Bryce Canyon

15 september 2023 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 14

Na een gebroken nacht vanwege een veel te klein bed 😬, zitten we rond 9.00 uur weer in de auto. We rijden weer over een prachtige weg, iedere bocht weer een ander uitzicht en soms zelfs een heel ander landschap, het verveelt nooit! Halverwege slaan we af voor een park met roze zandduinen. Eenmaal daar aangekomen blijken de zandduinen niet roze, maar ‘gewoon’ roodbruin zijn. Je kunt er met een gids en buggy doorheen rijden, maar John ziet het niet zo zitten vanwege al het stofhappen en daarna nog een stuk moeten rijden. Zit wat in. We vervolgen onze route. Wanneer we de staat Utah inrijden, is het door het tijdsverschil één uur later.

Morgen staat er een mooie wandeling op onze planning, één waar we tijdens ons vorige bezoek geen tijd voor hadden. We kiezen daarom deze middag voor de scenic drive door het park, waar je bij verschillende punten kunt stoppen en de Canyon in kunt kijken, waar je al de verschillende hoodoos (door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien worden de kalk- en zandsteenformatieslangzaam geërodeerd en vormen zo de zogenaamde hoodoos) kunt bewonderen. Heel bijzonder ook weer en zo anders als de andere parken.

Als we alles gezien hebben, rijden we richting ons hotel. Halverwege stoppen we nog even bij een trail, waarbij we tussen de mooie rotskammen omhoog lopen langs een riviertje tot we bij de waterval zijn aangekomen. Een leuke en mooie wandeling en alvast een opwarmertje voor onze spieren voor morgenochtend. 💪

Als we tegen 17.00 uur bij ons hotel aankomen, slepen we al onze spullen weer naar de kamer. We zetten onze proviand in de koelkast, maar wanneer John een nieuwe fles wijn (de énige fles) in de koelkast wil zetten, laat het rekje los en valt de fles kapot op de stenen vloer. 😫

Ik loop naar de receptie om wat schoonmaakspullen te halen. Als ik hiermee naar buiten loop en er komen gasten de receptie binnen lopen, denken ze dat ik bij het hotel hoor 😂. We maken de boel schoon en brengen alles terug naar de receptie. We zitten buiten voor ons hotel en ik begin aan mijn verslag, onder het genot van een flesje water.

Op het terrein van ons hotel zit een restaurant waar ze van 18.30 tot 21.30 uur live muziek spelen. Het is druk dus we moeten drie kwartier wachten maar als we eindelijk aan de beurt zijn, krijgen we een tafel helemaal vooraan, vlak voor het podium. De zanger is op leeftijd, krijgt zeker geen gedraaide stoelen bij The Voice, maar het mag de pret niet drukken. Het is helemaal country, tv’s met rodeo erop, picknicktafels, grote bak popcorn vooraf (waar je bij ons stokbrood krijgt) en spareribs en een halve kip met mais. I love it! 🤩

We nemen de popcorn die we nog láng niet op hebben mee naar onze kamer, evenals de wijn. Proost, op alweer een mooie dag! 🥂

PS: i.v.m. de slechte WiFi verbinding, volgen de foto’s later.

1. Renée:
    15 september 2023
    Wat zonde vd wijn. Tip minimaal 2 flessen inkopen🤣. Weer heerlijk om jullie verhaal te lezen in de ochtend. Ik ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier nog.
  2. Aimée:
    15 september 2023
    Bijzondere bruin/roze rotspartijen zien jullie in dit park. Ik las dat hier zelfs bergleeuwen en - bokken wonen naast o.a. de ratelslang. Veel wandelplezier, vandaag !
  3. Simon:
    15 september 2023
    Wat een leuk verhaal weer Claudia.
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's
  4. Erika:
    15 september 2023
    Leuke verhalen en mooie foto’s Clau en John!
    ❤️
  5. Wil Splinter:
    15 september 2023
    Wat komen jullie op prachtige plekken.
    Leuk om mee te lezen wat jullie zoal meemaken.