Dag 4 - Yoho National Park

2 september 2019 - Field, Canada Yoho Np, Canada

We zitten vandaag om 8.15 uur in de auto. Eerst even een snelle stop bij de supermarkt om lunch in te slaan. Daarna rijden we door naar onze volgende bestemming, Yoho National Park. De naam Yoho betekent ontzag en verwondering.

Het is een klein uurtje rijden tot aan het park. We rijden eerst over de Kicking Horse Pass, deze pas ligt op een hoogte van 1627 meter. Onze eerste stop is bij de Takakkaw Falls. De weg er naartoe klimt door prachtige bossen en indrukwekkende lawinehellingen. Het water stort hier 254 meter vrije val naar beneden, hiermee is het de tweede hoogste waterval van Canada. Het regent hier nog een beetje maar als we er wegrijden breekt de zon gelukkig door.

Het volgende op de agenda is Emerald Lake. Ook weer een mooi blauw meer. Als we ernaartoe rijden zien we de auto’s al ven verre aan de rechterkant van weg geparkeerd staan. Dat wordt dus ver lopen naar het meer. Als we aan het begin van de parkeerplaats rijden om te keren, lopen er net twee Chinezen naar hun auto. We vragen of ze weg gaan en we hebben geluk, we kunnen helemaal vooraan parkeren!

Er is een mooie wandeling rond het hele meer. Deze is 5,2 km lang en we doen er zo’n 1,5 uur over. Het eerste deel is gewoon vlak lopen, maar de tweede helft is een pad door het bos met modder en boomstronken en daardoor erg glibberig en heel goed uitkijken waar je loopt. Wel erg leuk!

De volgende stop is Natural Bridge. Dit is een imposante steenformatie in de Kicking Horse River. Het stromende water heeft een gat in de rotsen geslapen waardoor er een brug over het stromende water is gevormd. We gaan zitten op de rotsen aan de zijkant en eten hier lekker onze lunch.

Hierna staat een nog een wandeling op de planning van 5 km, maar ik voel mij niet helemaal lekker. Gelukkig moeten we een stukje rijden voordat we er zijn en rijden we ook nog verkeerd. Tegen de tijd dat we er aankomen voel ik me gelukkig alweer iets beter. We wilden heel graag naar deze waterval lopen.

We gaan naar De Wapta Falls. Deze waterval is even breed als de rivier (150 meter) en doet daarmee denken aan de Niagara Falls (hebben we gelezen). Het water stort 30 meter naar beneden in de bruisende en krachtige stroom van de Kicking Horse River. Heel indrukwekkend om te zien! Deze wandeling is in totaal 5 km heen en terug met de nodige klimmetjes erin. De kilo’s vliegen ervan af zo 😜. Als de wandeling erop zit is het een half uur rijden naar ons hotel in het kleine plaatsje Field. Even lekker relaxen en daarna hapje eten bij ons hotel. We hebben vanuit onze kamer een mooi uitzicht op de bergen. We slapen met het raam en de gordijnen open, in de hoop dat we hier het noorderlicht kunnen zien, want we hebben gelezen dat deze de afgelopen dagen te zien is geweest. Helaas, vannacht niet gezien, maar wie weet hebben we de komende nachten meer geluk!

1. Rogier:
    3 september 2019
    Prachtige foto's weer. Ik ben wat verbaasd te lezen over de drukte bij de bezienswaardigheden. Zou ik zo niet verwachten zo buiten de vakanties. Je ziet er in elk geval weinig van terug op de foto's. Veel plezier weer de komende dagen!
  2. Jan mulder:
    3 september 2019
    Mooie foto’s en geweldig landschap.
    Veel plezier nog.
  3. Rob &Anja:
    3 september 2019
    Wat een mooi land is dit toch, geniet !
  4. Julischca:
    3 september 2019
    Wat zien jullie weer veel moois op deze reis.
    Leuk hoor!
  5. Aimée:
    3 september 2019
    Indrukwekkend landschap! Jullie wandelen wat (er) af als ik het zo lees! Lekker lunchen in de natuur :). Veel kijkplezier op jullie roadtrip van morgen! Voor ons gisteren.
  6. Eetje:
    4 september 2019
    Heerlijk, we maken gewoon 2 reizen in 1! Leuk Clau, ik hou ervan! Mooie natuur, mooie uitzichten...alles mooi! ;)