Grand Canyon

31 mei 2012 - Grand Canyon North, Arizona, Verenigde Staten

GcGc

Dag 15

Nadat we hebben ontbeten gaan we er meteen op uit.
Het is weer een prachtige dag en de temperatuur  loopt al snel op
naar zo'n 33 graden.

We hebben nog 1 van de te bezichtigen routes niet gezien.
Deze route kan je niet met de auto rijden, maar alleen met een shuttlebus.
We hoeven gelukkig niet lang te wachten totdat de eerste bus aankomt.

Bij de eerste stop stappen we uit, tja wat zal ik zeggen...het is schitterend!!

We stappen uit bij alle stops (ik zeg niks meer) en bij de laatste stop halen we wat te eten (nou ja, een donut, snicker en een soort appelbroodje).
Gelukkig moet alleen je koffer aan een bepaald gewicht voldoen voor de terugvlucht....

Gc  Gc

We nemen de bus weer terug. We hebben nu alle uitzichtpunten gezien, op eentje na, daar gaan we vanavond heen om de zonsondergang te bekijken.

We kijken wat we nog kunnen doen, maar voor de meeste dingen is het al te laat. Dan rijden we maar terug naar het hotel. We komen langs een manege.
Eigenlijk lijkt het me te gek om op een paard de canyon in te rijden...
Er komt een meneer met een hele grote snor op ons af en vraagt of hij ons kan helpen. Ik vraag of het nog mogelijk is om vandaag een ritje te maken.
Helaas (John opgelucht :) ) kan het niet meer vandaag...

We rijden dus terug naar ons hotel en gaan weer even lekker bij het zwembad liggen. Na 1,5 uur gaan we terug om ons om te kleden. We eten snel even wat en rijden dan naar het uitzichtpunt voor de zonsondergang.
Het is prachtig om te zien hoe de kleuren in de Canyon veranderen door de ondergaande zon. Ik maak veel foto's, ook om de juiste belichting te bepalen.
We gaan op een rots zitten, iets lager als het pad en zien saampjes de zon ondergaan in de Grand Canyon, weer zo romantisch, je zou haast gaan denken dat we net getrouwd zijn :)

Gc

We rijden terug naar het hotel. Als we de kamer binnen willen gaan, werkt het kaartje niet. Ze hadden ons al gewaarschuwd: als je deze te dicht bij je telefoon houdt, werkt ie niet meer.
Shit, moeten we eerst weer naar de receptie... We zitten niet in het hoofdgehouw, dus moeten we een stukje over de parkeerplaats.

Als we daar lopen, zegt een vrouw: Look, over there!!!!
We draaien ons om en zien een enorm hert lopen, over de parkeerplaats!!!
(het is een "Elk", het op 1 na grootste landdier in Amerika, en op de eland na,
de grootste hertensoort).
WOWWWW hij heeft een enorm gewei, gelukkig heb ik mijn camera nog in mijn tas zitten. Ik maak snel een foto, die lukt aardig maar wil er meer.
Er komen nog 2 herten bij (uit het bos) en ze lopen richting een weiland, tegenover ons hotelblok waar de auto geparkeerd staat.
Ik probeer meerdere foto's te maken, maar het is daar pikdonker en welke stand ik ook probeer op mijn camera, ze mislukken allemaal, shit shit!!!

HertHertHert

Er komen meer mensen kijken en iemand start zijn auto en zet de lichten op de herten. Ze blijven rustig door grazen en af en toe kijken ze even op.
Het lukt me gelukkig om een paar duidelijkere foto's te maken.
Een Amerikaan zegt dat dit heel uitzonderlijk is, en zeker omdat ze niet schrikken van ons en meteen weglopen...
In totaal maak ik ongeveer 50 foto's hahaha maar daarvan kan ik er zeker 35 weggooien. Maar de andere foto's zijn gelukkig redelijk duidelijk!

Wat een geluk dat ons kaartje voor de hotelkamer het niet meer deed!

Vol opwinding gaan we naar onze kamer om de foto's meteen op de Ipad te zetten, Yeah weer een wild dier gezien!!

Dan nog mijn verslag voor vandaag typen.
Morgen gaan we richting Lake Havasu, dit is een tussenstop voor ons eindstation: Los Angeles.

1. Ria van elk:
    Hallo Claudia en John,
    Jongens wat is het daar toch schitterend, en wat hebben jullie toch een fantastische reis geboekt.
    Liefs Ria.
  2. Monique:
    Hoi Claudia en John;
    Weer zo'n indrukwekkende dag met een romantisch tintje en een prachtig einde met het zien van de enorm grote Elken. Dat word flink sorteren met de fotos bij thuiskomst, maar ook weer heerlijk nagenieten. Nog veel plezier met de volgende dagen die jullie nog hebben en lekker genieten, hoor! Groetjes, Monique
  3. Rob &Anja:
    1 juni 2012
    Zo wat een mooi verhaal weer, geweldig die herten, en nog een vraagje"net of we pas getrouwd zijn"???????
    Mooie dag morgen!!
    XXX
  4. Jan mulder:
    1 juni 2012
    dat geschrijf over trouwen vertrouw ik niet helemaal.
    We horen wel !!!!!!!!!!!!!!!!!
  5. Carlijn:
    1 juni 2012
    ik vertouw het ook niet hoor! Waarom zou je gaan denken dat je net getrouwd bent als je een zonsondergang ziet? jaja leg dat maar is uit ;-)Krijgen wij dan nog een leuk feestje als jullie terug zijn?!!!! die hebben we nog niet genoeg hoor :-DDDD
    Het klinkt allemaal even geweldig wat jullie meemaken, zelfs de 50 foto's van het hert hahaha!
    Veel plezier en vooral blijven genieten.
    knuffel van loes xx
  6. Sandra:
    1 juni 2012
    Hoi happy couple! Na een drukke week, eindelijk lekker even achterover, om alle reisverslagen door te lezen.
    Terwijl jullie in hoog tempo Amerika ontdekken, kom ik heerlijk tot rust. Ik geniet van jouw verhaal en de foto's. Ga zo door! Liefs, Sandraxx P.s. ik had wel willen weten wie er in zo'n eenzame trailer woont?