Badlands & beren

3 september 2015 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Dag 6

Vandaag weer veel te vroeg wakker. Voordeel daarvan is natuurlijk wel dat je een lange dag hebt. Na het ontbijt eerst weer even langs de supermarkt. Dit is de eerste mega supermarkt die we hier tegenkomen. We halen snel wat boodschapjes. Misschien dat we hier morgen nog even wat langer rondneuzen. Ook weer even tanken, vast prik.

Badlands1 Badlands2 Pas op ratelslangen

Dan onderweg naar onze eerste bestemming voor vandaag, "Badlands Nationaal Park".
Badlands is een landschapsvorm die wordt gekenmerkt door een sterk geërodeerde, uit klei bestaande ondergrond, voornamelijk in semi-woestijn gebieden. Erosie door water en wind hebben tot gevolg dat in badlands geologische formaties als canyons, ravijnen en hoodoos veelvuldig voorkomen (Wiki - red.)
Er is 1 route door het park, dus we hoeven geen keuzes te maken.
We stoppen bij verschillende punten met spectaculaire uitzichten.
We maken veel foto's. Ik denk wel dat je het in het echt moet zien om te ervaren hoe mooi het hier is.
We worden overal gewaarschuwd voor ratelslangen, maar zien er niet een.
In dit park is ook nog ander wildlife te vinden, maar helaas niet door ons.

Beer1 Beer2 Beer3

Na ongeveer 1,5 uur hebben we het park helemaal gezien en rijden weer terug richting het stadje waar we overnachten. We gaan nog een bezoek brengen aan "Bear Country", een park waar je met je auto doorheen mag rijden langs allerlei verschillende dieren, zoals wolven en verschillende soorten herten.
Waar het allemaal om te doen is, zijn natuurlijk de beren. We zijn gewaarschuwd dat we ramen en deuren gesloten moeten houden. Spannend!
Eenmaal bij de beren aangekomen zien we een paar beren rondwandelen. Het merendeel ligt echter ergens in de schaduw te slapen.
Gelijk hebben ze, want het is heel erg warm. De thermometer in de auto geeft 38 graden aan.
Ondanks dat we eten aan boord hebben (en beren een uitstekend reukvermogen hebben), komt er helaas geen beer naar onze auto toe. Dit komt natuurlijk omdat ze hier voldoende eten krijgen.
Ondanks dat de beren hier in gevangenschap zitten, is het toch indrukwekkend om ze van zo dichtbij te zien. Hopelijk zien we in Yellowstone nog beren in het wild!
Nadat we het rondje helemaal gereden hebben, parkeren we de auto en is er nog een gedeelte waar je langs verschillende dieren kan lopen.
Altijd leuk om dieren te zien, maar ze zitten toch in gevangenschap en liggen bijna allemaal te pitten. Wat wel schattig is, zijn de baby beertjes. We blijven hier een tijdje kijken, er is een beertje die heel ondeugend is. De andere beertjes lijken bij zichzelf te denken, vermaak jij die toeristen maar, wij blijven hier lekker liggen.

Baby beer
Het is halverwege de middag als we het berenbos gezien hebben. We rijden terug naar ons hotel. Het is bloedheet en we besluiten om lekker bij het zwembad te gaan liggen.
Heerlijk even afkoelen en relaxen. In het zwembad is nog een andere dame, ze blijkt ook uit Nederland te komen. De eerste Nederlander die we tegenkomen tijdens deze reis. We kletsen een tijdje en gaan daarna op een bedje liggen, met een heel dik matras, heerlijk! Als ik mijn IPad pak, schiet hij uit de hoes en valt op de stenen, natuurlijk met het scherm naar beneden. Allemaal barsten in het scherm. Damn!! Gelukkig doet ie het nog wel.
Voor het avondeten gaan we weer naar het restaurant naast ons hotel.
Gisteren bevroor ik bijna daarbinnen, dus ik neem nu een vestje mee. Ondanks dat heb ik het nog steeds ijskoud. Zelfs John die het niet snel koud heeft, vindt het te koud. Buiten is het volgens mij nog 30 graden. Heerlijk wanneer we weer naar buiten lopen. Het eten was wel weer erg lekker!
Vandaag wel 300 km gereden, maar nog niet verder op onze route.
Morgen gaan we weer een deurtje verder, met onderweg nog een bezienswaardigheid: Devils Tower.

Cowboys

1. Ria van elk:
    3 september 2015
    WOW!!!! wat leuk bij de beren, en Clau wat zie ik nou heb je een cowboy aan de haak geslagen???.
    Mooie foto's weer en een leuk verslag, hopelijk blijf je IPad het doen want het is zo fijn om met jullie mee te reizen. Xxx
  2. Sandra:
    3 september 2015
    Benieuwd of je de wolven ook hebt gezien en horen huilen als het donker wordt.
    Een reis 'barstensvol' avontuur en natuur, jammer van de IPad.
  3. Rob &Anja:
    XX