Colorado Springs

16 september 2015 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Dag 19

Aantal km gereden: 300 km

Als we wakker zijn geworden en naar buiten kijken, zien we dat het heel hard heeft geregend. Donkere wolken hangen nog in de lucht. Het is ook koud buiten. Geen korte broek vandaag. We zitten weer op tijd in de auto. Als we de bergen inrijden, rijden we boven zo de wolken in. Als we weer dalen en de wolken uitkomen, wordt het steeds lichter. Wanneer we de bergen achter ons hebben gelaten, hebben de wolken ruimte gemaakt voor het zonnetje. We genieten van onze laatste rit door de country (morgen alleen maar highway). Kleine dorpjes, afgelegen ranches en afwisselende landschappen gaan aan ons voorbij. Natuurlijk staat de radio ook aan. Inmiddels weten we welke country nummers hier populair zijn, dus als we ze weer voorbij horen komen, zingen we hard mee!

Onderweg 1 Dorpje onderweg
Eind van de ochtend komende we aan bij "Garden of Gods".
Het is een openbaar park dat bekend staat om zijn rode rotsformaties.
Als we met de auto door het park rijden, komen we tot de conclusie dat we verwend zijn door alle prachtige natuur die we de laatste weken gezien hebben. Deze rotsformaties zijn niets vergeleken bij bv Arches. We besluiten door te rijden naar onze volgende bestemming: The Airforce Academy.
We zijn eerst verkeerd gereden en staan bij de ingang die niet voor bezoekers is bedoeld.
We moeten de snelweg weer op en een andere afslag nemen. Dan zitten we goed. Eenmaal binnen kijken we eerst naar een film over de Academy en de opleiding die de cadetten daar af moeten leggen. Indrukwekkend. Vervolgens nemen we een kijkje in de mooie chapel, rijden een rondje over het gigantische terrein wat natuurlijk slechts gedeeltelijk toegankelijk is voor bezoekers. In de verte zien we de cadetten op het enorme sportterrein waar ze aan hun conditie kunnen werken.

Airforce plane Airforce 1 Airforce sport 1 Chapel Airforce Airforce sport imagechapel Airforce 1
Wanneer we alles gezien hebben, rijden we meteen door ons hotel, wat er heel dichtbij ligt. Dan even relaxen, eten en dan lekker op tijd naar bed. Morgen de laatste dag van onze trip. We hoeven dan slechts 1,5 uur te rijden naar Denver en hebben vervolgens daar de rest van de dag om de stad te verkennen.

1. Julischca:
    16 september 2015
    Claudia en John wat hebben jullie veel gezien deze vakantie. En wat een mooie reisverslagen. Heb nog een fijne laatste dag en voor morgen een goede terugreis.
  2. Rob &Anja:
    16 september 2015
    Geniet van de laatste dag,goede terug vlucht, en tot vrijdag op Schiphol ,

Knuffel.
  3. Petra:
    16 september 2015
    Wat lekker om zo wakker te worden iedere dag van jullie belevenissen,jammer dat het er bijna opzit voor jullie,geniet nog van de laatste dagen,goeie terugreis!
  4. Simon:
    16 september 2015
    Jammer dat het weer bijna opzit.
    Ben benieuwd naar de fotoreportage!
    Goeie reis terug.
    Liefs
  5. Ria van elk:
    16 september 2015
    Claudia en John, bedankt voor je reisverslagen en de foto's zo hebben wij ook een beetje met jullie mee mogen reizen.
    Elke ochtend was het een genot om te lezen wat jullie weer meegemaakt hadden. Nog een fijne dag vandaag en een goede vlucht terug naar huis.xxxx
  6. Monique:
    16 september 2015
    Wat hebben jullie weer een geweldige vakantie gehad ! Geniet van jullie laatste dag en een goede terugreis !
  7. Thea en Theo:
    16 september 2015
    Claudia en John ik heb weer genoten van jullie mooie reisverhalen en leuk om mee te maken wat jullie allemaal gezien hebben van die prachtige natuur en parken en ook nog een paar plekken waar ik ook geweest ben.
    Helaas is het voor jullie alweer bijna voorbij.
    Een goeie vlucht terug. Groetjes Thea xx