Viva Las Vegas

22 september 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 19 , 20 en 21

Ik word al heel vroeg wakker omdat de zon door alle kieren van de gordijnen naar binnen schijnt. Vannacht is het redelijk laat geworden, dus we doen lekker rustig aan.
Rond 11.00 uur lopen we het casino in, op zoek naar een ontbijtje. In het hotel/casino zitten diverse restaurants, voor iedere smaak en elk budget. Na het ontbijt lopen we naar het zwembad en gaan lekker liggen op een groot zonnebed. Het is bloedheet, dus we liggen al snel in het zwembad. Een lekker muziekje klinkt uit de boxen en zittend op een bankje in het water is het prima uit te houden.

Omdat we laat ontbeten hebben, hebben we pas tegen 16.00 uur weer trek. We lopen het casino in en bestellen een broodje, waarbij een klein gokje natuurlijk niet weerstaan kan worden. Daarna terug naar de kamer om ons klaar te maken voor een avond in Vegas. 🍸
We pakken een taxi naar Fremont, het oude centrum van Vegas, waar de hotels een stuk kleiner zijn dan aan The Strip. De straat waar het allemaal gebeurt is overdekt door een enorm lange koepel met lichtjes erin, hier wordt regelmatig een gave lichtshow onder begeleiding van muziek afgespeeld. Er zijn een een aantal grote podia met live muziek en er staan ook veel straatartiesten. De herrie komt van alle kanten, een beetje te veel van het goede. Uiteraard bezoeken we ook weer een paar casino’s. Na een paar uur pakken we de taxi weer terug naar ons hotel, waar we in het casino weer een gokje wagen. Na een korte nacht gisteren, liggen we vandaag iets eerder op bed.

De volgende ochtend gaan we weer lekker bij het zwembad liggen. Na 2,5 week ‘on the road’ te zijn geweest is het lekker om de versnelling wat lager te zetten. Het was toch iedere dag op tijd opstaan, omdat we een stuk moesten rijden en/of omdat we allerlei dingen op de planning hadden voor die dag.

Na een tijdje komt er wat bewolking aanzetten en als we naar binnen gaan om te lunchen en even later weer naar buiten komen, heeft het keihard geregend en het miezert nog steeds. Niet erg, gaan we wat vroeger dan gepland de hort op. Als we even later naar buiten lopen is het gelukkig weer droog. We bezoeken een aantal andere hotels, inclusief de casino’s. Bij hotel The Mirage zou een show zijn waar een vulkaanuitbarsting wordt nagebootst. Maar als we daar zijn aangekomen en vragen waar de show is, krijgen we te horen dat er geen shows zijn, omdat alles wordt klaargemaakt i.v.m. de Formule 1 in november. Het is overigens op veel meer plekken te zien dat ze al volop bezig zijn met allerlei voorbereidingen voor de race. We lopen weer rustig terug naar ons hotel en sluiten ons verblijf af met - hoe verrassend - een gokje hier en daar. Of we iets gewonnen hebben? Laat ik het zo zeggen, we zijn héél gelukkig in de liefde! 😜

De volgende ochtend is het zover, we vliegen helaas alweer naar huis vandaag. We pakken onze koffers in voor de laatste keer deze trip. Na een kleine drie weken zijn we hier inmiddels behoorlijk bedreven in geworden. Alleen dit keer moet álles er weer in, ook alle spullen die de hele trip in de auto hebben gelegen. De achterbank was tijdens onze reis een soort voorraadkast en lag vol met flesjes water, frisdrank, bier en wijn, schoenen, kleding voor onderweg, koeltas, rugzak, vuilniszak, etc.

We checken uit, ontbijten nog in het hotel en daarna halen we de auto op. Het is een klein stukje rijden naar de luchthaven, waar we ook de huurauto weer inleveren. Ons vliegtuig vertrekt op tijd en we hebben een rustige vlucht terug naar Nederland.

Het was wederom weer een fantastische rondreis door West Amerika. Het land van zowel de onbegrensde mogelijkheden als van de grote tegenstellingen.

Een aantal typisch Amerikaanse dingen: Alle deuren van openbare toiletten hebben een verticale opening van 1 cm over de gehele lengte van de deur en zijn aan de onderkant open tot aan je knieën, waardoor iedereen je kan zien zitten. Je moet erg je best doen om ergens een fatsoenlijke kop koffie te vinden (ze drinken hier bij voorkeur halve liters slootwater). In de horeca zetten ze een ‘suggestie’ voor fooi op de bon van 18, 20 of 22% (!). Bij het bestellen van eten krijg je eindeloos veel keuzes voorgeschoteld voor sides, sauzen, soort brood, soort aardappels, etc. De mensen zijn zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam! (Hi, how are you? Tanks a lot! You’re very welcome! How can I help you? After you! Have a great day!). En werkelijk alles hier is groot, groter, grootst!

Maar voor ons is het vooral het land van de overweldigende en ongelofelijk mooie natuur. Moeder natuur heeft daar de afgelopen miljoenen jaren behoorlijk wat juweeltjes gefabriceerd.

We hebben deze reis ook een aantal hele toffe wandelingen gemaakt en ook ongeveer 3000 miles (5000 km) afgelegd in de auto met onderweg onvoorstelbare vergezichten, afgewisseld met de vele bergen en gigantische canyons in allerlei verschillende vormen en kleuren.

Voor ons - met stip op een gedeelde eerste plaats - de twee mooiste nationale parken: Yosemite en Zion. Zoals John Muir (de “vader” van de Amerikaanse nationale parken) ooit heeft gezegd over Yosemite; “No temple made with hands can compare with Yosemite. Every rock in its wall seems to glow with life.”

Gezellig dat jullie weer met ons mee hebben gereisd en bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!

Have a fabulous weekend everyone and see you soon! 🤠😘

1. Wil Splinter:
    Welkom thuis.
    Het was bijzonder om op deze manier mee te reizen.
  2. Aimée:
    22 september 2023
    Fijn om meegereisd te hebben. Dank je, Claudia, voor je mooie verslagen van de reisdagen!
  3. E.Vianen-v d Wal:
    22 september 2023
    Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en ik heb genoten van de reisverhalen.
    Dank je wel.
  4. Eetje:
    23 september 2023
    Daar gaat ons ochtend ritueel, het was weer leuk om met Jullie mee te reizen. Fijn dat jullie weer veilig terug zijn x
  5. Erika:
    24 september 2023
    Heb alles gelezen!😃
    Welkom thuis!
    Super leuk om jullie verhalen te hebben gelezen. ❤️