Dag 6 & 7 - Pensacola Beach Florida

7 september 2017 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Wanneer we wegrijden bij het hotel is het 8.30 uur.

De rit duurt ongeveer 4 uur. Halverwege de highway besluiten we om het laatste stuk binnendoor te rijden. We zijn dan wel iets langer onderweg, maar er is zo meer te zien van de omgeving. We rijden richting de kust en hoe dichter bij de eindbestemming we komen, hoe mooier het wordt. Ons hotel zit op het schiereiland en we hebben uitzicht op zee. De stranden zijn wit en steken mooi af bij het blauwgroene water. We halen onze spullen uit de auto, drinken wat en gaan dan naar het strand.

We wandelen richting een enorme lange houten pier. Voor $ 2,50 mogen we de pier op. Er staan een paar mannen te vissen. Als John naar beneden kijkt ziet hij een kleine mantra zwemmen. Ook zien we in de verte weer dolfijnen zwemmen. We slenteren langzaam de pier over, stoppen af en toe om naar beneden te kijken of we iets zien zwemmen. Als we de pier af komen gaan we bij een strandtent zitten en bestellen iets te drinken. De jongen die ons bedient hoort natuurlijk meteen dat we niet uit Amerika komen en vraagt waar we vandaan komen. Wanneer we zeggen dat we uit Nederland komen, begint hij meteen te lachen en zegt dat hij 1 zin kent uit Nederland en of we het willen horen. Nou het zal wel iets schunnigs zijn. Hij zegt " ik heb een gat in mijn sok" hahaha okay, nou daar heb je nog een iets aan, altijd handig!

Hij komt uit Noorwegen, maar woont al jaren in Amerika. We kletsen wat, even later komt hij weer terug om weer een praatje te maken. En nog een keer. We vragen of hij tips voor ons heeft en hij vertelt dat er vlakbij een restaurant/bar zit waar iedere dag live muziek wordt gespeeld, The Paradise Inn. Hij gaat er zelf ook naartoe vanavond.

Live muziek, daar gaan we heen! Wanneer we daar 's avonds  aankomen staat de band al te spelen. En goed ook! De locatie is top, aan het water, aan de andere kant van het schiereiland. Het ziet er heel gezellig uit en het eten smaakt goed. Goeie tip!

Wanneer we klaar zijn met eten rekenen we af en gaan aan de bar zitten die aan 3 zijdes open is, waardoor je nog een mooi uitzicht op het water hebt. Op een gegeven moment komt de Noor binnenlopen, samen met zijn partner. Hij komt enthousiast op ons aflopen en stelt zijn vriend aan ons voor. Super aardige gasten. Hij vertelt zijn vriend waar we allemaal nog naartoe gaan. Zijn vriend heeft zelf in New Orleans en Memphis gewoond dus kent alle leuke plekken. Hij pakt een papiertje en schrijft deze helemaal vol. Ook met zijn telefoonnummer, als we nog vragen hebben mogen we hem altijd bellen. Lachend zegt de Noor, "honey they only are there for 2 nights!" Maakt niet uit, kunnen ze zelf kiezen waar ze heen willen. Zo is dat. We zitten nog een tijd te babbelen, wanneer ze de eigenaar van de tent zien lopen. Ze roepen hem, "come and meet our dutch friends!" Hij komt er ook bij zitten en het is super gezellig! Op een gegeven moment gaan de Noor en zijn vriend weg en we blijven nog een tijd met de eigenaar zitten. Aardige vent ook. Als we naar huis willen gaan en af willen rekenen, wil de eigenaar daar niets van hebben. John probeert het nog bij de dame achter de bar, maar de eigenaar steekt er meteen een stokje voor. Hij zei dat he was happy to have us and be sure to tell all your friends about this place. We will!!

We lopen terug naar ons hotel, het was echt een super gezellige avond. Grappig hoe het soms kan lopen! We vallen als een blok in slaap.

De volgende ochtend ben ik weer eens veel te vroeg wakker en voel me niet super fit, met dank aan de avond ervoor. We gaan ontbijten bij ons hotel en daarna meteen door naar het strand We huren 2 bedjes inclusief parasol (zonder verbranden we levend hier) Kosten $ 30,- Ik denk bij mezelf, zullen we ze daarna mogen houden?  Maar voor dat geld krijg je er wel een knappe surfboy bij, die de hele dag rondloopt ;)

We liggen de hele dag lekker op onze bedjes, genietend van het prachtige uitzicht op de zee. Natuurlijk gaan we ook even zwemmen. Het water is helemaal niet koud en de golven best hoog.

Tussen de middag gaan we ergens lunchen aan het water. Ook weer heerlijk gegeten. Daarna weer verder met niks doen, heerlijk!!

Eind van de middag gaan we weer terug naar ons hotel. 's Avonds gaan we eten bij een visrestaurant aan het strand. Het is echt niet normaal hoeveel we krijgen. Zelfs John krijgt het niet op. Ik heb garnalen besteld en het zijn er maar liefst 20!! Plus nog aardappels, mais en een worst. We snappen wel waarom de meeste Amerikanen een doggybag mee naar huis nemen!

Na het eten gaan we terug naar ons hotel en gaan nog even lekker op het balkon zitten uitbuiken. Op tijd naar bed, morgen naar New Orleans. We zijn benieuwd!

1. Julischca:
    8 september 2017
    Tjonge wat genieten jullie van de reis en hij is nog niet voorbij.
    Morgen New Orleans en ik kan je zeggen dat het daar ook geweldig is.
    Veel plezier met de muzikanten daar!
  2. Rob &Anja:
    8 september 2017
    Leuk verslag, even rust, ook lekker, goede reis morgen, veel plezier in New Orleans xxx
  3. Monique:
    8 september 2017
    Wat een geweldige belevenissen weer! En wat is het toch leuk met spontane en gastvrije mensen te spreken,he?! Jullie genieten volop zo te lezen- houden zo!
  4. Ria van Elk:
    8 september 2017
    Wat hebben jullie het naar je zin, en wat leuk om het allemaal te lezen. Veel plezier nog.
  5. Jan mulder:
    8 september 2017
    Klinkt allemaal geweldig, morgen genieten van bleus en Jazz, heerlijke stad New Orleans.
  6. Simon:
    8 september 2017
    Ik ben blij dat alles zo voorspoedig verloopt en dat jullie volop genieten.
    Veel plezier in de stad van de Mardi Gras