Santa Monica

2 juni 2012 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Dag 17 - 2 juni 2012: Lake Havasu -> L.A. / Santa Monica

Vandaag zitten we om 9.00 uur in de auto. Snel weg van deze veel te hete plek!!
Het is ongeveer 5 uur rijden vandaag naar L.A.
Voor het grootste gedeelte rijden we door de California Dessert.
Als we 2 uurtjes hebben gereden stoppen we even voor koffie.
Het is hier nog steeds HEET!! Als de wind in je gezicht waait kan je haast niet eens
inademen door de hitte, bah!
We rijden weer verder. Een uurtje voor LA stoppen we weer om te tanken en iets te eten. We gaan eten bij Jack in the Box, je moet tenslotte zoveel mogelijk "culinaire" specialiteiten van de USA hebben geprobeerd :)

Het laatste stuk van onze route is het behoorlijk druk op de 5-baans snelweg. We staan gelukkig maar even in de file. En de navigatie stuurt ons zonder problemen naar ons hotel en rond 15.00 uur zijn we er. We leggen onze spullen op de kamer en gaan meteen weer op pad. Het weer is hier een stuk aangenamer, ik denk zo'n 25 graden.

We zitten in Santa Monica, vlakbij zee. We kunnen met de bus, maar we
hebben alleen nog maar in de auto gezeten vandaag, dus we gaan lekker lopen.
Het is ongeveer 25 minuten lopen naar het centrum.
Eenmaal aangekomen zijn we aangenaam verrast. Het is super gezellig, winkels, restaurantjes, en overal straatartiesten! Er hangt echt een hele relaxte sfeer.
We slenteren door de straten, lopen richting het strand en zien dan een stuk verderop een grote pier met allerlei attracties erop, dus daar lopen we ook heen om even te kijken. Ook hier is het erg gezellig, er is een kermis, straatartiesten, en allerlei kraampjes. We slenteren lekker door en hebben inmiddels behoorlijk moeie benen en een droge keel, dus op zoek naar een gezellig terras.
Maar dat is een lastige opgave.... De meeste terrassen zijn van restaurants, dus meteen eten erbij. Maar het is inmiddels al 18.30 uur dus we gaan ergens zitten waar we lekker mensen kunnen kijken en bestellen ook meteen maar eten en een lekker drankje!

Na het eten lopen we weer terug naar ons hotel. Daar kijken we wat we willen gaan doen morgen en hoe we daar het beste kunnen komen in deze mega grote stad. Het wordt Hollywood en Beverly Hills.
We willen ook naar Universal Studio's, maar hier gaan we maandag (onze laatste dag) naartoe. We denken en hopen dat het dan iets rustiger is dan op zondag!

1. Rogier:
    3 juni 2012
    Net weer de verhalen van de laatste dagen gelezen; geweldige reis die jullie maken! Vooral de foto's van CC zijn erg mooi; dit lijkt in niets op wat we hier in Europa hebben. Geniet er nog even van, groet Rogier
  2. Simon:
    3 juni 2012
    Jammer he dat aan al dat moois weer een einde komt. Geniet nog maar even goed van Hollywood en Beverly Hills. Doe George Clooney de groeten van ons
    Liefs.
  3. Ria van elk:
    Hey Claudia en John,
    Was het een feestdag in Santa Monica?, dat het zo gezellig is of is het daar altijd zo. Wat hebben jullie al veel gezien ,en ik ook een beetje haha. Heb je nog kunnen winkelen want die winkels schijnen ook gigantisch te zijn.
    Een dikke knuffel beide Ria.
  4. Rob &Anja:
    3 juni 2012
    Zo, even lekker winkelen!!!!!!!
    XXX
  5. Aimée:
    3 juni 2012
    Wat leuk die gesprekken met de landgenoten en het Amerikaanse oudere echtpaar. Hebben jullie hier nog foto's van? Hier is het koud en regenachtig dus geniet nog maar van de temperaturen in de schaduw!xxx :)
  6. Eline:
    3 juni 2012
    Leuk om alle verhalen te lezen, jullie maken echt veel mee!! En wat een prachtige fotoos :D Ik krijg er zin van om ook te gaan.. Jammer dat het al weer bijna voorbij is, nog veel plezier deze laatste dagen!!
  7. Stefan & Anais:
    3 juni 2012
    Hey Claudia en John, wat fantastisch om te jullie belevenissen te lezen! Geniet er van de laatste dagen!