Barstow

10 september 2023 - Barstow, California, Verenigde Staten

Dag 9

We starten de dag rustig op, we hebben vandaag geen druk programma en de route is niet al te lang. We rijden door de heuvels langs het meer, als na 15 minuten - en 1,5 mile vóór onze afslag - de weg is afgesloten. Er zit niets anders op dan terug te gaan en de andere kant langs het meer te rijden. Het viel gelukkig mee, al met al ongeveer 45 minuten vertraging.

We zitten weer op de goede weg en rijden al snel de dessert in. Wat een immense vlakte, vol met cactussen en ander groen wat hier alleen in leven kan blijven. De horizon is hier oneindig ver, net als de wegen. We zien de temperatuur snel oplopen tot 105 Fahrenheit, oftewel 40 graden. Op de navigatie staat aan beide kanten “wilderness” 🌵.

Rond 13.00 uur komen we aan bij ons hotel, dat ligt aan de beroemde Route 66. Gelukkig kunnen we meteen inchecken.

Daarna rijden we naar de bekende diner “Peggy Sue”. Hier stap je zo de jaren 50 in. Ook de serveersters zijn helemaal in style. En die ‘van ons’ is denk ik geboren in de jaren 50, super aardige en grappige dame trouwens. We bestellen ons eten en zoals altijd, krijg je eerst veel vragen voordat je bestelling compleet is. Soup or salade, keuze uit 6 soorten slasaus, mashed or baked patatoes or french fries, homemade cornbread or dinnerroll? Niet normaal wat die klanten eten hier. Logisch dat ze vaak een doggybag meenemen. Het is er overigens heel druk en heel groot. Er zijn allemaal verschillende ruimtes waar je kunt eten en alles zit ramvol. Leuke plek om te lunchen!

Na de lunch rijden we terug naar ons hotel, het is behoorlijk warm dus we gaan lekker bij het zwembad liggen. Nog even lekker relaxen totdat we over een paar dagen weer bij de Nationale Parken aankomen, dan ‘moeten’ we weer aan de bak 🥾.

In Barstow zijn niet bepaald veel restaurants waar je lekker kunt eten, bijna alles is fastfood. We kiezen de minst slechte uit, Denny’s, maar verrassend genoeg eten we eigenlijk best wel lekker!

Als we na het eten naar buiten lopen is het nog steeds 35 graden 🥵. In het restaurant stond de airco zo hoog dat ik er met kippenvel zat 🥶. Het is ook nooit goed 😂. Nee hoor, everything is okay here in the USA!

1. Els Koppers:
    10 september 2023
    Wat een gave reis maken jullie!!
    Wat een gave dingen zien jullie!!
    En wat gaaf om dit te kunnen volgen!
    Kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal!
    Veel liefs 😘🌸🙏
  2. Julischca:
    10 september 2023
    Leuk weer ! En pfffffff 40 graden !!
    Lieve groetjes van Jan en mij.
  3. Renée:
    10 september 2023
    Weer genoten van jullie verhaal en prachtige foto's. Vandaag gaan wij jullie stad onveilig maken🤣. Veel plezier nog.
  4. Aimée:
    10 september 2023
    Jullie hebben het warm én wij hier ook in NL. Ik was even in de zandvlakte die hier strand heet. Smul lekker op z'n Amerikaans. Veel plezier!
  5. Nicole:
    10 september 2023
    Super toffe reis lijkt me :-). Genietze!!