On our way to Vegas

20 september 2023 - Las Vegas, Verenigde Staten

Dag 18

Vandaag gaan we op weg naar onze laatste bestemming van deze trip: Las Vegas. 🎰

Zodra we onze koffers weer hebben ingepakt, stappen we in de auto voor het laatste stuk van deze roadtrip. Het is wederom een prachtige route. Alles is hier zo immens groot, weids en bijzonder mooi!

Ik heb altijd al een keer willen schieten en in Amerika kan dat natuurlijk als nergens anders. Ik lees op fb dat op onze route een schietbaan zit. Als we daar aankomen en we naar binnen lopen, is het (gelukkig) allesbehalve toeristisch. Ik zeg tegen de aardige meneer achter de balie dat we nog nooit hebben geschoten en dat we dit graag een keer willen leren/proberen. Hij begint te glimlachen en enthousiast te vertellen dat veel beginners met een licht pistool beginnen, maar dan vaak eindigend met een machinegeweer. Nou, inderdaad eerst maar met de kleinste, dan zien we daarna wel verder. Hij begint uit te leggen hoe je je pistool wel, maar vooral ook níet moet houden. Ik vind het eigenlijk best wel spannend worden. Hij legt uit hoe je het pistool moet laden en daarna lopen we de schietbaan op. Er zijn een paar Amerikanen aan het schieten met echt mega grote wapens. 😱 Als ik het pistool in mijn handen krijg, tril ik een beetje. Stel ik doe het op een sukkelige manier toch niet goed en er gaat iets mis, ‘schiet’ er door mijn hoofd. Maar de schietleraar blijft bij mij staan, tot uiteindelijk alles gereed is, en hij zegt, shoot! Daar gaat ie dan, met een Glock 42 schiet ik vijf keer. Whah dat was heftig. Daarna is John aan de beurt, hij vindt het minder spannend dan ik. Nadat we beide twee keer hebben geschoten worden we alleen gelaten. Pfff nog spannender. Uiteindelijk schieten we alle  kogels op. Ik vraag aan John wat hij nu wil proberen, maar hij zegt, ik vind het wel prima zo. Gelukkig, ik ook! We vegen alle kogelhulzen in een put en lopen de baan af. De schietmeneer ziet ons en vraagt enthousiast of we klaar zijn voor de volgende ronde. We zeggen, dat het zo goed is voor ons. Hij kan het eigenlijk niet geloven, maar ja, iedereen zo zijn hobby. Hij geeft ons een bonnetje als bewijs, voor het geval we door politiehonden worden opgemerkt (door kruit wat ze nog zouden kunnen ruiken ) als we terugvliegen. 😳

We vervolgen onze route maar hebben nog één stop te gaan, Valley of Fire Statepark. De naam is afgeleid van de vuurrode rotsformaties, die in het ochtend- of avondlicht in brand lijken te staan. Erosie heeft voor mooie vormen in het zandsteen gezorgd. Wij zijn er begin van de middag en het is bloedheet, zo’n 35 graden. Veel te heet om te wandelen, zelfs een van 1,5 km zien we niet zitten. In het park zijn de mooiste twee wandelingen overigens afgesloten in de zomer, i.vm. gevaar voor oververhitting met alle gevolgen van dien.
We stoppen een paar keer en stappen snel even uit en weer in de auto. Het is zeker een mooi park, maar misschien zijn we ook een beetje verwend met al het natuurschoon wat we de afgelopen weken voorbij hebben zien komen, zeker met Zion nog op ons netvlies.

We rijden het park uit en na ongeveer een uur zien we in de verte opeens midden in de woestijn Las Vegas verschijnen. Het is wordt steeds drukker op de 5-baans snelweg. Ik wil graag even stoppen voor een foto bij het bekende “Welcome to fabulous Las Vegas” sign. We komen daar aan en we zijn niet de enigen met dit idee. John zucht en denkt, waarom!? Maar Happy Wife Is Happy Live, dus we gaan in de rij staan totdat we aan de beurt zijn. Al met al zitten we na een kwartier weer in de auto, we rijden een stukje over The Strip en al snel komen we aan bij ons hotel. We kiezen voor Valet Parking. Anders moet je nog een heel stuk lopen (en zoeken!). Dat betekent wel dat we bijna alles uit de auto moeten halen. Vol beladen gaan we in de rij staan voor de incheckbalie. Nadat we al onze spullen op de kamer hebben gezet, gaan en we erop uit! Als we de lift uitstappen lopen we meteen het gigantische casino in. Honderden gokkasten met hun lampjes en speelgeluiden. We lopen wat rond en natuurlijk wagen we ook een gokje, helaas zonder winst. Later lopen we de bekende Strip op. Het is gezellig druk op straat, met overal de mega hotels, zoals bijvoorbeeld het naast ons hotel gelegen, Hotel Paris, waar de Eifeltoren is nagebouwd met een hoogte van 165 meter en het Bellagio hotel waar je op gezette tijden een spectaculaire fonteinshow kunt bewonderen. We kijken ons ogen uit naar de gekte overal, de bijna naakte vrouwen met veren op hun hoofd, de pas getrouwde stelletjes, de bijzondere straatartiesten en de allerslechtste imitator van Elvis die we ooit gezien hebben 🙈.

We hebben ons uitstekend vermaakt de eerste avond en gelukkig hebben we nog twee volle dagen in deze (te) gekke stad! 🎰🍸

1. Jeroen:
    20 september 2023
    Geniet er nog lekker van de laatste dagen en niet stiekem trouwen daar he!!! 😜
  2. J.mulder:
    21 september 2023
    Neem een pistooltje mee, altijd makkelijk.
  3. Eetje:
    21 september 2023
    Gaaf dat schieten, succes in Vegas!
  4. Rogier:
    21 september 2023
    Zag het filmpje van het schieten ook op Insta voorbijkomen; leuk om te doen lijkt me. Verder graag meer foto's van Vega's, lijkt me een geweldige stad om een keer naartoe te gaan.