Onderweg naar Atlanta

1 september 2017 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Dag 1

Ik word wakker en kijk meteen hoe laat het is; 5.45 uur. Nog veel te vroeg maar meteen maakt mijn hart een sprongetje: vandaag ga we weer naar Amerika! Het duurt nog wel even tot mijn wekker gaat, maar ik ben klaarwakker. Ik pak mijn telefoon, open wat nieuwsapps, fb en vervolgens mijn mail, waar normaal gesproken 's morgens alleen maar nieuwsbrieven met allerlei onzinnige aanbiedingen (waar ik toch nooit gebruik van maak) inzitten, staat er een mail van Delta tussen. Tot mijn schrik staat er in de mail dat onze vlucht 4 uur vertraagd is. Als ik in de KLM app kijk, zie ik hier niets afwijkende staan. Raar. Ik stap mijn bed uit en probeer KLM te bellen. Het duurt even voor ik iemand aan de lijn heb. Ze bevestigd de vertraging. Balen. John is inmiddels ook wakker. Ik bel mijn moeder want ze zouden om 8 uur vertrekken. Het is 7.30 uur en ze zijn al bijna klaar om te vertrekken. Ze kunnen dus nog even wachten. Vlak daarna krijg ik weer een mail van Delta. Onze vlucht is volledig geannuleerd. Okay. Stress. Ik bel meteen weer met KLM. De aardige dame kom met het goede nieuws dat we met een andere vlucht om 17.00 uur mee kunnen. Waar we eerst baalden van 4 uur vertraging zijn we nu opgelucht dat we toch vandaag nog weg kunnen! Awesome!

Afijn een paar uur later dan gepland komen Rob en Anja bij ons aan. Even nog een kop koffie en daar gaan we dan toch op weg naar Schiphol.

Binnen no time zijn we al voorbij de douane. Beetje shoppen en dan de hoogste tijd voor een drankje. Proosten op ons komende avontuur! Even na 17.00 uur is het ready for take off. De vlucht duurt ruim 8 uur.

Ik begin meteen maar met een film van 3 uur. Tussendoor een drankje en best lekker eten. John ligt na 3 uur te slapen. Eigenlijk moet ik naar de wc maar wil hem niet wakker maken. Dan begin ik maar met typen van onze blog om de tijd te doden.

We hebben een prima vlucht. Als we landen is het in Nederland 2 uur 's nachts en in Atlanta 20.00 uur. Of zoals in Amerika aangeduid: 8 p.m.

We moeten eerst de douane nog door, dit gaat zowaar "snel" en na ruim een uur zijn we aan de beurt. Een hele aardige douanier helpt ons. Hij maakt zelfs grapjes en vindt dat ik een hele stoere achternaam heb hahaha. Dan de huurauto ophalen. Alles loopt gesmeerd! Eenmaal bij het hotel aangekomen is het 4.30 uur (Ned. tijd).

We zijn bijna een etmaal op de been en zijn behoorlijk moe.

Nu nemen we afscheid van de Europese tijd door onze klokjes op Amerikaanse tijd zetten. We zetten de koffers op de kamer en nemen in de bar van het hotel nog een slaapmutsje om te vieren dat we er eindelijk zijn! Daarna gaan we lekker slapen!

Morgen fris en fruitig aan ons nieuwe avontuur beginnen!

Let's make some new memories!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Julischca:
    2 september 2017
    Lieve Claudia en John, wat heerlijk om straks, na een goeie nacht, aan jullie vakantie-avontuur in Amerika te beginnen.
    Heel veel plezier saampjes ‍♀️.
  2. Aimée:
    2 september 2017
    Hoi, gelukkig is de vlucht uiteindelijk goed gekomen! Ik hoop dat jullie je snel kunnen aanpassen aan het tijdverschil. Het schijnt dat water drinken daarbij helpt. Dat zal echter wel vervangen worden door een ander mixje haha!
  3. Rob &Anja:
    2 september 2017
    Gelukkig, fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad ,het genieten kan beginnen, dikke knuffel!
  4. Nicole:
    Hi Clau en John,
    Ik ben benieuwd waar de reis verder heen gaat. Geniet ervan!
    Groetjes Nicole
  5. Carlijn:
    2 september 2017
    Ja Master Splinter dat is heel stoer natuurlijk haha! Fijn dat het allemaal zo gesmeerd liep, ik ben heel benieuwd naar wat jullie gaan beleven! Xx
  6. Rogier:
    2 september 2017
    Goed verhaal Claudia. Fijn dat jullie er zijn; ik kijk uit naar de volgende verhalen!
  7. Ria van elk:
    Hoi Claudia en John.

Wat een geluk dat jullie nog dezelfde dag konden vliegen, en wat zal je gebaald hebben. Nu beginnen aan het avontuur en heel veel plezier samen.
  8. Monique:
    2 september 2017
    Wat fijn dat het toch nog gelukt is op de zelfde dag te vliegen en dat verders alles voorspoedig ging. Heel veel plezier samen op jullie nieuwe avontuur - ben benieuwd naar jullie verhalen.
  9. Petra:
    Hoi Claudia en John
    Wat leuk om wat van jullie te horen,heel veel plezier en geniet van jullie reis groetjes van ons allemaal uit Rijnsburg
  10. Malti:
    4 september 2017
    Hoi Claudia en John,
    Fijn dat jullie toch nog op dezelfde dag konden vliegen.
    Geniet van jullie vakantie.
    P.s. heel leuk geschreven Clau