Je kan de boom in!

8 september 2023 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Dag 7

Het is best lekker wakker worden als je de deur open doet en je hoort en ziet de rivier met de bergen op de achtergrond. We maken ons rustig klaar voor een nieuwe dag in het park.

Als eerste stoppen we bij “Hospital Rock”, een heilige plek voor lokale indianenstammen wiens voorouders hier leefden en stierven. Op de rots zijn nog archeologische tekeningen te zien.

Hierna rijden we helemaal naar boven in het park, dit duurt ruim twee uur. Onderweg halen we nog ergens koffie en dit keer gaat het zonder knoeien! We maken eerst een korte en makkelijke wandeling langs een aantal sequoia’s en blijven ons verbazen over deze gigantische reuzen. Er ligt ook een sequoia waar je helemaal doorheen kunt lopen. Wel grappig om een keer door een boom heen gelopen te hebben. ✅

Er is nog een panoramapunt waar we naartoe willen, maar ik hoor een ranger zeggen dat deze weg tot zeker 14.00 uur is afgesloten. Daar gaan we niet op wachten. We doen nog een andere hike, die - je verwacht het niet - natuurlijk weer behoorlijk zwaar is. Eerst lopen we fluitend een heel stuk naar beneden diep de bossen in, totdat we weer omhoog moeten. Dan verandert het fluiten in hijgen. Wat een opluchting als we de parkeerplaats zien.. met de wandelingen van de afgelopen dagen in de benen, zijn we blij dat we er zijn!

We stappen weer in de auto en rijden naar een picknickplek naast een meer. Daarna besluiten we om terug te rijden, het is nog een behoorlijk stuk terug over de bochtige wegen door de hoge bergen.

Maar we hebben nog één stopje te gaan: “Tunnel log”. Hier kun je met de auto door een boom heen rijden. John rijdt en ik sta hem op te wachten als hij door de boom heen komt rijden. 📷 ✅

Dan rijden we door naar ons hotel en daar aangekomen nemen we meteen een duik in het zwembad, heerlijk na zo’n dag met dit warme weer!  Als we zijn uitgezwommen lopen we nog even naar de rivier achter ons hotel. Ik zie een schommel hangen, die pik ik ook nog even mee, figuurlijk natuurlijk.

Na na de middagborrel en een frisse douche gaan we weer eten bij hetzelfde restaurant als gisteren. Het meisje van de bediening herkent ons meteen en vraagt of wij dezelfde fles wijn als gisteren willen. Goed plan! We hebben weer heerlijk gegeten en de doggyfles gaat weer mee naar huis, waar we het laatste glas opdrinken op ons balkon.

Morgen weer naar een nieuwe plek!

1. John Mulder:
    8 september 2023
    Wat kan ze schrijven he!!!!
  2. Rogier:
    8 september 2023
    Zeker John, leuk om te lezen allemaal!
  3. Winny:
    8 september 2023
    Weer mooie ervaring opgedaan! Ziet er prachtig uit met die bomen.
  4. Sandra:
    8 september 2023
    Is je stappenteller al in de war ;) 'Deze week was het aantal stappen meer..'
    Schitterende foto's, leuk ook die met jullie samen.
  5. Aimée:
    8 september 2023
    Wat een levendig verslag van deze dag weer. Simon en Aimée
  6. Carlijn:
    11 september 2023
    Heerlijk meekijken zo met jullie. Het klinkt geweldig allemaal, keihard van genieten samen!! Xx