Savannah, Georgia

3 september 2017 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Dag 3 - Savannah

Nadat we allebei als een blok in slaap zijn gevallen ben ik om 5.00 uur echt klaarwakker. John slaapt nog lekker.

Na een uurtje ga ik eruit en spring onder de douche. John daarna. Als we ontbeten hebben pakken we onze koffers weer in en verlaten het hotel. We rijden vandaag naar Savannah. Dit is de oudste stad van de staat Georgia.

John kan niet wachten om een paar uur te rijden in onze huurauto. Toen we de auto op gingen halen, kwamen we in de parkeergarage waar een dame tegen ons zei: you can pick any car you like in this section. Dat is niet verkeerd. We kiezen een zilveren Nissan Rogue. Als we eenmaal rijden en naar de km stand kijken, staat er nog maar 2000 mijl op. Spiksplinter nieuw dus.

We zitten vrij snel op de interstate. Het uitzicht tijdens de rit is niet zo spectaculair als de bij onze vorige roadtrips. De rit duurt ongeveer 3,5 uur en we zien de hele rit aan beide kanten van de weg alleen maar bomen. Na een uur stoppen we even om een kop koffie te drinken. Wanneer we om 12.00 uur bij ons hotel aankomen kunnen we helaas nog niet inchecken. We laten onze koffers achter in het hotel en rijden naar de stad. We hebben gezien dat er een trolley door de stad rijdt, hop on hop off. Lijkt ons een handige manier om in een korte tijd veel van de stad te zien. De chauffeur zit de hele weg te babbelen en vertelt veel over de stad en de geschiedenis. Het is echt een hele mooie en gezellige stad.

Door de Amerikaanse Antebellum-architectuur met plantages en landhuizen, de lange geschiedenis, zuidelijke charmes en gastvrijheid is Savannah een populaire toeristenstad. Het centrum bestaat uit meer dan twintig oude pleinen met allemaal een eigen rustieke sfeer.

Ook prachtig zijn alle eiken door de hele stad met Spaans mos in de takken.

Bij onze eerste hop off komen we in een gezellig straatje met allemaal restaurants. We gaan ergens zitten waar 2 muzikanten live muziek ten gehore brengen.

Naast ons komen 5 donkere dames op leeftijd zitten, allemaal in het wit gekleed. Wanneer de band even pauze neemt en er een band met met soulmuziek wordt gedraaid, loopt een van de dames naar voren en gaat in haar eentje dansen waar het podium is. De andere 4 dames zingen en bewegen mee met hun armen. Mooi om te zien.

Naast het terras stopt een - hoe zal ik het noemen - bijzondere auto. De eigenaar, een oude man, stapt uit en geniet van alle aandacht van de mensen die stoppen om naar zijn kunstwerk te kijken.

Na het eten stappen we weer op de trolley. Onze volgende stop is de Riverside.Heel gezellig met hier ook weer genoeg plekken waar je wat kunt eten of drinken. We slenteren rustig door de straat en genieten van het mooie uitzicht.

Het is trouwens best warm, zo'n 30 graden.

We zien een prachtige radarboot liggen. Hier gaan we later tijdens onze reis op meevaren, over de Missisippi. Na een tijdje lopen we weer terug naar de trolley die ons terugbrengt naar de laatste halte.

We rijden terug naar ons hotel, en voordat we inchecken rijden even langs de supermarkt. Onder het genot van een drankje even relaxen in de koele hotelkamer.

We moeten ook nog wat eten maar hebben eigenlijk niet heel veel trek en al helemaal geen zin om uitgebreid te gaan eten. Na even te hebben rondgereden gaan we bij Burger King snel iets eten. Daarna terug naar ons hotel. We zijn allebei weer bekaf. Zal nog steeds de jetlag zijn. We liggen dus alweer vroeg te slapen.

1. Rogier:
    4 september 2017
    Leest weer lekker weg Claudia. Mooie dag zo te zien; ik ben benieuwd naar de foto's!
  2. Ria van Elk:
    4 september 2017
    En wederom een bezienswaardige dag achter de rug. Hopelijk is de vermoeidheid nu snel voorbij.
  3. Rob &Anja:
    4 september 2017
    Zo zeg, wat een leuke dag, de foto's zeggen genoeg xxx
  4. Simon:
    4 september 2017
    Weer heel wat mooie ervaringen. Weer eens wat anders dat Death Valley .