Get your kicks on route 66!

11 september 2023 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Dag 10

Vannacht toen ik met mijn telefoon (als lampje) naar de badkamer liep, schrok ik me helemaal dood, ik dacht dat er iemand liep, maar het was de passpiegel aan de buitenkant van de deur waarin ik mijzelf zag, ook goedemorgen 👻.

Vandaag hebben we weer eens ontbijt bij het hotel, fijn! Na het ontbijt pakken we onze spullen weer bij elkaar om uit te checken. John heeft bij het naar buiten lopen met de koffers nog wat commentaar op de gestoffeerde trappen en gangen van het hotel, maar niemand kan natuurlijk ook zo goed stofferen als hij!

Gisteren heeft John uitgezocht welke kant we moeten oprijden over de route 66. Rechtsaf moeten we, volgens hem. We stappen in de auto en slaan rechtsaf de route 66 op. Na 10 minuten zeg ik, volgens mij gaan we de verkeerde kant op. We kijken op onze telefoons, maar het is onduidelijk, we stoppen bij een supermarkt, maar niemand kan ons helpen. We keren toch om en rijden de andere, goede kant op. Ik zit mij helemaal te verkneukelen omdat John altijd zegt dat ik het qua richting en route beter aan hem over kan laten, maar dit keer dus niet! 😜

Afijn, we gaan nu de goede kant op, maar als snel zijn we de route 66 alweer kwijt. Het wordt gewoon niet aangegeven bij kruispunten welke kant je op moet. Na weer een paar keer verkeerd te zijn gereden zitten we gelukkig toch weer op de goede weg.

De weg loopt op sommige stukken direct langs de snelweg en bij andere stukken gaat de weg slingerend door de woestijn, langs afgelegen huizen, caravans en verlaten huizen. In Amerika lijkt het wel of ze niets slopen en opruimen, maar alles zo achterlaten, wat een bende op sommige plekken. En soms wonen er mensen, je zou bijna zeggen krottenwijk, maar hier zijn dan vaak verrotte trailers die al dan niet bij elkaar staan. En soms wonen er mensen, tenminste er staan auto’s en er hangt was buiten. Ik kan mij eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat mensen hier voor hun lol gaan wonen.

Op een gegeven moment komen we bij een tankstation, waar we even uitstappen. Ik wil in ieder geval graag een foto van het logo van route 66 op de weg. Dat is alvast gelukt! Dit is tevens de stop bij Roy’s Motel en café. Een beroemde (film)locatie aan de route 66. Hier zijn o.a. opnames gemaakt van de Hitcher met Rutger Hauer. Het motel is verlaten maar de kleine huisjes staan er nog wel. We maken een aantal foto’s en vervolgen onze route.

Een klein stukje verder is de weg weer afgesloten (zonder vooraankondiging). We moeten verder via de gewone snelweg. Op een gegeven moment zien we weer een bordje langs de snelweg staan, met Historic route 66, dus we gaan de snelweg weer af. Weer is het zoeken, links of rechtsaf. Zo gaat het nog een aantal keer mis, ook nog een keer met een andere wegafsluiting. Op een gegeven moment zijn we er klaar mee, maar als we op ongeveer 10 mile van onze bestemming zijn, slaan we toch nog een keer af van de snelweg naar de route 66 en vanuit hier rijden we het plaatsje Kingman in, waar we ook overnachten. We stoppen bij het Visitor Center waar we meteen een foto kunnen maken met de auto onder het Route 66 sign. We gaan naar binnen bij het VC waar natuurlijk alles in het teken staat van deze historische route. Helaas is het museum vandaag gesloten. We lopen buiten nog een rondje en maken een aantal foto’s. Daarna rijden we naar ons hotel, even relaxen voor de chauffeur en zijn bijrijder. ‘s Avonds gaan we een hapje eten bij de Mexicaan naast ons hotel.

Morgen een lange reisdag voor de boeg, met onderweg een hele mooie stop!

1. John Mulder:
    Top dag vandaag😘😘😘
  2. Aimée:
    11 september 2023
    Leuke foto van jullie op de motorkap!😍
  3. Wil Splinter:
    11 september 2023
    Wat een leuk en grappig verslag.
    Mooie foto's.
  4. Jeroen:
    11 september 2023
    Die auto rijdt niet meer weg!!!
  5. Simon:
    Mooie foto's weer. De rafelrandjes horen ook bij de VS,
    Zoals jij het beschrijft zie ik het bijna in werkelijkheid voor me. Heel goed gedaan.