Grand Canyon (North Rim)

14 september 2023 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Dag 13

De dagen vliegen echt voorbij, de laatste week van onze roadtrip is alweer aangebroken. Maar we hebben gelukkig nog een hele volle week vol nieuwe avonturen te gaan!

Na het ontbijt slaan we nog even wat proviand in bij de Wallmart (dit is een supermarkt inclusief Kruidvat, Blokker, Gall&Gall, Praxis, naai-en knutselzaak, Prenatal, Bristol en weet ik wat nog meer wat onder 1 dak), niet normaal zo groot.

We laten Page achter ons en rijden weer over een super mooie weg met prachtige uitzichten, ruwe rode bergwanden, afgewisseld met enorme weidse vlaktes. Na anderhalf uur komen we aan bij ons hotel, maar het is nog te vroeg om in te checken dus rijden we meteen door naar het park: Grand Canyon North Rim. Het Nationale Park wordt door de enorme kloof in twee helften verdeeld, die hemelsbreed maar 16 kilometer van elkaar zijn verwijderd. Maar als je met de auto van de zuidzijde (de South Rim) naar de noordzijde (de North Rim) wilt rijden, dan moet je een afstand van maar liefst 315 kilometer afleggen.

We maken eerste een korte steile wandeling, waar we op verschillende punten steeds weer getrakteerd worden op prachtige uitzichten. Op foto’s zie je steeds maar een klein gedeelte, maar als je daar staat is het uitzicht zo gigantisch.

We lopen weer terug naar de auto en rijden naar het hoogste punt van het park op bijna 2700 meter. Het plan was om hier te gaan picknicken maar dat valt in het water want het is helaas gaan regenen. Het wordt dus een picknick in de auto. Ondertussen gaat het alarm van mijn telefoon af, maar de melding is vreemd genoeg in het Spaans. Ik kan er één woord uit ontfutselen en dat is “meteorologisch”. Het regent en aan de overkant van de canyon zien we de bliksem regelmatig inslaan. We kijken het nog maar even aan, maar het lijkt aan onze kant mee te vallen.

We rijden verder over de scenic drive tot het eindpunt, Cape Royal en Angels Windows. We lopen over een natuurlijke boog (waar je van een afstand door een gat in de rots heen kunt kijken) en staan bovenop een rots waar we weer een fantastisch uitzicht hebben. Je moet er zelf staan om echt te kunnen ervaren hoe hoog, weids en ongelofelijk mooi het uitzicht is! Ik vind het wel erg hoog op die rots en durf niet helemaal bij de rand te gaan staan, ondanks dat er een hek staat. Maar als we op steen zitten op het midden van de rots, zou ik hier best heel lang kunnen blijven zitten, gewoon genietend van het adembenemende uitzicht.
In de verte zien we op meerdere plekken steeds de bliksem inslaan, het lukt mij helaas niet om deze op camera vast te leggen, maar van een afstand is het fascinerend om te zien!

Hierna stappen we weer in de auto, op weg naar ons hotel. Onderweg spot ik nog een een aantal herten in het bos en daarna nog een aantal ‘we weten niet precies wat het zijn, maar het lijkt om een soort kalkoenen’ die de weg oversteken.

We komen aan bij onze overnachtingsplek, dit keer een cabin. We zitten midden in het bos, redelijk basic, maar met WiFi en warm water, dat dan weer wel. Als we op ons terras zitten, zie ik dat in de bomen vlak voor ons, heel veel roofvogels zitten. Ze vliegen regelmatig uit en zweven boven het bos. Mijn camera kan wel redelijk inzoomen, maar niet helemaal scherp helaas.

Voor het avondeten lopen we naar het restaurant op het terrein. Gezellig druk en het eten is ook best lekker! Daarna snaveltjes toe in onze knusse cabin en morgen weer op naar het volgende avontuur!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl