Dag 16 - Parksville

16 september 2019 - Parksville, Canada

Vandaag verlaten we onze plek in Ucluelet en rijden verder naar Parksville. We genieten weer van de autorit door alles wat we tegenkomen onderweg. Het is ook altijd leuk om door de dorpjes te rijden. We blijven ons verbazen over hoe slecht veel huizen onderhouden zijn en hoeveel rotzooi de mensen ervan maken.

Onderweg stoppen we een aantal keer. Als eerste bij Little Qualicum Falls Provincial Park. Van de rotsige bergwanden vallen verschillende watervallen naar beneden in de Little Qualicum River. Via een kort korte wandelpad hebben we beide Falls gezien.

De volgende stop is Englishman River Falls Provincial Park. Vanaf de parkeerplaats leidt een kort wandelpad naar de Upper en Lower Englishman Falls, met prachtige uitzichten op de rivierkloof. Vanaf twee bruggen zijn watervallen te zien die in en smalle kloof naar beneden storten. De lager gelegen waterval eindigt in een diepe, maar kristalheldere poel. Vooral de Upper Falls vonden wij erg indrukwekkend! De brug van waar je kunt kijken hoe diep het water naar beneden valt, is echt heel erg hoog. Met knikkende knieën kijk ik heel voorzichtig over de leuning naar beneden.

Onderweg stoppen we ook nog ergens omdat ik geiten op een dak zie liggen. John verklaart me voor gek, maar gelukkig gaat het nog goed met mij en heb ik me niet vergist, er liggen echt 3 geiten op een dak 😄

Dan is het tijd om iets te eten, het wordt de Mac, altijd lekker. De laatste stop is bij het Rathtrevor Beach Provincial Park. Wat meteen opvalt zijn de konijntjes die vrolijk rondhuppelen over de parkeerplaats. We lopen het strand op. Nog nooit zo’n breed strand gezien. We lopen een kleine 10 minuten (!) voordat we bij de zee zijn. We lopen een tijdje over het strand en teug door het bos.

Daarna rijden we naar naar onze B&B. Het ligt in een nette buitenwijk. De bijzonder aardige eigenaresse verwelkomt ons ons en laat onze mooie kamer zien. Ze verontschuldigd zich dat er nog geen verse bloemen op onze kamer staan. Helemaal niet erg natuurlijk.

Op aanraden van onze gastvrouw gaan we eten bij een restaurant in het dorp. En weer heerlijk gegeten! Als we na het eten aan komen rijden bij de B&B, staan er twee hertjes op het pad. Mama en baby Bambi. Zo schattig!  Ze blijven gewoon dooreten als wij de auto parkeren, ze houden ons wel met een scheef oog in de gaten. Als we na een tijdje uitstappen, gaan ze er toch vandoor.

Eenmaal op de kamer zien we een verse bos bloemen naast de tv staan, gerbera’s (toevallig ook nog mijn lievelingsbloemen). Lief toch!?

Morgen rijden we naar Vancouver voor (jammer genoeg) de laatste twee dagen van deze reis.

1. Rob &Anja:
    17 september 2019
    Erg veel watervallen heeft dit prachtige land