reis voorspoedig was. Dan kunnen jullie nu in de rode jeep het land verder gaan verkennen. Het wordt vast weer geweldig. Geniet voor de volle 100 procent. Lieve groetjes van Juul.
  3. Audrey:
    29 augustus 2015
    Hi lieve Clau en John, veel plezier en lekker samen genieten!!!
  4. Petra:
    Hoi John en Claudia
    Heel veel plezier!Geniet er van
    Groetjes Petra en Theo☀️
  5. Steffie:
    Hoi Claudia en John,

Blijf uitkijken voor enge mannen (grapje), veel plezier en benieten
  6. Ria van elk:
    29 augustus 2015
    Wat fijn dat alles zo goed verlopen is, en nu maar genieten van jullie rondreis door Amerika.
    Ik heb weer genoten van je reisverslag en kijk nu al uit naar de volgende.
    Liefs ma.
  7. Muis:
    29 augustus 2015
    Leuk om alles te lezen, ben erg benieuwd naar de verhalen! Geniet ervan! X
  8. Aimée:
    29 augustus 2015
    Hoi Denvergangers, Even naar het weer gekeken. Jullie vallen in hartje zomer rond de 30 graden in het midden van de VS.Ik hoop dat jullie snel in het roadtrip ritme komen. Goodbye
  9. Carlijn:
    29 augustus 2015
    JEUJ EINDELIJK!!!!! heerlijk dat het zover is, maak er wat moois van xxx
  10. Monique:
    29 augustus 2015
    Hoi Claudia en John ; fijn dat jullie goed aangekomen zijn . Geniet van jullie nieuwe avontuur. Gr. Monique
  11. Bianca:
    29 augustus 2015
    Ahhh daarom kreeg ik je gister niet te pakken.Ik dacht dat jullie eind sept gingen.
    Heel veel plezier.Ik kijk uit naar jullie verslagen
    Liefs Bianc
  12. Simon:
    29 augustus 2015
    Jullie zijn in het vliegtuig wel goed begonnen met Walk The Line.
    Helemaal in de juiste sfeer. Veel plezier en voorzichtig met rijden. Move it on !!
    liefs
  13. Rogier:
    29 augustus 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet er van, doe voorzichtig en veel plezier!
  14. Robbie:
    29 augustus 2015
    Geniet ervan maar dat zal wel lukken,we zien uit naar de foto's en verslagen heel veel reis plezier en rij voorzichtig.
    Gr. Robbie
  15. Remco & Claudia:
    30 augustus 2015
    Hi Folks,

Leuk om jullie tripverslagen te kunnen lezen.
    Enjoy your trip and eachother!!!!

Thank god I'm a countryboy

Kus

Remco & Claudia
  16. Steffie:
    14 september 2015
    Ook weer prachtige foto,s, maar nu met paarden, leuk als ex paardrijdster deze in het wild te zien.
    Bij jullie lekker weer met volop zon, hier is het v.a. van middag echt herfst aan het worden. Kan zo weer mooi weer worden,hopen we. Gr. Steffie