Vertrek naar Calgary

30 augustus 2019 - Calgary International Airport, Canada

Vrijdag 30 augustus 2019

Nadat ik ruim een jaar gelden ben begonnen met de voorbereidingen is het eindelijk zover, we gaan naar Canada!!! 😀We staan allebei te trappelen om weer aan een nieuw avontuur te beginnen.

Heel toevallig vliegen Jeroen en Edith en half uur eerder dan wij (naar Bali) dus we gaan gezellig met zijn vieren naar Schiphol, we worden weggebracht door Jeroen zijn vader. Na het droppen van de koffers en de douane is het tijd voor een ontbijt, shoppen en daarna een drankje om te proosten op onze vakanties.

Dan is het tijd om afscheid te nemen en ons te begeven naar onze blauwe vogel voor een vlucht van 9 uur naar Calgary.

Eenmaal aangekomen na een rustige vlucht gaan we als Speedy Gonzalez langs de douane. Maar we juichen te vroeg. Als we eerst bij een apparaat allemaal douane-achtige dingen moeten invoeren, lopen we door, naar het volgende checkpoint. De dame daar wijst een kant op en we lopen door. We zeggen nog tegen elkaar, dat gaat veel sneller dan in Amerika. Maar dan, als we er bijna doorheen zijn, worden we staande gehouden. Een knappe douanier stelt ons heel veel vragen en we moeten ons vervolgens melden bij een ander loket voor een vervolg-onderzoek. We kijken elkaar lachend aan, wat is dit nu weer? Ik kijk om me heen en zie allerlei ‘normale’ mensen zitten die er ook zijn uitgepikt. Na een minuut of 10 moeten we naar een andere balie lopen. Onze koffers en tassen moeten open en alles wordt grondig doorzocht. We staan daar heel relaxed want we hebben niets te verbergen. Nadat hij daar ook achter is gekomen, worden we vrij gelaten.

We lopen door naar de huurauto. Ook dit gaat als een speer. Binnen 10 minuten zitten we in onze Mitsubishi Outlander. Na wat opstartproblemen met ‘Maps’ kunnen we daarna snel naar ons hotel rijden. Omdat we morgen vroeg willen gaan rijden, gaan we vanmiddag meteen boodschappen halen bij een mega grote supermarkt in de buurt. Daarna nog even wat inslaan bij de liquorstore en terug naar t hotel. Ik ben echt helemaal total loss. We gaan daarom snel ergens wat eten. Naast ons hotel zit een leuk restaurant en we hebben daar heerlijk gegeten. Dan weer teug naar t hotel, lekker douchen en naar bed. Het is in Calgary 19.30, in Nederland 3.30 uur. Morgen gaat t echte avontuur beginnen. Bij het inchecken bij t hotel, heb ik gevraagd of iemand toevallig bearspray had achtergelaten en we hebben geluk, ze hebben er één. We kunnen dus veilig op pad morgen!

1. Audrey:
    Veel plezier!
  2. Renée:
    31 augustus 2019
    Weer genieten van jullie verhalen.
  3. Rob &Anja:
    Fijne dag 😘
  4. Sandra:
    Een nieuw avontuur!
    Veel plezier 😘😘
  5. Monique:
    31 augustus 2019
    Weer een prachtig land, veel plezier samen en op naar mooie belevenissen!
  6. EstherB:
    Fijne reis!!
  7. E.Vianen-v d Wal:
    Heel veel genieten!
  8. Thea en Theo:
    31 augustus 2019
    Hi Claudia en John dat wordt weer een spannende reis leuk om jullie te volgen en de reisverhalen te lezen.
    Wij gaan dinsdag nog 2 wkn naar Portugal
    Heel plezier en geniet ervan
    Lieve groetjes Thea en Theo