Dag 9 - Wells Gray

7 september 2019 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

We hebben besloten het vandaag iets rustiger aan te doen, dus we staan wat later op dan normaal. Tijdens het ontbijt bedenken we wat zullen gaan doen. We willen ergens heen, maar dat ligt helemaal boven in het park en is bijna twee uur rijden, en dan ook nog terug. Hebben we geen zin in met dit mooie weer. De zon is volop aanwezig en de temperatuur vraagt om een korte broek. We besluiten toch een wandeling te gaan doen vandaag. Zoals John zijn nieuwe lijfspreuk luidt: een dag niet gewandeld is een dag niet geleefd 😜

We gaan naar Moul Falls. Deze waterval is 35 meter hoog en de enige waterval in het park waar je achterlangs kan lopen. Vanaf de parkeerplaats is het ongeveer een uur lopen. Het eerste stukje is simpel maar het tweede stuk is een erg leuk en een stuk uitdagender. Smalle paadjes, rotsen, stenen, boomstronken, links, rechts, omhoog, omlaag. Heel steil naar beneden. Zo steil dat ze er aan het eind maar een trap hebben aangelegd. Als we boven aan de waterval staan en we kunnen naar beneden kijken, zien we daar hele kleine poppetjes staan. We dalen verder af helemaal naar beneden. Daar kunnen we helemaal achter de waterval langs lopen. Het is een heel smal pad en behoorlijk glibberig. Het komt uit in een grot. Vlakbij en achter de waterval is het koud, winderig en nat, maar zo onwijs gaaf om erachter langs te lopen! Bijzondere plek weer hier! We kijken onze ogen uit en maken een aantal foto’s. Ook gaan we allebei nog een keer achter de waterval staan. In een paar seconden zijn we allebei kletsnat. Mijn mascara zit op mijn kin, maar gelukkig heb ik al verkering.

We beginnen weer aan de wandeling terug. Na een klein uurtje lopen, zijn onze kleren nog steeds niet droog, maar dat mag de pret niet drukken! Wat een gave trail, blij dat we m toch nog gedaan hebben!

Hierna maken we nog 1 stop in het park en dat is bij de Spahats Creek Fall. Hier klatert de waterval over rotspartijen ongeveer 75 meter naar benden en heeft zo een 122 meter diepe canyon uitgesleten in het lavagesteente.

Vlak na de uitgang van het park ligt Dutch Lake, een klein recreatiemeer. We hadden bedacht om daar even te gaan liggen, maar het ziet er toch niet zo aantrekkelijk uit. We halen nog wat boodschappen en rijden terug naar ons huisje. Heerlijk beetje niksen. ‘s Avonds gaan we gezellig eten bij bbq restaurant in het dorp. Na het eten nog een tijdje buiten gezeten bij onze cabin. Muisstil is het buiten (op onze Duitse buren na dan).

We zouden rustig aan doen vandaag en dat is aardig gelukt!

Morgen een lange reisdag voor de boeg; zo’n 430 km en ik denk dat we er ca. 6 uur over zullen gaan doen.

1. John Mulder:
    8 september 2019
    Ziet er allemaal erg mooi uit🤪😉
  2. Rob &Anja:
    Prachtig , goede reis morgen 🚘
    💋
  3. Julischca:
    8 september 2019
    Wat zien jullie toch veel moois op deze reis!
    Heerlijk zoals jullie ervan genieten.
  4. Rogier:
    8 september 2019
    Mooi plaatjes hoor! En zie ik het goed dat John wat begint af te vallen door al dat gewandel? ;-) Veel plezier weer de komende dagen!
  5. Rob &Anja:
    Morgen , Sea to Sky Gondola is jammer genoeg dicht ,heb ik gelezen ☹️
  6. E.Vianen-v d Wal:
    8 september 2019
    Mooi hoor prachtige natuur.
  7. Eetje:
    9 september 2019