Dag 8 - Wells Gray

6 september 2019 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Vandaag zitten we om 9.00 uur in de auto. We laten Jasper met een beetje weemoed achter ons. Wat is het hier prachtig mooi! Maar we moeten door. De volgende bestemming is Wells Gray National Park. De rit is 318 km en inclusief stops komen we om 12.00 uur aan. Onderweg zijn we in een andere tijdzone terecht gekomen, waardoor we de klok een uur terug moeten zetten. Dat is lekker meegenomen! Onderweg spot John nog wildlife: een coyote!

Als we zijn aangekomen loop ik even bij het informatiepunt naar binnen en de vriendelijke dame vertelt mij wat we kunnen zien en doen in 1,5 dag. De eerste stop is vooral bedoelt om te lunchen. We strijken neer bij een leuke picknickplek in de zon.

Daarna maken we een stop bij Dawson Falls. Deze waterval is 20 meter hoog en maar liefst 90 meter breed. Hij heeft dan ook de bijnaam ‘Little Niagara Falls’. En is maar een klein stukje lopen naar de waterval, ook wel eens lekker! We hebben al een aantal watervallen gezien, maar ook deze is weer indrukwekkend.

We besluiten hierna nog een waterval te bezoeken: Helmcken Falls. Deze is met zijn 141 meter hoogte de vierde grootste waterval van Canada. Het water dondert de diepte in over een vulkanische rotswand. Echt spectaculair om te zien!  Als we naar de waterval staan te kijken, komen we een heel aardig Nederlands echtpaar tegen waarmee we bij de gondel in Jasper ook al hebben staan kletsen, hoe toevallig!? Hun dochter is met man en kinderen een paar maanden geleden naar Canada geëmigreerd en ze zijn hier op bezoek en plakken er ook een roadtrip aan vast. We staan een tijdje met ze te kletsen en lopen daarna terug naar de auto.

We zijn allebei moe en besluiten om naar onze nieuwe verblijfplaats te gaan voor de komende twee nachten. Eerst nog even langs de supermarkt om bbq-inkopen te doen. We hebben een gezellige cabin, midden in de natuur, super leuk! Als we aankomen rond 16.00 uur gooien we snel onze spullen uit de auto en gaan daarna heerlijk relaxen op onze veranda onder het genot van een lekker drankje. Korte broek kan ook aan, het is 28 graden ☀️

We gaan lekker bbq-en vlak voor onze cabin. Even verderop is er mogelijkheid om een kampvuur te maken. Je kan er ook zelf hout hakken. John maakt een mooi vuur en daar zitten we dan, midden in de natuur, bij een kampvuur. Sterren hoog aan de hemel. Heerlijk. De eigenaar komt nog even langs en we zitten een tijd te kletsen. Altijd leuk om met de locals te praten. Zijn vrouw komt uit Zeist, dus hij is ook al een paar keer in Nederland geweest. Toch grappig dat hij ook weet hoe ons ‘leefgebied’ eruit ziet.

Wanneer het bedtijd is laten we het vuur langzaam uitgaan en om er zeker van te zijn dat er geen brand ontstaat, doven we het vuur door de emmer water die ernaast staat overheen te gooien.

1. Rob &Anja:
    7 september 2019
    Wat een leuk huisje, romantisch met het haardvuur
  2. Carlijn:
    10 september 2019
    Wauw, heel bijzonder! Op de foto's ziet alles er zo mooi uit al, kun je nagaan hoe het in het echt is!