Dag 2 - Banff

31 augustus 2019 - Banff, Canada

Nadat ik vannacht ongeveer ieder uur wakker ben geworden en iedere keer dacht, het is ochtend, was het om 4.15 uur echt gedaan met slapen. Zelfs John was klaarwakker. We zijn rustig opgestaan en hebben ontbeten op onze kamer want t hotelontbijt was pas vanaf 7.00 uur. Om 6.45 uur zitten we in de auto en na 1,5 uur rijden komen we aan in Banff National Park.

We rijden meteen door naar de Banff Gondola, maar het regent en onweert dus helaas gaat de gondel niet naar boven. We drinken een kop koffie en gooien de planning om. We rijden als eerste naar de Bow Falls, een mooie waterval vlakbij het dorp. We lopen een klein stuk dichterbij, maar t regent redelijk hard dus we zitten snel weer in de auto. Daarna rijden we naar Hoodoos Viewpoint, smalle rotsformaties die iets weghebben van mensen. Ook hier weer prachtig uitzicht!

Daarna rijden we naar Lake Minnewanka. Een mooi blauw meer, maar zonder regen was dit nog mooier geweest denk ik. Ook veel leuke plekken om te picknicken, maar helaas moeten we vanwege het weer in de auto eten 😏

Hierna rijden we naar Vermilion Lakes. Deze meertjes in moerassig land staan bekend om de wilde dieren, maar die zijn nergens te bekennen helaas.

Onderweg komen we langs de grote letters van BANFF waar je een foto kunt maken. We zijn niet de enigen met dat plan, er staat een kleine file. Maar nadat een aantal Chinezen voor ons 36 foto’s hebben gemaakt zijn wij aan de beurt.

Dan zien we af en toe heel voorzichtig een stukje blauwe lucht. We besluiten om het toch nog een keer te proberen bij de gondel en niet voor niets. Hij is open. Alleen is de parkeerplaats vol. Er zit een parkeerplaats vlakbij die bij een hotel hoort, we moeten hier betalen maar zetten toch maar de auto daar neer.

We kopen 2 tickets voor de gondel en kunnen meteen mee naar boven. De rit duurt 7 minuten en de gondel brengt ons naar een hoogte van 3000 meter. We komen door een dikke wolk, maar daarna hebben we beter zicht.

Eenmaal uitgestapt maken we een leuke wandeling naar een nog hoger gelegen, voormalig in gebruik zijnde weerstation. We hebben links en rechts prachtige uitzichten de vallei in. Adembenemend mooi (adembenemend ook door de hoogte en de vele trappen). Op de terugweg begint het weer te regenen, dus we lopen snel terug. Binnen gaan we lunchen in een gezellige bistro. We krijgen een tafeltje naast een raam. Als we gaan zitten hebben we geen uitzicht door de wolken, maar nog geen half uur later zijn de wolken verdwenen en zitten we te lunchen met een werkelijk fantastisch uitzicht. Na de lunch lopen we nog langs een tentoonstelling en daarna nemen we de gondel weer naar beneden.

Hier regent het heel hard en we zijn behoorlijk doorweekt na een wandeling van 10 minuten. Het is mooi geweest voor vandaag en we zoeken ons hotel op. Lekker de natte kleren omruilen voor een droog pak en even relaxen met een drankje, de foto’s bekijken en mijn blog schrijven. Als ik om 18.00 uur bijna in slap val, zegt John dat we eruit moeten. Hij heeft gelijk, als we nu in slaap vallen, komen we niet van de jetlag af. We lopen door het gezellige dorpje en gaan af en toe een winkeltje in. Om 20.00 uur zijn we weer terug bij ons hotel. Eigenlijk hebben we niet echt trek, maar we besluiten samen 1 pizza te nemen die we op onze hotelkamer opeten. Daarna lekker slapen.

Ondanks de regen hebben we vandaag genoten van de overweldigende mooie natuur hier!

1. Rob &Anja:
    1 september 2019
    Jammer van de regen,slaap lekker💋
  2. Sandra:
    Mooie foto’s!
  3. Aimée:
    1 september 2019
    Ik heb even gekeken op maps en de bijbehorende foto's van Hoodoos ( Banff national park) zijn prachtig en indrukwekkend. De dieren houden vast ook niet van regen! Liefs!
  4. Wietse Igesz:
    2 september 2019
    Het ziet er prachtig uit. Jaloers!