Kernville

9 september 2023 - Kernville, California, Verenigde Staten

Dag 8

We pakken onze spullen weer in en gaan op weg naar de volgende plek. Die is eigenlijk vooral om de anders zo lange reisdag in tweeën op te delen. Onderweg ontbijten we bij Mc Donalds. Was meteen de eerste en laatste keer.
Na een saai en druk gedeelte snelweg, slaan we af en rijden we de heuvels weer in, met aan de linkerkant van de weg een woeste rivier.

Na twee uur rijden komen we aan bij Silver City Ghost. Hier hebben liefhebbers enkele decennia geleden, gebouwen uit de tijd van het Wilde Westen en de goldrush hier naartoe gebracht en gerestaureerd. Het is een museum en het wordt ook gebruikt als filmlocatie. Het is inderdaad net alsof je in het decor van een westernmovie loopt.

Na een half uurtje hebben we alles gezien en rijden we door, we passeren een groot meer en een klein stukje verderop is het dorpje waar we overnachten. Ik bel de eigenaresse van het kleine huisje voor de code van de voordeur en we kunnen naar binnen.

We zien dat we een bbq op onze veranda hebben, dus we gaan naar de plaatselijke supermarkt om boodschappen te halen. Daarna lopen we in het kleine typisch Amerikaanse dorpje in en gaan eten in een echte diner. Ook dit is net alsof we in een film/serie zitten. 🍿

We wandelen door het dorpje, het is echt bloedheet buiten. We twijfelen nog even om iets te gaan ondernemen, maar we vinden het allebei wel lekker om even niets te doen. Dus terug naar ons huisje, lekker buiten zitten op onze veranda (en af en toe naar binnen om af te koelen en even te kijken naar US Open 😉). John steekt de bbq aan en de cowboy-burgers en de mega spiezen smaken heerlijk.

Geen (in)spannende dingen vandaag gedaan, maar heel simpel: mooi weer, lekker eten, heerlijk plekje om te zitten, muziekje, drankje en goed gezelschap. 🍀

1. Jeroen:
    9 september 2023
    Ziet er goed uit allemaal, leuke verhalen om te lezen. Geniet er nog maar lekker van!!! X😘
  2. Chris:
    Al beren gezien ??
    Veel plezier nog
  3. Julischca:
    9 september 2023
    Het genieten blijft nog even ook met een dagje rust erin. En wat een leuke lokatie om even te zijn. Enjoy it !
  4. Audrey:
    Enjoy!! 💕
  5. Aimée:
    9 september 2023
    Western filmstadje leent zich voor leuke familiefoto's. Hijs je in een comboy pak als westernboy en -girl! Dat zwembad is aanlokkelijk. Het is hier in NL ook warm 29 gr.
  6. Wil Splinter:
    Prachtig verslag weer.
    Inderdaad, een foto in western outfit,leuk.