Page

13 september 2023 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 12

Het eerste wat ik doe als ik wakker ben, is naar buiten kijken. Het is half bewolkt, en gelukkig droog. Volgens Weeronline gaan de buien aan ons voorbij. Dus hopelijk kan onze tour straks gewoon doorgaan.
We staan rustig op en na het ontbijt rijden we naar de giga supermarkt aan de overkant van ons hotel. Normaal ben ik niet per se graag in een supermarkt, maar deze is wel een uitstapje op zich. We kopen alvast lekkere broodjes voor de lunch.

Dan rijden we naar de Lower Antelope Canyon, waar we om 11.15 uur tickets hebben voor een tour met gids. Het land en dus ook de canyons erin zijn al heel lang in bezit van de Navajo indianen. Als we zitten te wachten tot het tijd is, komt er een extra gids en kunnen we een half uur eerder dan gepland van start. De canyon is een Slot Canyon, dat is een hele diepe geul met een spleet erin dat door stormvloed water is uitgesleten en waar je doorheen kunt lopen. We starten helemaal bovenaan en moeten meteen, door middel van een aantal hele steile stalen trappen, 37 meter afdalen de canyon in.
Wauw, dit is iets wat we nog nooit hebben gezien, zo bijzonder en spectaculair. Ongeveer een uur lang lopen we langzaam door de canyon die ongeveer 400 meter lang is. Bijna iedere stap zien weer iets anders, de mooie golvingen in de oranjebruine wanden, de lichtval van boven (die normaal nog mooier zou zijn als de zon zou schijnen), het is echt onwerkelijk mooi! Ik maak foto’s aan de lopende band, maar het is heel lastig om het goed in beeld te krijgen, vooral met de lichtinval, of juist het gebrek hiervan.
Halverwege begint het heel zacht te regenen. Als we uit de canyon naar boven lopen, regent het inmiddels al iets harder. We lopen snel naar de auto. We lezen later op de dag dat alle tours tussen 12.00 en 17.00 zijn afgelast i.v.m. het slechte weer en de kans op flash floods in de canyon. We hebben dus enorm geluk gehad dat onze tour nog door kon gaan! 🙏🏻

Het is wel jammer dat het nu hard regent, we gooien onze plannen om en rijden eerst naar de Glen Canyon Dam, dit is een enorme boogstuwdam in de Colorado River van 216 meter hoog en 475 meter breed. Daarna rijden we door naar Lake Powel, dat achter de enorme stuwdam ligt. We zetten de auto op een mooie plek en eten daar onze broodjes op. Heel jammer dat regent, anders hadden we misschien nog in het meer kunnen zwemmen, maar helaas! We rijden nog een stukje langs het enorm grote meer, wat een totale lengte heeft van bijna 300 km. Daarna stoppen we ook nog even bij het Visitor Center van de Dam, waar allerlei interessante dingen over dit enorm indrukwekkende bouwwerk zijn te vinden. We kijken een korte film waarin te zien is hoe de bouw tot stand is gekomen. Als we naar buiten lopen is het zo goed als droog. We rijden door naar een ander mooi uitzichtpunt, de Horseshoe Bend (wat zijn naam te danken heeft aan de vorm van een hoefijzer). We hebben nog poncho’s in de auto liggen, die nu goed van pas komen, want het begint weer zacht te regenen. Het is ongeveer 1,5 km lopen naar het uitkijkpunt, hier kijk je op een hoogte van 305 meter naar beneden, waar het water door de kloof meandert. Er zijn veel mensen die foto’s maken vanaf de rand, maar ons niet gezien, 1 misstap en je ligt beneden. Wij kiezen voor de veilige optie, gewoon achter een hek.

‘s Avonds gaan we uit eten en het is zo lekker, ik had graag een doggybag mee willen nemen, maar we hebben de bowl allebei bijna uitgelikt, zo lekker was het!
Weer een superleuke dag gehad en alles kunnen zien/doen wat we wilden, ondanks de regen!

1. Renée:
    13 september 2023
    Wat lijkt mij dat mooi om daar te wandelen. Wat hebben jullie voor lekkers gegeten?
  2. Rogier:
    13 september 2023
    Leuk verslag weer en ik vind die foto’s toch wel erg goed gelukt hoor. Prachtig!
  3. Eetje:
    Mooi daar! Ik mis wel de foto's met poncho 😉
  4. Wil Splinter:
    Foto's zijn prachtig.
    Heel bijzonder om daar een wandeling te maken ondanks de regen.
  5. Pascal:
    Zo gaaf 🤩
  6. Sandra:
    Weer zo’n mooi avontuur.
    En roze staat je goed Clau ;)
    🩷
  7. Nicole: