Grand Canyon -> Lake Havasu

1 juni 2012 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 16 - 1 juni 2012: Grand Canyon - Lake Havasu

Om 9.30 uur hebben we ons ochtendritueel er weer helemaal opzitten en zitten we in de auto op weg naar Lake Havasu.
Het is ongeveer 4 uurtjes rijden.
Onderweg zien we een trein met 150 wagons (ik heb ze geteld) en worden we ingehaald door een megatruck, die ongeveer 150 km/u rijdt.
"Dat is me in Nederland nog nooit gebeurt" zegt John.
Wij houden ons netjes aan de snelheid, ongeveer 120 km/u.
We willen niet de sherriff achter ons aan hebben!
Verder zien we ook soort kleine zandtornado's. Als John mij erop wijst, zeg ik eerst: nee joh, dat is stof van een auto. Maar later zien we er nog een paar en geen auto te bekennen.

Als we een pitstop maken en buiten een sigaretje zitten te roken, ziet
John een man naar buiten komen lopen met een pistool in zijn zak.
Toch gek hoor als je dat zo ziet, hij hoeft m maar uit z'n zak te halen en...
Nou ja, dat kan bij ons ook gebeuren natuurlijk....alleen bij ons is het illegaal.
We hebben hier ook vaak bij de ingang van restaurants het bord gezien:
vuurwapens verboden. Duh, gek land is het toch!

Om ca. 13.30 uur komen we aan in Lake Havasu, en het is HEEEETTTTTT!!!!!
Kleine 50 graden.... We checken in, en gaan vervolgens ergens iets eten.
We rijden door het dorpje. Mooie huize, grote boten.
We rijden (lopen is echt te warm) over de originele "Londen Bridge".
We hebben geen zin in sightseeing in deze hitte.
We gaan snel terug naar het hotel en zoeken het zwembad op.
Pfffff zelfs in de schaduw is het eigenlijk niet om uit te houden. Hoe zou het hier hartje zomer zijn??

Er ligt nog 1 ander stel bij het zwembad, ook uit Nederland.
We maken een praatje over onze roadtrips.
Uiteindelijk zitten we de hele middag te kletsen tot een uur of 8 's avonds.
We hebben honger gekregen, maar we hebben geen zin om ons eerst om te gaan kleden. Dus we gaag gewoon in onze zwemkleding (en bovenkleding) de bar/lounge in om iets te eten. Een hele oude cowboy speelt live muziek. We zitten nog gezellig te ouwehoeren en naast mij zit ook nog een ouder Amerikaans echtpaar. Ze vragen waar we vandaan komen en ook met hun raken we aan de praat. Ze vertellen dat ze allebei al hun partner verloren hebben maar dat ze elkaar gevonden hebben en volop samen van het leven genieten en ook nog veel reizen. Altijd mooi om te zien, op die leeftijd nog zo gelukkig en volop in het leven.

Ze vraagt hoe we de hitte hier ervaren. Ik zeg dat het de warmste plek is waar ik ooit ben geweest.  Ze zegt: en zeer waarschijnlijk ga je het ergens anders niet warmer meemaken..

Live your dreams and enjoy, zeggen ze als ze weggaan!
Ze hebben gelijk.....

Als we om half 11 terug lopen is het volgens mij nog steeds 40 graden...niet normaal! Gelukkig werkt onze airco goed!

Morgen gaan we naar LA. Het is ongeveer 5 uurtjes rijden, dus het
wordt onze laatste en langste rit.
Ben benieuwd of we in deze enorm drukke en grote stad zonder gekibbel in de auto ons hotel makkeljk kunnen vinden, want zelfs met een TomTom gaat het nog weleens fout... :)

1. Ria van elk:
    Lieve Claudia en John,
    Wat een hitte daar zeg hoe houden jullie dat toch vol?, wel veel drinken hoor.fijne dagen nog in LA.
    Liefs Ria.
  2. Robbie:
    2 juni 2012
    Wat een indrukken doen jullie op en wat een fantastische omgeving waar jullie over schrijven het is alsof ik er zelf bij ben. Al die mooie foto's geven weer waar jullie van genieten,maak er nog een paar mooie dagen van Live your Dreams and enjoy een gepaste uitdrukking voor jullie tweetjes.
  3. Monique:
    2 juni 2012
    Live your dreams and enjoy! Ja zeker, als je de kans hebt, moet je het zeker doen! Erg toepasselijk bij jullie.
    Maar wat een ontzettende hitte! Maar goed, dat Levi lekker bij Rob en Anja is; alleen al de gedachte aan die warmte breekt het zweet me uit.
    Nog heel veel plezier in LA. Groetjes, Monique
  4. EstherB:
    3 juni 2012
    Oh ja, ik weet het ook weer, ja! Verzengende hitte daar bij dat meer.... je kan je niet voorstellen dat mensen daar voor hun lol een vakantieboot hebben liggen! Ver-schrik-ke-lijk! ;)

Heb ook al jullie Santa Monicaverslag gelezen, zo leuk allemaal. Ik ben toen ook naar Universal geweest en dat vond ik ook top, gaan jullie ook zeker een topdag hebben! Veel plezier nog even!