Dag 4 - Saint Augustine, Florida

4 september 2017 - Saint Augustine Beach, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond vielen we om half 10 is slaap, een half uur langer volgehouden dan gisteren. Ik word om 3.30 uur wakker van onze bovenburen die heen en weer lopen. Het plafond piept en kraakt zo hard dat het lijkt alsof het onze bovenburen ieder moment door het plafond heen kunnen zakken en we vervolgens met z'n vieren in bed liggen. Na ruim een uur val ik weer in slaap en we worden om 6.30 uur weer wakker.

Om 8.00 uur zitten we weer in de auto. Vandaag verlaten we de staat Georgia en gaan we naar Florida naar het plaatsje Saint Augustine. De weg er naartoe is gelukkig minder saai dan gisteren en we kunnen weer lekker om ons heen kijken. Ook zien we regelmatig sheriffs staan in de middenberm die wachten op de snelheidsduivels. John past meteen zijn snelheid iets naar beneden aan.

We komen om 11.30 uur aan bij ons motel en kunnen meteen inchecken. Koffers in de kamer gezet en meteen weer op stap. We gaan naar een crocodile farm in de buurt. We hebben geluk, want als we binnen komen in het net voedertijd.

Een aantal krokodillen kunnen klok kijken want ze liggen netjes te wachten op de juiste plek. Blijft indrukwekkend om deze beesten van dichtbij in actie te zien.

Na het eten lopen we verder door het park waar heel veel verschillende soorten alligators, kaaimannen en krokodillen te zien zijn. Ook zijn er exotische vogels, slangen en varanen.

Nadat we alles gezien hebben rijden we door naar de volgende bestemming, het strand. Maar overal zijn de parkeerplaatsen vol dus dat schiet niet op. We hebben inmiddels ook trek gekregen dus we besluiten om de auto bij ons motel neer te zetten en lopend het oude centrum in te gaan.

De plaats werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht en is daarmee de oudste, continu bewoonde Europese nederzetting in de Verenigde Staten. Het 144 blokken grote Historic District is één groot openluchtmuseum (Wiki).

We lopen over een mooie brug naar het centrum. Op een gegeven moment ziet John dolfijnen zwemmen. Het lukt me om er een paar op de foto te zetten!Misschien is het hier heel normaal, maar wij vinden het toch bijzonder en heel gaaf om dit te zien!

We slenteren door de straatjes en bewonderen de oude stad. We gaan lunchen bij een Italiaans restaurant, heerlijk gegeten! We struinen weer verder, ergens uit een binnentuin klinkt live muziek. We gaan er zitten, bestellen een drankje en genieten van de muziek. Na een tijdje gaan we weer verder en stranden weer ergens voor een drankje.

Het is erg warm vandaag, zo'n 35 graden. Eind van de middag wordt het rustig in het stadje en lopen we terug over de brug naar ons motel. Heerlijk onder 'onze veranda' zittend met een drankje de dag doornemen. Ik plaats de foto's op fb en af en toe tik een stukje voor het reisverslag.

We gaan eten schuin tegenover ons motel. De temperatuur is nog heerlijk dus we gaan lekker buiten zitten. Zelfs ik, de enorme koukleum, zit zonder vestje buiten. Na het eten zitten we nog heerlijk een tijdje buiten, voor onze motelkamer.

Het is moeilijk voor te stelen dat hier vorig jaar oktober een orkaan huis heeft gehouden en het water in de hotelkamers zo'n 50cm hoog stond. De eigenaar van het hotel vertelde dit vanmiddag. Dit blijft altijd een risico in dit gebied. Misschien dat orkaan Irma deze kant op komt de komende dagen, maar dan zijn wij hier gelukkig allang weer foetsie! Op naar onze volgende bestemming!

1. Monique:
    5 september 2017
    Wat gaaf he de aligators! Hebben wij met ons gezin jaren geleden ook bezocht; wat een beesten van zo dicht bij!
    Je schrijft leuk Claudia - ben benieuwd naar je volgende verhaal
  2. Ria van Elk:
    5 september 2017
    Alweer een leuk verslag Claudia, en veel indrukken opgedaan.
    Het is leuk om wakker te worden en jullie verhalen te lezen.
  3. Alida:
    5 september 2017
    Ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen.
  4. Simon:
    5 september 2017
    Mooie fotos weer en een leuk verslag met interessante info
  5. Renée:
    5 september 2017
    Wat heerlijk om jullie verslag te lezen en foto's te bekijken. Zo reizen we ook mee.