Dag 10 - Whistler

8 september 2019 - Whistler, Canada

Vandaag zitten we om 9.00 uur in de auto, tank helemaal vol en off we go.

Na een uur zien we langzaam de omgeving veranderen van hoge bergen met veel groen, naar heuvels die geel dor en droog zijn. Het lijkt een beetje op het westen van Amerika. Bijzonder om te zien hoe dit landschap zo snel kan veranderen. Overigens ziet het allemaal wel super mooi uit. Halverwege de rit rijden we weer de groene hoge bergen in. Ik probeer foto’s te maken vanuit de auto, maar dit lukt natuurlijk niet zo goed.

Ook regent het al bijna de hele tijd. Aan de ene kant lekker dat we vandaag in de auto zitten, maar aan de andere kant is het ook niet lekker rijden voor de chauffeur in de regen en daarnaast is het uitzicht ook beperkt door de wolken. Maar desalniettemin zitten we de hele rit weer te genieten van de omgeving.

We rijden door enorme bergpartijen, via haarspeldbochten omhoog en weer naar beneden, langs prachtige rivieren en grote meren. Ondanks dat het een lange rit is vandaag, hebben we genoeg moois om naar te kijken onderweg.

Om 15.00 uur komen we aan in Whistler en checken in bij ons hotel. We willen even de finale van US Open af willen kijken, maar dat ‘even’ wordt ruim 2 uur omdat we graag willen zien wie deze finale wint.

Daarna lopen we het centrum van het gezellige dorp in om wat te eten. Whistler is een van de grootste skigebieden in Noord-Amerika en in 2010 vonden in Whistler en Vancouver de Olympische Winterspelen plaats. Alles ziet en hier spic en span uit. We poseren nog even voor de olympische ringen. Morgen hopen we we met de gondel omhoog te kunnen, als het weer tenminste goed is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl