Canyonlands

11 september 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 14
Aantal km gereden: 506 km

Nadat we ontbeten hebben in ons hotel, zitten we om 8.00 uur in de auto.
Het eerste half uur zitten we op de snelweg om SLC uit te komen, daarna rijden we de bergen in. Alweer een prachtige weg om te rijden.
Op de planning staat om vanmiddag naar Arches te gaan en morgen naar Canyonlands, maar we besluiten om te planning om de draaien.
We willen in Arches een wandeling maken die zo'n 1,5 tot 2 uur duurt en het lijkt ons beter om deze 's morgens te doen als het nog niet zo warm is, aangezien er tijdens de wandeling praktisch nergens schaduw is. Vandaag was het hier 32 graden.
Na een koffiepauze en nog een korte stop komen we rond 12.00 uur aan bij Canyonlands. Dit is ongerept gebied van canyons en tafelbergen uitgesleten door de Coloradorivier, Green River en hun zijrivieren.

Canyonlands 1 Cl 2 Cl 3 Cl 4 Cl 7

We hadden gehoopt dat we daar nog konden tanken, maar helaas. No food/water/gas in het park. Was handig geweest als ze dit bord aan het begin van ruim 30 km lange weg naar het park hadden gezet....Onze tank zit nog voor een kwart vol. Wanneer we terug zouden rijden naar het dichtst bijzijnde tankstation, zouden we een klein uur verder zijn. We rekenen uit hoeveel km de routes zijn die we willen rijden. Volgens John moet het lukken, en omdat hij altijd gelijk heeft (....) wagen we het erop. Helaas kan je met een gewone auto niet overal in het park komen. Hier heb je een off the road voor nodig. De uitzichtpunten waar we stoppen zijn allemaal schitterend. Ook al hebben we de vorig reis de Grand Canyon al gezien, dit is zeker niet minder mooi!
Als laatste op onze route gaan we een wandeling doen van een half uur. Het eindpunt is een grote rotsboog, met daarachter een enorme diepte.
Prachtig om te zien. We maken een aantal foto's en lopen weer terug naar onze auto.

Cl 5  Cl 6
Vervolgens rijden we het park uit en gaan aan het eind van de weg tanken. Gelukkig had John gelijk en zijn we niet zonder benzine komen te staan.
We rijden naar ons hotel toe. Onderweg stoppen we eerst nog even bij een supermarkt om wat boodschappen te halen. Als we gaan afrekenen zegt de dame achter de kassa dat ze veel goedkoper water verkopen dan dat wij in onze kar hebben liggen.
Dat is nog eens klantvriendelijk! Ze loopt zelfs met ons mee om het water om te wisselen.

Eenmaal bij het hotel aangekomen, wordt onze creditcard niet geaccepteerd. Balen.
Net bij het tanken was er nog niets aan de hand.
We lopen naar een bank en gaan naar binnen om te vragen of zij ons kunnen helpen, maar we moeten onze eigen bank bellen. Helaas is het nu nacht in Nederland. We pinnen uit de automaat en gaan weer terug naar ons hotel. We betalen cash en krijgen de sleutel. Een mooie ruime kamer en we kunnen lekker buiten voor de kamer zitten,
lekker even een drankje drinken.

' s Avonds gaan we in het gezellige dorpje eten bij een Italiaans restaurant. We bestellen allebei spaghetti met gevulde Portobello. Zelden zulke heerlijk spaghetti gegeten, smullen! We proberen hier onze creditcard en hij doet het gelukkig gewoon.
Hopelijk was het eenmalig en lag het aan het apparaat van het hotel.
We kijken nog wat rond in het dorpje en gaan dan lekker buiten bij ons hotel zitten.
Het is nog heerlijk weer buiten. Morgen gaan deze twee 'geoefende' hikers naar Delicate Arch Viewpoint en natuurlijk de rest van Arches National Park verkennen!

1. Ria van elk:
    11 september 2015
    En alweer zo'n mooi park, en gelukkig zijn jullie niet zonder benzine komen te staan. En dit keer geen Mac Donald maar goed eten. Xxxx
  2. Rob &Anja:
    11 september 2015
    Morgen delicate arch, een natuurlijke boog van zandsteen, heeeeeel mooi, veel plezier daar.
    Liefs en een boxi van Levi.
  3. Simon:
    11 september 2015
    Wat een mooie foto's en wat een prachtig landschap.
    Het ziet eruit als een western.
    Waar blijft de hoed van John?
    Liefs