Dag 12 - Campbell River (Vancouver Island)

10 september 2019 - Campbell River, Canada

Omdat we de veerboot van 11.00 uur naar Vancouver Island (VI) willen halen, gaan we vandaag weer op tijd op pad. Met een bijna lege tank was het even stressen omdat we geen tankstation konden vinden, maar het is gelukkig goed gekomen. De rit van 1,5 uur over de ‘Sea to Sky Highway’ is wederom schitterend!

We komen om 10.00 uur bij de ferry, kopen een ticket en sluiten aan in de rij. Even na elven mogen we de ferry oprijden. We parkeren de auto en lopen naar boven. We gaan vooraan in de boot zitten. Hier hebben we een weids uitzicht over de oceaan voor ons. De stoelen helemaal vooraan zijn allemaal gereserveerd door tassen en jassen, geen mensen te zien. Net handdoekje leggen bij het zwembad. Als de mensen er 15 minuten hebben gezeten is het lang. De overtocht duurt en kleine twee uur. Als we aankomen bij VI moeten we nog 1,5 uur rijden voordat we bij ons hotel zijn. Voor het eerst deze reis zien we geen bergen om ons heen. Het is redelijk vlak en met af en toe een paar heuvels. Als we even afslaan om iets te eten, zien we nog een hert lopen langs de weg in het dorp.

Wanneer we bij ons hotel zijn en de kamer binnenkomen, worden we direct overrompeld door het prachtige uitzicht over de inham van de Pacific Ocean. John ziet meteen een zeehond zwemmen, dat beloofd wat voor de komende dagen!

We rijden het dorp in om te kijken waar we morgenochtend vroeg moeten zijn voor de Grizzly excursie. Check!

Daarna snel even onze voorraden aanvullen in de supermarkt. Vervolgens rijden we terug naar ons hotel. Onder het genot van een borrel genieten we van de het topuitzicht. Op een gegeven moment zien we in de verte dolfijnen zwemmen, maar ik krijg ze helaas niet goed op de foto.

Ik heb John voor zijn verjaardag een goede verrekijker kado gegeven en daar hebben we nu veel plezier van! We zitten steeds over het water te turen of we iets zien! Dat maakt het juist zo leuk, je weet niet of en wat je gaat zien! Tussendoor eten we heerlijke Japanse en Chinese hapjes totdat de zon onder gaat.

1. Rob &Anja:
    11 september 2019