Dag 5 - Wakulla State Park, Florida

5 september 2017 - Edward Ball Wakulla Springs State Park, Verenigde Staten

Gisteravond weer iets later in slaap gevallen, om 22.00 uur. Het leek wel of orkaan Irma zich in onze kamer had genesteld. De airco hing vlak naast het bed en zelfs met de fan op de laagste stand worden bij bijna uit bed geblazen. Maar uitzetten was echt geen optie, want dan is het binnen no time bloedheet binnen. Ik ben dan ook om 5.00 uur weer klaar wakker. John slaapt nog lekker door tot 7.00 uur. Ik lig nog een tijdje te appen, lees de reacties op onze reisverhalen en fb foto's. Leuk dat iedereen zo enthousiast is!

Helaas heeft ons motel geen ontbijt en zelfs geen koffie op de kamer. Het eerste doel voor vandaag is dus een supermarkt. We hebben er snel een gevonden. Ze hebben er heerlijke verse broodjes. We kopen ook kaas en een piepschuim koelbox. Ik haal nog een beker koffie en zo ontbijten we op de motorkap van onze auto. Heerlijk een pistolet met kaas. Dat hebben we gemiste de eerste paar dagen. Daarna stappen we in en beginnen aan de route van vandaag.

Om ongeveer 12.30 uur komen we aan bij Wakulla Springs. Dit is een van de grootse en diepste zoetwaterbronnen ter wereld. De bron produceert tussen 550.000 en 2,2 miljoen liter water per minuut!!!

We parkeren de auto en gaan eerst lunchen. Voor het eerst deze reis weer gezellig picknicken in de natuur. Het is lekker rustig, er staan maar een paar auto's. Na de lunch lopen we naar de kassa waar je tickets voor de boottocht kan kopen. We hebben de portemonnee in de auto laten liggen maar de boot gaat pas om 14.00 uur, dus we hebben nog even de tijd. We lopen eerst naar een toren aan het begin van de rivier (later komen we te weten dat hier de spring zich bevind en waar al het water vandaan komt). Als we bovenop staan zien we 3 zeekoeien zwemmen, 2 volwassen exemplaren en een baby. Gaaf om te zien! We volgen ze een poosje en maken een aantal foto's. Daarna lopen we even terug om geld uit de auto te halen, we kopen 2 tickets. De rest van de tijd vermaken we ons prima, gewoon zitten en genieten van het prachtige uitzicht!

Om 14.00 uur mogen we de boot op. De kapitein/ranger vertelt veel over dit fantastische gebied. Er zijn een aantal mensen die de tocht al eerder gedaan hebben, maar volgens mij kan je dit iedere dag doen en zie je steeds iets anders!

Wat is het hier geweldig mooi! We zien heel veel verschillende vogels, schildpadden en alligators. Zelfs een nest met baby alligators! Op een gegeven moment zet de ranger de motor van de boot uit. Het is werkelijk magisch...muisstil met alleen de geluiden van de dieren in en rondom de rivier. Wat een prachtige plek is dit!

Maar we moeten door, helaas. Motor weer aan en we varen verder. We kijken onze ogen uit. De ranger vertelt nog dat er hier meerder films zijn opgenomen, waaronder Tarzan.

Jammer genoeg is na 1 uur de trip afgelopen. We hadden wel de hele dag over de rivier willen varen. Nog helemaal onder de indruk van al het moois dat we hebben gezien, lopen we terug naar onze auto en gaan op weg naar ons hotel. Helaas hebben we geen balkon, maar buiten is een patio met een schommelbankje waar we lekker kunnen zitten. We nemen een drankje mee en de iPad, zodat we ook muziek kunnen luisteren.

Inmiddels is het tijd voor het avondeten. Naast het hotel zit een restaurant maar de dame bij de receptie waarschuwde ons gelukkig, want er is daar vanavond bingo.

We vragen haar waar we nog meer kunnen eten. Ze zegt dat er 3 mijl verderop een goed bbq restaurant zit. We rijden er heen. Eenmaal aankomen, twijfelen we even. Er zit niemand en ziet er een beetje gek uit. Maar we wagen het erop. En maar goed ook! Ik bestel een halve kip en John spareribs, en het is heerlijk, we eten onze vingers er bijna bij op!

We komen weer terug bij ons hotel. We drinken buiten nog een kop koffie. Het is nog steeds heel warm buiten, denk zo'n 30 graden en het is heel klam.

Het was vandaag boven verwachting, zo onwijs mooi! Mensen kunnen mooie dingen maken, maar er kan toch echt niets op tegen de schoonheid van de natuur!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob &Anja:
    6 september 2017
    Prachtig mooi ,al die dieren die daar in alle rust kunnen leven.
  2. Ria van Elk:
    6 september 2017
    Geweldig wat een mooi natuurgebied, met al die dieren.
  3. Simon:
    6 september 2017
    schitterend zeg. Jullie zien wel veel moois
  4. Alida:
    6 september 2017
    Zeker kan de natuur overweldingend zijn. Fijn, dat jullie er zo van genieten.
  5. E.Vianen-v d Wal:
    6 september 2017
    Geweldige reis maken jullie ik geniet van de verhalen.
  6. Rogier:
    6 september 2017
    Ziet er heel mooi uit! De foto's zijn prachtig, geniet er nog lekker van!
  7. Willie Splinter:
    6 september 2017
    Prachtige foto's. Erg indrukwekkend.
  8. Carlijn:
    7 september 2017
    Klinkt geweldig weer jongens! Wat hebben jullie al veel gezien, geniet ervan! Xx