Sequoia National Park

7 september 2023 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Dag 6

Op naar de volgende bestemming: Sequoia National Park. We zitten weer op tijd in de auto en halverwege stoppen we bij McDonalds voor een kop koffie met een lekker chocoladekoekje erbij. We delen de koffie, want een small is al best wel groot. Als ik het laatste hapje van mijn koekje bij John in zijn mond wil stoppen, valt ie uit zijn mond, ik probeer hem te vangen en sla daarbij de volle beker cappuccino uit zijn hand, over zijn schone lichtblauwe broek en shirt, oeps sorry liefie 🙈. Hij heeft geen zin om een droge broek uit zijn koffer te pakken, dus dan maar met een nat pak de auto in. Rond 13.00 uur komen we aan bij ons hotel. We vragen of we al kunnen inchecken en een hele aardige dame vertelt dat onze kamer al klaar is. Top, kan John zich even omkleden en ik de was doen in de badkuip.

Ik plaats snel even mijn verslag en foto’s van de afgelopen twee dagen en we rijden door naar het park. We stoppen bij het Visitor Center en krijgen van een ranger een aantal tips voor onze 1,5 dag in het park.

We rijden het park in en we klimmen over de vele haarspeldbochten omhoog het park in. Onderweg stoppen we nog even om te picknicken en daarna rijden we door na onze eerste bestemming: de General Sherman Tree. Met een hoogte van 83,8 meter, een diameter van 11,1 meter, een geschat stamvolume van 1487 kubieke meter en een vermoedelijke ouderdom van 2300 tot 2700 jaar behoort deze gigantische boom tot de grootste en oudste levende wezens, gemeten naar volume is het de grootste boom ter wereld. Indrukwekkend om te zien! Korte en leuke maar ietwat zware wandeling (door het hoogteverschil) waar nog een aantal andere grote sequoia’s te zien zijn.

Hierna rijden we door naar Moro Rock. Dit is een granietkoepel waarvan de top van de rots op 2050 meter boven zeeniveau ligt en 75 meter boven het omliggende gebied uit steekt. Je kunt over de rots helemaal naar de top lopen via een trap van bijna 400 uitgehakte treden. Ook best pittig weer, maar zo gaaf. Helemaal boven hebben we 360 graden uitzicht over de vallei, spectaculair!

Nadat we alle uitzichten in ons hebben opgenomen en een aantal foto’s hebben gemaakt, lopen we weer naar beneden. Met de trappen in de benen gaan we lekker in de auto zitten, op weg naar ons hotel. Nog even wat boodschappen gehaald in het dorp en dan is het tijd voor een lekker drankje op ons balkon met zicht op de rivier. Naast ons hotel zit een restaurant waar we een hapje gaan eten, ook weer met zicht op de rivier, niets te klagen hier! 👌

1. E.Vianen-v d Wal:
    7 september 2023
    Wel fantastisch om te zien jullie klimmen wat af toppertjes
  2. Erika:
    14 september 2023
    Leuk allemaal Clau en John.!
    Ik ben bij dag 6 dus moet nog even door lezen.😃😘