Dag 19 - Smoky Mountains -> Cherokee (North Carolina)

19 september 2017 - Cherokee, Verenigde Staten

Vandaag rijden we na het ontbijt en boodschappen te hebben gedaan weer het park in. Het eerste gedeelte van de route hebben we gisteren al gereden naar Clingmans Dome, maar als we daar voorbij zijn rijden we door naar het onderste gedeelte van het park. We stoppen bij verschillende uitzichtpunten om foto's te maken. In de verte de bergtoppen begroeid met bomen die langzaam verkleuren door de komende herfst. Prachtig om te zien. Onderin het park nemen we de afslag naar een bekende route, de Blue Ridge Parkway. Een mooie route die kronkelend door de bergen loopt. Ook hier overal schitterende uitzichten.

Begin van de middag vinden we een mooie picknickplek met uitzicht op de bergen.

Na de lunch rijden we verder op weg naar een lange onverharde route. Als we net zijn afgeslagen zien we ons eerste wildlife van vandaag: een grote mannetjes Elk met een gigantisch gewei. Vanuit de auto neem ik een paar foto's. We staan er best dichtbij en op een gegeven moment komt hij langzaam onze kant op gelopen. Ik zeg dat John moet gaan rijden want als de Elk kwaad wil, heeft hij zo zijn gewei tegen onze auto geramd. We rijden snel verder en even later komen we bij de onverharde weg aan. Op een bord staat dat de route 20 mile is en eenrichtingsverkeer, dus eenmaal begonnen betekent gewoon afmaken. We rijden dwars door de bergen en bossen heen met een snelheid van zo'n 20 km per uur. Af en toe een flinke kuil in de weg maar het is goed te doen. Het is wel behoorlijk hobbelen in de auto. Na ongeveer anderhalf uur komen we weer op een normale weg. Helaas geen wildlife gezien, op twee overstekende eekhoorntjes na dan. Maar wel een leuke weg om te rijden!

We rijden door naar ons hotel in het plaatsje Cherokee en zetten onze spullen in de hotelkamer. Het is 15.30 uur dus we kunnen nog wel even iets ondernemen. Even verderop is een waterval dus daar rijden we nog even naartoe.

Daar aangekomen moeten eerst een trap op met 160 treden en daarna nog een klein stukje pad en dan zijn we al bij de waterval van 137 meter hoog. We maken een paar foto's en lopen weer naar beneden. We rijden daarna even het dorpje in maar het is behoorlijk rustig. Terug naar ons hotel, waar we weer een balkon hebben aan een rivier (pluspunten voor de reisplanner). Begin van de avond gaan we tegenover ons hotel eten. Helaas schenken ze hier geen alcohol (minpunten voor de reisplanner), net als in het hele dorp trouwens. Gelukkig hebben we zelf nog een drankje op voorraad die we later op ons balkon opdrinken. We nemen ook nog een stuk pie mee uit het restaurant die we lekker opsmikkelen bij een kop koffie.

Het einde van onze reis komt nu serieus dichtbij. Nog maar twee nachten en morgen de laatste volle dag. Maar met een leuk vooruitzicht voor de laatste avond: naar een honkbalwedstrijd van de Atlanta Braves!

1. Julischca:
    20 september 2017
    Bijna is jullie vakantie voorbij, maar wat hebben jullie veel gedaan en gezien.
    Plezier nog bij de honkbalwedstrijd en een goede reis terug.
  2. Rob &Anja:
    20 september 2017
    Vakantie bijna ten einde, nog een volle dag genieten, wij vinden het fijn dat jullie zo genoten hebben van alles wat jullie beleefd hebben, wij vinden het ook heel fijn dat we jullie vrijdag weer in de armen kunnen sluiten.
    Veel plezier bij de honkbalwedstrijd ,goede vlucht, tot vrijdag XXX
  3. Rogier:
    20 september 2017
    Mooie verhalen weer Claudia. Geniet van de laatste dag(en) en goede terugreis!