Via Grand Canyon naar Page

12 september 2023 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 11

Vandaag starten we op tijd, want we hebben een lange reisdag voor de boeg. We zitten dan ook al om 8.30 uur in de auto. Na ongeveer drie uur rijden en een korte tank- en koffiestop komen we aan bij de Grand Canyon (South Rim).

We zijn hier 11 jaar geleden ook al geweest en hebben toen alles gezien, maar het lag nu op onze route dus tja, dan maken we natuurlijk wel even een korte stop bij één van de zeven wereldwonderen! We hebben nu geen tijd om alles te bekijken, dus doen alleen de oostkant  van het park. Wanneer we de eerste keer uitstappen, zijn we net als toen meteen overdonderd door het spectaculaire uitzicht. Deze gigantische kloof heeft een lengte van meer dan 400 km en een maximale diepte van 1,8 km. We maken een aantal korte stops om van de verschillende uitzichtpunten te genieten en uiteraard een aantal mooie plaatjes te schieten. Als we door de bossen rijden zien we een auto stil staan langs de weg, dat kan maar één ding betekenen hier: wildlife! John trapt hard op de rem, zet de auto langs de kant van de weg, we stappen uit, lopen een klein stukje terug en zien in de bossen een hert met een groot gewei liggen. Eindelijk iets gespot, weliswaar geen beer, maar toch leuk! 🫎

Na ongeveer twee uur rijden we het park weer uit aan de oostkant, wat precies aansluit op onze route naar Page. We stoppen even bij de Burger King voor een snelle hap en vervolgen onze route.We rijden door een constant wisselend landschap, geen reden om je te vervelen onderweg, prachtig! Arizona is qua natuur ook heel anders dan Californië. Ik maak steeds foto’s vanuit de auto omdat ik zoveel mogelijk vast wil leggen. Het zijn uiteraard niet de beste foto’s, ook door alle vliegen op de ruit, maar toch in ieder geval iets van de omgeving. We zien onderweg overal marktkraampjes staan van de indianen die hier wonen en hun zelfgemaakte spullen verkopen.

Rond 15.30 uur komen we aan bij ons hotel. Eerst inchecken en dan meteen lekker even relaxen bij het zwembad. Voor het avondeten rijden we naar Big John’s Texas BBQ. Iedereen zit hier naast elkaar aan lange picknicktafels en er speelt een (niet al te beste, maar dat mag de pret niet drukken) liveband. Er staat een enorme rij als we aankomen, maar het gaat gelukkig vrij snel. De wijn komt in een plastic bakje met een deksel erop, met een plastic glas erbij. Het eten komt op plastic bordjes met bestek, maar is echt super lekker!! Erg gezellige sfeer! 🤠

Na het eten rijden we terug naar ons hotel. Morgen hebben we een hele toffe excursie geboekt, maar de weersvoorspellingen zijn niet al te best en met slecht weer (regen) gaat het niet door. Hopelijk valt het mee!🤞

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    12 september 2023
    Graag de verhalen wat eerder posten!!! 0530 Nederlandse tijd graag!!! 😘
  2. Renée:
    12 september 2023
    Blijf het herhalen maar wat een prachtige foto's. Blij dat ik mag meegenieten.