Drie sterren

1 september 2023 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Dag 1 - vertrek naar Los Angeles

Eindelijk is het zover, we gaan weer naar Amerika! Jeehaah! Terug naar waar we 11 jaar geleden voor het eerste voet hebben gezet op Amerikaanse bodem: het Zuidwesten. Een aantal plekken waar we toen ook zijn geweest gaan we nog een keer bezoeken, gewoon om dat het er zo ontzettend mooi was en we meer willen zien! Andere plekken slaan we over en natuurlijk zijn er deze roadtrip zeker ook een aantal nieuwe plekken die hoog op onze verlanglijstjes staan!

Het is geen verrassing dat ik twee uur voordat ik mijn wekker heb gezet, wakker wordt, maar daardoor kon ik wel lekker relaxed alles in orde maken voor vertrek. De taxi is gelukkig op tijd en op Schiphol loopt ook alles gesmeerd. Iets later dan gepland gaan we de lucht in.

Halverwege de vlucht loop ik naar achter om iets te drinken te halen. Een hele aardige steward helpt mij en vraagt naar onze plannen. Enthousiast begin ik te vertellen over onze roadtrip. Zijn partner woont in de buurt van LA dus hij kent de regio vrij goed. Ik vraag hem wat tips over het eerste stuk van onze route morgenochtend. Ik schrijf alles op een stukje papier en loop weer terug naar onze stoelen. Eenmaal terug bij onze stoelen zitten John en ik te kletsen we komen in een ‘ik weet zeker dat ík gelijk heb gesprek’ over waar we voor het eerst een beer hebben gezien. Gaat natuurlijk nergens over, maar er komt meteen een weddenschap uit voort. Ik ben zo zeker van mijn gelijk, dat ik inzet op een etentje in een sterrenrestaurant. Hij zegt dat we alle reizen een beer hebben gezien, en ik zeg, nee ik weet het zeker, dat dit pas tijdens onze tweede reis was. Stom van hem natuurlijk, maar - misschien heel soms tijdens het bepalen van de route heeft hij gelijk - zou hij inmiddels toch ook moeten weten dat ik 99 van de 100 keer gelijk heb. Hij mag straks zijn nederlaag zelf incasseren als hij de reisverhalen van onze eerste trip naar Amerika gaat lezen. En ik, ik ga alvast bedenken waar ik wil gaan eten!  ⭐️⭐️⭐️

Na een rustige vlucht van 11 uur landen we in LA. We lopen naar de douane waar het zoals altijd behoorlijk druk is. We stellen ons in op een lange wachtrij, maar na 25 minuten gaat er een extra balie open en zijn we er rap doorheen. Dan koffers ophalen en met de shuttlebus naar de huurauto. We mogen er een uitkiezen en John kiest voor de Nissan Armada V8. In een half uurtje rijden we over de drukke snelweg naar ons motel. Dan snel even wat inslaan bij de supermarkt, daarna een snelle hap bij de Mac om vervolgens ons hotel weer op te zoeken. Het is nu 5.00 uur in Nederland, we zijn behoorlijk moe van de lange reis, maar we zijn er eindelijk! Morgenochtend vroeg beginnen we meteen aan onze roadtrip, zin in!

1. Carlijn:
    Geniet ervan lieverds!!!
  2. Els Koppers:
    2 september 2023
    Wat een heerlijk vooruitzicht en wat leuk dat ik weer met jullie “mee kan reizen”.
    Ik kijk uit naar de rest van je verhalen.
    Geniet er enorm van en heel veel liefs.
  3. Martin Hooimeijer:
    2 september 2023
    Wat leuk dat ik mag meelezen
    Heel veel plezier
    Geniet van jullie reis
  4. Julischca:
    2 september 2023
    Meelezen doe ik graag. Ik wens jullie allegoeds en moois in deze vakantie. Knuffel.
  5. Jeroen:
    2 september 2023
    Heel veel plezier saampjes en Ik ken dat gevoel van altijd gelijk hebben 🤪🤪🤪
  6. Winny:
    Fijne reis!
  7. Renée:
    2 september 2023
    Wat heerlijk om weer van jullie verhalen te mogen genieten. Heel veel plezier. En ben benieuwd wie er gewonnen heeft🐻
  8. Eetje:
    2 september 2023
    Super leuk om weer met jullie op reis te gaan en uiteraard heb jij gelijk! Kan je Jeroen verwijderen uit de groep, die kraamt onzin uit 😉 Heel veel plezier allebei 💕
  9. Thea en Theo:
    2 september 2023
    Heel erg leuk om jullie reisverhalen weer te lezen.
    Fijne vakantie heel veel plezier en geniet ervan. 😘
  10. E.Vianen-v d Wal:
    2 september 2023
    Fijne vakantie en ik ga genieten van jullie verhalen
  11. Aimée:
    2 september 2023
    Fijn, om er weer bij te mogen zijn!