Dag 10 & 11 - Natchez & Clarksdale, Mississippi

11 september 2017 - Clarksdale, Mississippi, Verenigde Staten

Na twee nachten New Orleans gaan we weer naar de volgende plek. We zitten rond 9.00 uur in de auto. De rit duurt incl. Koffie-, plas- en rookpauze zo'n 3,5 uur. Als we aankomen in Natchez kunnen we nog niet inchecken.

Dus we rijden even het stadje in. Het is uitgestorven, waarschijnlijk omdat het zondag is en geen hoogseizoen meer is. We gaan ergens lunchen en rijden daarna terug naar het hotel om de koffers even op de kamer te zetten. Vies hotel, bah!

We hebben gezien dat er een casino is en besluiten daar een paar uurtjes door te brengen. We winnen niets maar hebben ook niet heel veel uitgegeven en na een uur of 3 houden we het voor gezien. We gaan ergens wat eten. Ook vies, bah! Na het eten gaan we terug naar het hotel, beetje tv kijken.

De volgende ochtend zijn we blij dat we weer verder kunnen. Nou ja, 1 dag moet de minste zijn, dat is waarschijnlijk deze. Geeft niets. Was na 2 drukke dagen New Orleans ook wel even lekker, beetje rustig aan doen.

Na een simpel ontbijtje zitten we rond 9.00 uur weer in de auto. 4 uur rijden naar onze volgende bestemming: Clarksdale. Het stadje waar de blues een belangrijke rol speelt. We hebben hier een heel gave overnachting in een zogenaamde "Shack Up".

Wanneer we aankomen maakt het onze verwachtingen meer dan waar; het is hier echt super gaaf!! Ons huisje, genaamd "biscuit" is ook zo leuk! Het ziet er allemaal oud en afgedankt uit, maar het is wel super netjes en schoon!

Bij het inchecken mogen we een gitaar meenemen. Ziet er leuk uit voor de foto, zegt de aardige dame achter de receptie. Jammer genoeg kunnen we allebei geen gitaar spelen, maar we nemen m toch mee! Aangekomen bij ons huisje gaan we op onze veranda zitten. We hebben nog lunch bij ons, dus die eten we lekker op terwijl we genieten van deze fantastische plek!

Clarksdale is de geboorteplaats van de muzikanten Sam Cooke en Ike Turner en van de legendarische bluesspelers Muddy Waters, John Lee Hooker, en Big Jack Johnson. Clarksdale wordt gezien als de geboorteplaats van de Blues. In Clarksdale bevindt zich o.a. de Ground Zero Blues Club (mede opgericht door acteur Morgan Freeman). In Clarksdale ligt ook "the Crossroads" waar volgens de legende Robert Johnson zijn ziel aan de duivel zou hebben verkocht om de blues te kunnen spelen. Hier rijden we natuurlijk langs om een foto te maken.

's Middags rijden we even het stadje in. Eerst langs het Visiter Center. Ik loop naar binnen en er komt meteen een herder (kruising tussen Mechelaar en Duitse herder) naar me toe lopen. De dame roept de hond meteen terug maar ik zeg dat het niet erg is en dat ik zelf ook een herder heb. We kletsen wat en ze vertelt wat er vandaag te beleven is. Dat is niet zo veel (maandag). We rijden naar de de Ground Zero Club, maar deze blijkt gesloten. Jammer maar niets aan te doen. We rijden langs de supermarkt, slaan wat drankjes in, rijden terug naar ons huisje en gaan lekker op onze veranda zitten. Wat een topplek!!!

Begin van de avond lopen we naar een kroeg naast ons "park", hier is live muziek. We komen binnen en bestellen een drankje. De man achter de bar zegt dat we pizza kunnen eten, de dozen staan verderop op een tafel. We hebben keuze uit 6 pizza's.

Net als we zitten begint de zanger te spelen. Het klinkt wel goed, maar het is wel sombere muziek. Na een tijdje besluiten we om weg te gaan. We gooien fooi in de "tipbox" en lopen naar buiten. Bij ons park zit ook een kroeg met podium, we gaan daar nog even kijken, maar hier zit helemaal niemand. Wel jammer want het ziet er te gek uit binnen. Maar ook niet heel erg, we hebben tenslotte zo'n superhuisje, ook zonde om daar niet te zitten. We lopen dus terug, zetten koffie en drinken daarna nog een paar drankjes. Op de IPad onze eigen favoriete muziek. Ondertussen wordt het langzaam donker. Op het terrein branden overal lampjes voor de huisjes. One place w'll never forget!

1. Ria van Elk:
    12 september 2017
    Jammer dat het 1 dag minder was, maar tot nu toe hebben jullie het fantastisch getroffen met jullie verblijven.
  2. Rogier:
    12 september 2017
    Zo, weer even bij gelezen. Ik liep een dagje achter. Mooie verhalen en leuk om te zien dat jullie zo veel ondernemen en echt wat zien van de plaatsen waar je komt. Top!
  3. Simon:
    12 september 2017
    Wel heel leuk om langs de wortels van de popmuziek te reizen. Ik ben wel jaloers op jullie.