Universal Studio's

4 juni 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 19

Vandaag is alweer onze laatste dag van onze reis. We gaan naar
Universal Studio's. Het park gaat om 10.00 uur open en we willen zoveel mogelijk zien, dus we vertrekken op tijd en zijn er even voor tienen.
Als om 10.00 uur het park open gaat, loopt iedereen zo snel mogelijk naar binnen.

We gaan als eerste de "Studio Tour" doen. Hier krijgen we een rondleiding langs de studio's waar bekende serie's worden opgenomen, waaronder CSI.
Ook rijden we langs een heleboel sets die buiten zijn nagebouwd, o.a. westerndorpjes, New York, en de straat uit Desperate Housewife's, mijn favoriete serie, leuk om het in het echt te zien! Ook is er een echte opname bezig, als we langsrijden tijdens een take, stopt ons treintje en is iedereen stil.
Verder rijden we nog door een set van Jaws, die echt uit het water opduikt, en we krijgen een 3D show met King Kong. Echt heel leuk gedaan, ons treintje gaat ook echt heen en weer, alsof King Kong ons echt te pakken heeft!

We hebben veel gezien en gedaan vandaag. Veel attracties waar je in kan, maar ook veel leuke shows!!

Hier onze top 3:

Op de 3e plaats: Jurrasic Park The Ride
Hier stap je in een boot, maakt een vrij rustig tochtje door het water, langs de dino's. Maar dan wordt je een heel stuk omhoog getakeld en dan.....
niet normaal hoe steil je naar bendenden stort....een val van 25 meter hoog, bijna vertikaal  naar beneden....whaaahhhhhh!!!!

Op de 2e plaats: Revenge of the Mummy The Ride
Het is een achtbaan, vrijwel helemaal in het donker. Je wordt afgeschoten als een raket en maakt een aantal behoorlijke scherpe bochten, twists en drops...en als je denkt dat het is afgelopen, maakt ie het hele ritje nog een keer,  maar dan in z'n achteruit!!! Pffffff

Met stip op 1: Transformers 3D The Ride
Je zit in een karretje met totaal 16 mensen, 3D bril op. Vervolgens is het net of je echt midden tussen de mega transformers in hun stad zit en zit je midden in een gevecht tegen hen.
Het karretje is een simulator en we gaan alle kanten op. Overal om je heen zie je alleen maar bewegende 3D beelden. Als er iets ontploft wordt het ook echt warm, en als er water aan te pas komt, voel je de spetters.
Het is lastig uit te leggen, maar het echt niet normaal hoe gaaf ze dit gemaakt hebben. Volgens John het gaafste wat hij in een pretpark heeft meegemaakt!

Toen we deze attracties gingen doen 's morgens, hadden we alleen maar 1 croissantje op. Nou, dat was dus niet genoeg voor onze maagjes...
We waren allebei een beetje dizzy en misselijk haha

Het was gelukkig niet superdruk in het park. Bij de meeste grote attracties waren de wachtijden maximaal 30 minuten, maar vaak nog korter.
Toen we om 17.00 uur bijna alles hadden gezien en gedaan zijn we nog een keer naar onze favorieten gegaan (dit keer met een volle maag). Het was nu nog rustiger en konden vrijwel zo instappen, ideaal! Mummy nog 2 x gedaan, en Jurrasic Parc en Transformers nog 1 keertje. Dat was genoeg gedraai voor 1 dag :)

Het is een erg leuk park, alles echt super mooi gemaakt!
Begin van de avond gaan we terug naar ons hotel. Even een hapje eten en dan alvast onze koffers inpakken, want morgen vliegen we alweer naar huis...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob &Anja:
    6 juni 2012
    Zo, wat weer speciaal, dit hadden jullie niet willen missen, leuk voor de laatste dag!
    XXX
  2. Ria van elk:
    6 juni 2012
    Wat een leuke attractie's maar op een lege maag kan je dit beter niet. En hoe was het om het decor van desperaters houswives van zo dichtbij te zien, voor Claudia denk ik wel heel leuk.
    groetjes Ria xxxx
  3. Monique:
    7 juni 2012
    Wat leuk, dit als laatste dag! Waarschijnlijk weten jullie nu precies waar al jullie botten zitten en jullie evenwichtsorgaan heb weer flink aan het werk gemoeten! Hahahah... ik weet hoe jullie je gevoelt hebben, moesten met onze jongens een aantal jaren geleden mee en écht overal in! Nu doe ik het niet meer , hoor! Maar het is een ontzettend leuke ervaring, zoals jullie hebben ervaren. Gr. Monique