Vreemde vogel

15 september 2015 - Gunnison, Colorado, Verenigde Staten

Dag 18

Aantal km gereden: 400

Vandaag hebben we weer een ontbijt bij het hotel. Daarna nog even snel langs de supermarkt en we are ready to go. Al snel rijden we de bergen in. Wat een mooie weg is dit weer. Het doet een beetje aan Oostenrijk denken. We rijden ook langs een aantal skigebieden. We gaan stijl omhoog en weer naar beneden over bochtige wegen. Doordat de herfst voor de deur staat, zijn de verschillende kleuren van de bomen prachtig om te zien. Opeens staat er een wegwerker langs de weg met een bord dat we moeten stoppen. Hij zegt dat de weg verderop is afgesloten en dat we daar 45 minuten moeten wachten voordat de weg weer open gaat. Er zit niks anders op. We rijden nog een klein stukje verder en moeten dan stoppen. Na 5 minuten gaat de weg weer open. We hebben geluk (denken we dan nog). We rijden weer verder door de bergen. Dan na 10 km staat er weer een bord. Hier moeten we dus 45 minuten wachten, getver! Zonde van de tijd, maar het is niet anders. Om 12.00 uur gaat de weg weer open en mogen we verder rijden.
De weg gaat heel hoog door de bergen met behoorlijk diepe ravijnen. Die wegwerkers moeten geen hoogtevrees hebben hier, want nog geen halve meter van waar het asfalt is weggehaald, ligt een hele diepe afgrond.

Eekhoorn Eekhoorn 1
Rond 13.30 uur komen we aan bij "Black Canyon of the Gunnisson NP". Het is een van de kleinste parken van Amerika. We gaan eerst even een hapje eten, vergezeld door de vele eekhoorns die daar rondlopen. Vervolgens rijden we de weg door het park en stoppen bij de diverse uitzichtpunten. Af en toe een korte wandeling naar de zijkant van de canyon, waar je de enorme diepte (600 meter) in kan kijken. Erg indrukwekkend om te zien!!

Black canyon

Het lukt mij nog om een grote vogel te fotograferen. We hebben geen van beide een idee wat voor vogel het is...wie het weet mag het zeggen!

Vogel
Na twee uur rijden we het park weer uit. We hadden ons hotel voor vanavond in Gunnisson geannuleerd omdat we niet wisten hoever we zouden komen vandaag.  Maar als we het park uitrijden is het 15.30 uur, dus rijden we toch nog een stuk verder tot het plaatsje Gunnisson, waar we om 17.00 uur arriveren. We stoppen bij een motel om te vragen of ze nog een kamer hebben. Dat hebben ze gelukkig en we kunnen meteen naar onze kamer.
Als het tijd is om te eten, gaan we op aanraden van de hoteleigenaar naar een steakhouse om de hoek. We moeten even wachten tot er plek is dus we gaan eerst even een drankje doen aan de bar. Er komt een man aanlopen en hij vraagt of hij naast ons mag zitten. Zijn dochter staat achter de bar. Hij vraagt waar we vandaan komen en we raken aan de praat. Altijd leuk om met de locals te babbelen. Hij komt oorspronkelijk uit Colorado Springs (hier gaan we morgen naartoe) en hij geeft ons een aantal tips voor morgen.
Dan kunnen we aan tafel. Het restaurant heeft allemaal opgezette koppen van dieren aan de muur. Bij ons zie je dat zelden, maar hier is dat niets bijzonders. Het eten is heerlijk. Daarna wandelen we weer terug naar ons hotel.
Het eind van onze trip is in zicht, we zijn hier nog maar twee dagen. Voor morgen hebben we een aantal opties, maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we gaan doen.
We slapen er nog een nachtje over...

1. Ria van elk:
    15 september 2015
    Jammer voor jullie dat de reis er bijna opzit, maar wat hebben jullie toch veel mooie parken bezocht. Xxxx
  2. Martijn en Joey:
    15 september 2015
    Wat gaat het snel hè, jammer!! Geniet er nog extra van!! Wat een mooi eekhoorntje!!
  3. Eline:
    15 september 2015
    Wat ziet het er overal prachtig uit! Ik kan niet wachten om het daar ook eens te gaan bekijken! Ik ben er wel een beetje laat bij want jullie gaan al bijna weer naar huis, maar erg leuk om over jullie avonturen te lezen! :) Veel plezier nog even! XX
  4. Rob &Anja:
    15 september 2015
    Het zit er bijna op,geniet nog maar even van al dit moois,
    Liefs
  5. Carlijn:
    15 september 2015
    Je bent zelf een vreemde vogel! ;-))
    Nog maar even niet aan denken dat jullie weer terug moeten en nog even heel veel genieten! xxx